Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

TvåBlir3 skrev 2010-08-21 02:10:53 följande:
    Ondar: Ja lite konstigt tycker jag. Kanske får höra något nästa gång jag ska till BM. Jag är precis i början av vecka 24 nu. Vilken vecka var du i när du först hörde hjärtslag och vilken vecka är du i nu?

Stefanie: Kuligt! Jag har vart där två gånger jag med (3 om man ränkar med läkarinfo:t man fick när provsvaren kom). Får se, nästa gång kanske jag får chansen!
    Nu är ju inte jag ondar, men jag fick lyssna när jag var där första gången efter RUL, och då var jag i vecka 20!
  • Momalicious
    delifi2 skrev 2010-08-21 01:05:03 följande:
    vad mysigt md kattungar, vi märkte inte när vår katt satte igång så när jag skulle gå med äldsta dottern till dagis och skulle ta fram kläder så tog jag fram en kattunge ist, lite snopet så ungarna fick vara hemma från dagis den dagen.
    Du frå lägga upp kort på dom sen :)
    Jaa! Jag önskar nästan inte min katt inkluderat mig så mycket i förloppet haha. Vaknade nu och var tvungen och gå upp och kissa, och då passade jag på att ligga och handmata stackarn eftersom hon inte vill/vågar lämna kattungarna för att ställa sig 30 cm ifrån dom och äta. Hon var skithungrig ju, stackarn! Tur att hon har lilla mig haha.
    Bild kommer så fort jag kan få se dom ordentligt. Mamma katt blir så nojig så fort en av dom piper, och eftersom det bara är två så antar jag att det märks mer för henne om en försvinner!
  • Momalicious

Men gud, varning för spam Kommer ju inte ihåg någonting,
    Jag tror jag får köpa mig ett par stödstrumpor snart. Jag märker såklart om mina ben bara är lite svullna sådär men igår hade jag haft strumpor på mig (med VÄLDIGT lös resår) och när jag tog av dom så såg det ut som om någon seriöst försökt strypa mina ben. Riktigt hemskt såg det ut!

Fingrarna har blivit värre med, har problem med att böja dom helt . Om jag ska knyta en knytnäve så är det riktigt segt att få ner fingrarna den sista biten. Blää! Ska bli skönt att bli av med vattnet efter förlossningen alltså!

Nu är det nattinatti för mig igen förhoppningsvis. 

• Momalicious
    Emelle skrev 2010-08-21 12:39:10 följande:
    Moma- Grattis till bebisarna
    Tack! Dock tycker Kajsa (mamma katt) att hennes transportbur är världens bästa bo, så där bor hon nu. Och den är parkerad i hallen. Vi ska försöka få flyttat den, för vi håller på att städa haha. 
    Såå härligt att få rent och jäkligt viktigt att det är spotless när bebisarna börjar röra på sig sen! De har ju en tendens att gå överallt och inte så käckt om det ligger lösa grejer på golvet och damm och skit. Inte för att vi brukar ha det hemskt här hemma, men nu känns det ännu viktigare att man är superrenlig. Kommer nog vara samma sak när bebis kommer! 
  • Momalicious

Nu blir det myskväll för mig och mannen! Tacos och Vampires suck och sedan Eclipse efter det. Bebis sparkar på min blåsa och det är inte skönt alls! 
    Det där som ni pratar om när det känns som kramper när ni ställer er upp, det har jag med. Jag trodde dock det var sammandragningar eftersom magen blir helt hård? Spelar ju egentigen ingen roll vad det gör, ont och obehagligt är det i alla fall.

Nu är det matdags!

ÄlskarNova: Tjusig vagn! 

• Momalicious
    ondar skrev 2010-08-22 16:31:42 följande:
    Testade och e skitkass på pounds osv. Så vill någon översätta vikt o längd för mig:) "6 pounds, 14 ounces, and will be 18 inches long"

En flicka med bruna ögon stod det. Det finns inte brunt bland ögonfärg hos varken mig eller Pappan, så vitt jag vet så det blir nog garanterat blå o en pojk då *fniss*.

