Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

Lillkillen: tycker verkligen inte du ska oroa dig, chansen är ju verkligen minimal!! :) det kommer säkert komma en lillasyster ska du se! :)

• Momalicious

Annars kan man söka på "måttkonverterare" så kan ni kolla själva, jag kan inte heller i huvudet ;)

• Momalicious

Jag är inte alls sugen på att börja röka igen! Mår bara illa om jag tänker på det eller känner röklukt. Men jag tycker bara det är sjukt dumt och onödigt att börja igen när jag väl slutat så det tänker jag verkligen inte göra.

Ondar: vad trevligt det låter! :)

• Momalicious

Fan jag blir då trött på folk som ska lägga sig i. Igår skrev jag på Facebook att folk som ville skulle gissa könet eftersom vi ska ta reda på det om två veckor. Då får jag massa kommentarer att det är som att öppna julklappen i förväg och blablabla. Blev riktigt förbannad och sa att om de inte skulle gissa så behövde de inte kommentera för att det är vårt val.
    VARFÖR tror folk det är okej att häva ur sig vad som helst bara för att jag är gravid?

Detta är ju ingen jättegrej men det är liksom principen, att folk ska lägga sig i och säga att man gör fel hit och dit. INTE okej!!

• Momalicious
    SaraKlippan skrev 2010-08-23 18:54:08 följande:
    Hej Allihopa! 

GUD vad ni skriver! Hinner inte med!

Har inte varit så aktiv på sista tiden... inte kännt för att göra något alls! Känner mig lite smått deprimerad :(

Ni skriver om hur bebis sprarkar o rör sig hela tiden... jag är i vecka 26 idag! Tycker nästan att de känns mindre nu än va de gjorde i början! Min sambo har inte fått känna riktigt än och jag börjar bli orolig! :(

Kan det vara något fel? Varför känner inte ja så mycket som ni andra? Jag är ju en av de här som gått längst i graviditeten också!

Känns jätte jobbigt :( Mitt deppiga humör blir ju inte direkt bättre :(

Kram på er alla o hoppas att ni har de bättre än jag! 
    Nej du behöver inte oroa dig! Du känner ju! 
    Läste nånstans att det inte är konstigt om ens partner inte fått känna förrän runt vecka 28-29-30. Vissa barn är ju mindre aktiva och tycker inte alls om när någon tar på magen och lugnar ner sig. Det är ingen fara, huvudsaken är ju att du känner även om det är tråkigt att sambon inte får känna.
  • Momalicious

Nu är jag irriterad - IGEN. 
    En bekant är gravid och ca 10 veckor före mig.
    Råkade gå in i en tråd hon skrivit i och där skrivit om mig, vilket var rätt uppenbart för mig.
    Hon skrev såhär:

"Jag har en likadan bekant, som är gravid och hon är ca. 10 veckor efter mig (typ v.20 nu) men har ändå upplevt precis ALLA gravidsymptom redan nu.. Och hon skyltar verkligen med det och har flera gånger försökt tala om saker för mig, lite som för att "sätta mig på plats" har det känts som.. Jag blir verkligen superirriterad, men försöker ta det med ro och inte lyssna så mycket.

Människor människor... Tror vissa individer helt enkelt har ett större behov av att få synas och bli bekräftade än andra."

Hon vet inte om att jag läst det här, men jag är så sjukt förbannad. Det är väl knappast mitt fel om jag upplevt flera graviditetssymtom (inte alla)? Jag hade GÄRNA blivit av med några. Och jag skyltar med det?! Vi har en mejlkontakt så vi brukar mejla om hur vi mår och känner osv, så är det så konstigt om jag skriver att jag har ont i ryggen exempelvis eftersom jag har det?

Och jag kan fan inte rå för att jag är mer påläst än henne när det gäller graviditet/amning/bebisar osv. Jag tycker det är intressant att läsa om, och eftersom vår graviditet var planerad så satt jag och läste på innan vi blev gravida. 
    Är så sjukligt trött på att hon alltid ska hålla på så. Vi har en lååååång historia bakom oss. Och det är rätt roligt där det med att hon skriver att jag har behov av att synas eftersom hon ALLTID vill stå i centrum och får hon inte det blir hon förbannad.
    Vi har haft en underbar vänskap tidigare men det funkar liksom inte lika bra längre. Eller inte alls snarare. Särskilt inte när hon håller på att snackar skit bakom ryggen på mig hela tiden.

