Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Hej allihopa! Ligger i sängen och känner när bebis bökar runt! För första gången gör det mig inte glad.
    Min katt fick ungar för lite mer än en vecka sedan och nu ikväll hittade jag en knöl på hennes mage. Hon har varit min trogna följeslagare genom tio år så hon betyder allt för mig, hon är min lilla bebis. Ska ringa vetrinären imorgon men jag är helt förstörd, är livrädd att det ska vara cancer. Särskilt med två små bebisar också... Kan inte låta bli att låta min negativa sida ta över och tänka att hon kommer dö, så jag bara gråter.

• Momalicious

Sov skitkasst i natt pga föregående orsak, och vad händer? Det kommer hantverkare halv sju!!! Hade i princip precis somnat. Vill bara gråta. Är det ens okej att det bara kommer oanmälda hantverkare hur jävla tidigt som helst?!

• Momalicious

Den är mjuk och går och röra. Känns som om man trycker in en nål i den så ska det komma ut luft eller vätska typ (självklart gör jag inte det, men så känns det). Allt jag hittade på Google av självitnämnda proffs sa emot vartannat. Nån skrev att allt var farligt och cancer, nån skrev att fettknölar är stehårda och ojämna, någon att de var mjuka osv.
    Ska ringa vetrinären så fort idiothantverkarna åker. De har hållit på med en dörr i tre timmar. Säger det något om hur snål hyresvärden? Jaaaa, dom anlitar bara såna som håller på att utbilda sig så det ska ta riktigt jävla länge. Dessutom har dom rökt så det luktar in, dom ska få en gravid utskällning när de kommer tillbaka, kanske att dom börjar gråta.

• Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-30 11:30:15 följande:
    Hoppas det går bra med din katt, förhoppningsvis är det bara nån mjölksäck eller nåt sånt och inget farligt.

Tyvärr så spökar ju alla hormoner nu och man bara vill gråta för minsta lilla, man är ju inte logisk för 5 öre, inte jag iaf
    Nej, jag hade säkert blivit ledsen om jag var normal också, men inte så. Herreguuuud alltså. 
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

ALLTSÅ NU BLIR JAG TRÖTT!
    Hur kan det ta 6 + timmar att byta en dörr. De har hållit på sen halv sju och håller fortfarande på!! Okej, det är en ytterdörr så det är lite mer arbete men seriöst, EN ARBETSDAG? Antar att de kommer hålla på hela dagen. 
    Just nu håller jag på och tvättar för min kära sambo hade glömt att jag är allergisk mot sånt där tjusigt märkessköljmedel som är skitstarkt och använde det när han tvättade senast, så jag får tvätta om allting. Det svåra är bara att veta vad allting innebär. Men alla sängkläder åker med i alla fall.

Fyfan vad jag hatar att ha hantverkare hemma. De skitar ner och tar sig friheter och AAAAAAAAAAH. Blir så trött. Vi ska ju inte ens bo kvar här så jag skiter fullständigt i vad dom gör, tycker dom kan vänta tills vi flyttat om jag ska vara ärlig. Men jag ska ringa vår hyresvärd och tala om att det inte får komma hantverkare oanmälda i fortsättningen. OCH SÄRSKILT INTE HALV SJU!!!!!!!!!!!!!!! 

• Momalicious
    ludicrous skrev 2010-08-30 12:34:45 följande:
    Moma - Det där hade fan jag lätt kunnat fixa åt dig. Kunde kommit så kunde vi gravida kvinnor gjort ett bättre jobb :D
    Ja, vi hade väl knappast kunnat göra ett SÄMRE jobb, det är en sak som är säker!

Kan även upplysa om att jag pratade med hyresgästföreningen och det är INTE okej att ta dit hantverkare så tidigt HAHAHAHA. Det är härligt att ha rätt! Imorgon ska jag sätta en lapp på dörren att INGA HANTVERKARE FÖRE 10.00, och skiter dom i det så säger jag att de inte aviserat i god tid innan och därför inte har rätt att komma in. Vägrar fan ännu en sån här morgon, är ju helt sinnessjukt trött. 
  • Momalicious

Blä, nu ska jag klaga för sista gången idag (hoppas jag).
    Hantverkarna åkte hem vid 15, efter att ha jobbat i över 8 timmar. Jag förstår inte.
    Men ringde hyresvärden och sa att de inte under några omständigheter fick komma innan klockan 9 imorgon och i fortsättningen ska de avisera innan de kommer. Så imorgon kommer de 9.30, skönt!

Nu får jag ladda lite för 18.30 ska vi till veterinären. När jag ringde och pratade med sköterskan så sa hon att hon inte alls hade någon aning om vad det kunde vara (vilket inte hjälpte min oro) så vi fick tid. Hoppas hoppas det är nåt ofarligt och att min skrutta är okej. Vet inte vad jag gör annars! :(

Men ja, nu har jag varit gnällig så länge så ni måste vara trötta på mig, sorry för det  

• Momalicious
    linasmama skrev 2010-08-30 22:25:55 följande:
    blondinkermit: Usch då vad jobbigt.

Momalicious: Hur har det gått med katten?
    Hon trodde det var en tumör, eller en ofarlig cysta. Vi kan dock inte få veta nåt förrän hon slutar dia och det tar iaf 10 veckor till. Var helt förstörd igår, därav min frånvaro. Alla säger att jag inte ska ta ut nåt i förskott men det är så svårt att vara positiv. Som tur är verkar det, vad det än är, inte påverka henne utan hon är sitt vanliga jag vilket är bra.

Man får väl hoppas på det bästa helt enkelt.  
  • Momalicious

Jag var skitnervös förut, nu är jag mer förväntansfull och så :) dock har jag typ 121 dagar kvar!
    Idag har jag beställt två gravidnavelpiercingar. Knasigt att det kostade lika mkt (99 kronor) att köpa 2 piercingar från USA inkl frakt som att köpa en piercing från Sverige exkl frakt haha.
    Idag är det precis en vecka tills vårt könsultraljud! Längtar!

• Momalicious

Var tvungen att trösta mig själv idag genom att shoppa en liten sak till bebis, och jag hittade den här underbara på Tradera! Kan väl tillägga att jag är ett STORT leopardmönster-fan!

Svar på tråden December Bebis 2010 :)