Har pratat med Pappan idag om det där han ville prata om. Det var som jag trodde att han inte ville att vi skulle ha ett intimt förhållande med varandra mer. Men vi behöver inte sluta än poängterade han, men att vi bör ha i åtanke att det kommer förvirra barnet om vi fortsätter alltför länge efter barnets ankomst.
    Så han tyckte att vi bör tänka på att efter iaf barnet har blivit ett år så borde vi göra slut på vad vi har, bli endast vänner och ge oss ut efter våran andra stora kärlek.

Märker ord och kan inte sluta tänka på att han sa andra.
    Mkt kan ju hända fram till dess, det är ju inte alls säkert att vi faktiskt kommer fortsätta så länge heller, man vet ju aldrig hur livet har tänkt att det ska bli.
    Det känns märkligt att vi efter snart tre år med varann har ett utgångsdatum men han har ju absolut rätt, ska vi inte vara ihop så ska ju barnet heller inte se oss som ett par och bli förvirrat.
    Och vi blir ju inte yngre så ska vi inte vara med varandra är det dags att släppa taget snart och bli ledig för andra.

Men känns skönt att det inte handlar om NU. Att jag får ha honom ett tag till och att det inte var så att han kände att han inte vill röra mig mer för jag vet att jag hade blivit grymt mkt mer olycklig då. Det känns dock självklart lika förvirrande som alltid att han vill fortsätta och vara "låst" på mig i ytterligare nåt år när han nu tydligen inte älskar mig o ju heller aldrig har gjort.
    Jag har då aldrig i mitt liv ens tänkt tanken att bara vara med en person i fyra år utan att älska den personen. Speciellt när det kommer till hur han är, det handlar ju inte bara om sex, det är ju snarare det vi gör minst.

Fick berättat för honom att vi inte har umgåtts på 15veckor och att det faktiskt börjar bli _dags_. Han har sett mig två gånger på de 15 veckorna, en gång utanför konsum och en gång i bilen till o från ultraljudet så snart måste han faktiskt träffa mig o magen.

Så fick jag öst ur mig lite igen;),
    hoppas alla har haft en bra helg!!
    Strax över tre kilo och 46 cm blir det! Dock så kan man få brunögda, brunhåriga barn trots att båda är blonda. Det är min mamma bevis på ;) Är ju flera gener som påverkar det och inte bara en så det KAN bli annat. 

Även om han har rätt i det han säger så förstår jag absolut att det inte är kul! Sånt är ju aldrig kul! Vet inte om det är bra eller dåligt att veta slutdatumet, men det kanske kan göra att man kan förbereda sig lite. Och sen som du säger så vet man ju aldrig vad som händer. 
    Du kommer ju garanterat träffa en lika underbar man som vill vara med dig och som kommer älska dig mer än allt, för du är en sån himla underbar person så det kan jag lova! Det kanske kommer om ett år eller fem, vem vet, men det kommer! Bra människor får alltid det de förtjänar förr eller senare. 

Kram!
  • Momalicious

Herregud så fint vi har det nu! Tror aldrig det varit så fint i vår lägenhet innan. Underbart! Och vi har bytt sida på sängen idag så jag har närmare toaletten eftersom jag behöver gå så ofta Nu slipper jag gå runt hela jäkla sängen! 

Nu blir det lite Family Guy och mys i soffan innan det är dags att nana!

• Momalicious

Lillkillen: det kan ju bli fel om de råkar få med några av dina celler. Då kan det visa på fel kön. Sen kan man ju få fel resultat pga de blandar ihop prov så heeeeelt hundra kan man ju aldrig vara.
    MEN jag litar bra mkt mer på ditt FVP än det där testet

• Momalicious

Förresten glömde jag säga att vi är 3500 spänn rikare idag då vi fick sålt sambons trummor som bara samlat damm! Underbart. Pengarna ska såklart brukas på bebisgrejer och ett ultraljud! :)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)