AH. Blir så jäkla grinig. Det är när hon beter sig såhär jag bara har lust att skita i henne och så, men samtidigt så ska vi ha barn som kommer vara i princip jämnåriga och det är ju kul. Men vet inte hur värt det är att ha en relation med någon som ska hålla på såhär bara för den sakens skull.  

Hon är liksom en såndär "när det passar mig" person. Allt ska ske som hon vill. Jag ska bara tycka synd om henne, men om jag klagar på nåt som har med mig och min graviditet att göra så är jag jobbig och en attentionwhore blablabla. Alltid varit sådär, men jag kunde acceptera det när vi var barn av nån anledning.

Behöver bara spy lite galla, har ingen lust mer att hon ska hålla på så men jag är samtidigt för lame för att säga upp kontakten. Har redan gjort det flera gånger men ändå börjar vi prata igen, och det har varit hon som tagit upp kontakten alla gånger. Så jag vet inte, kanske har hon inte så många för folk börjar tröttna på att hon håller på så? Inte bara mig hon behandlat så nämligen.

Ursäkta, långt och förmodligen ointressant för er. Behövde som sagt bara få ur mig lite skit! 

• Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-23 23:09:51 följande:
    Men du...varför orkar du lägga energi på en sån person. sj skulle ja bara skita i henne. menar om hon kan skriva så i en tråd med människor som hon egentligen inte ens känner kan ja bara tänka mig va hon säger till dem hon känner.

vissa människor vill bara ha andra att trycka ner eller prata illa om. jag har lärt mig att ta vara på den vänner som verkligen är mina vänner som finns där i vått och torrt. är de som betyder nå.

du får ursäkta mig att ja kanske låter hård men ja är såå less på personer som är falska.

förresten så har ja bm tid på tors. ska bli spännande att mäta magen. få se hur ja ligger till. däremot så ska vi göra lite prover för tydligen har ja nog magkatarr..har haft problem med magen i flera veckort...
    Jo jag vet, och det gör jag ju inte egentligen, men det känns så trist när hon är en av mina äldsta vänner, men samtidigt så har jag ju ingen lust med hennes skit mer. Men ja, du har ju så rätt, så rätt...
    Förtjänar verkligen bättre än så. Och jag HAR ju bra vänner med. Riktiga vänner.

Lycka till hos BM! Kommer inte ihåg när jag ska dit nästa gång ens hehe, får nog kolla upp det! :) 
  • Momalicious
    Ninnie81 skrev 2010-08-23 23:25:24 följande:
    nä men varför skulle du. menar en bra vän ska ju kunna fastän de kan göra ont säga va man tycker och är man goda vänner ska man kunna ta de. menar man går inte bakom ryggen på en och gnäller hos andra.
    ta heller vara på dina riktiga vänner än henne.

hoppas bara mina värden är bättre denna gång än sist.
    Nae, särskilt inte när det bara är bullshit liksom. Hon borde väl vara glad om hon inte fått det jobbigt med kroppen förrän vecka 31, så hade jag gärna med haft det! Är ju inte precis drömmen att ha dödsont i rygg och fötter varje dag.
  • Momalicious

För föräldraträffarna kan ni ta ut föräldraledighet båda två samtidigt! Så få din man att göra det!

• Momalicious
    Mrs TH skrev 2010-08-23 23:58:20 följande:
    Ja jag vet, men han har precis börjat det här jobbet. Det är hans drömjobb, och han har bara en provanställning, problemet är att han är den enda läraren i de ämnena, han har 122 elever, lektioner 9-16, dag ut och dag in, är han bort så får eleverna ingen undervisning. Han arbetar på en friskola.

Så egentligen är det så här, han vill gärna gå, men han vill inte börja sitt nya jobb med att vara "omöjlig" speciellt inte när det var ett par 100 sökande till hans tjänst, och han tog examen för 6 månader sen och fick tjänsten före många väldigt meriterande.
    Fast om han skulle bli sjuk så fixar de ju en vikare och samma sak gäller ju här. Vad ska ni göra när du är mammaledig sen om du blir sjuk och han måste stanna hemma med barnet? Förstår att det är svårt med en provanställning och så men saker händer ju.
    När går provanställningen ut?
    Mrs TH skrev 2010-08-24 00:00:06 följande:
    Btw Moma: energitjuvar ska man hålla sig lååååångt borta ifrån! Din kompis verkar vara en sådan energitjuv. Nä ta det lugnt gläds åt ditt betyg och mys med magen, och skit i folk som är jobbiga
    Ja, borde verkligen det!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)