Inlägg från: Jenni78 |Visa alla inlägg
  • Jenni78

December Bebis 2010 :)

Mysmamma70 skrev 2011-01-05 00:21:17 följande:
    Har bytt pyjamas på lillan för fjärde gången nu - är det fler som är små mjölkfrossare och kräkmaskiner?
    *räcker upp handen* Skrattande
  • Jenni78

Rekomendation om man har HTC, IPhone  o likn: Laddade ned en applikation till min HTC-mobil igår där man kan klocka amningar vilken sida och klockslag) och bajsningar/kissningar. Kanoners! 

• Jenni78
    Mysmamma70 skrev 2011-01-05 12:05:11 följande:
    Vad heter appen?
    Baby Business

Jag sökte på Breast feeding tror jag. Den här var gratis. 
  • Jenni78
    3 barns mamma84 skrev 2011-01-05 12:19:18 följande:
    Kommer bara in på danmaka sida då ju.
    Sökte på Android Market.

Nu åker jag på "semester" till hemstaden några dagar. Ska bli så skönt!
  • Jenni78

Majorima: Har du provat bärsjal? Jag lånade en bärsjal av min syster och köpte en BabyBjörn begagnad. Tyckte att bärselen var bättre -  inte så varm och enklare att ta på. 

Idag var Vanja till BVC-tanten igen. 4114g och 56 cm. Nästa vecka blir det första läkarbesöket.

• Jenni78
    linasmama skrev 2011-01-21 11:58:08 följande:
    Han vägde 7175 g och var 61,5 och huvudomfång 42,4 cm och han blir 7 veckor på söndag så han är riktigt stor för sin ålder. 
    WOW! Förvånad

Och min tjej är 7 veckor idag. Vi har något att fira varje fredag. Hjärta Vägde 4372g på första läkarbesöket i onsdags. 55,5 cm. Hade krympt en cm sen sist...Tungan ute Och idag vågade jag mig till affären alldeles själv. Har nån slags barn-skriker-i-butik-fobi. Men det gick bra. Köpte lite goda ostar, lite från charken och räkor. Mannen min har köpt torr cider till mig. Najs.
  • Jenni78
    Mama Jessie skrev 2011-01-21 16:01:12 följande:
    Det är då en riktig dunderklump det där Glad. Anton vägde 5105g och 56 cm förra veckan, 6 veckor gammal så det är lite skillnad på våra pojkar :). Men tror han gått upp mycket denna veckan, får se på tisdag :)

Jenni78: Vilken smalis jämfört med min tjockisTungan ute
    Ja, hon var ju en smalis när hon kom så hon har ätit upp sig bra ändå.  Glad
  • Jenni78

Woooho!

Matade lillfis 23.00 och hon vakande 6.45! Det har aldrig hänt förut. Tänk om det håller i sig? *hoppas, hoppas*

• Jenni78
    Saliva123 skrev 2011-01-26 04:24:04 följande:
    En liten nattlig undran... Ni som haft sex efter bebis, har ni på något sätt haft ont eller känt obehag? Vi försökte igår och allra först kändes det skönt men sedan var det som stickningar och kändes obehagligt så vi fick avbryta direkt. Blir lite orolig för orsaken, hade aldrig så med min första.
    Har försökt men det kändes inte bra så vi avbröt. Känns som man är oskuld igen. Usch. Vill ju ha sex men det är inget skönt (trots "valla" och försiktighet). Men, men... skam den som ger sig!
  • Jenni78
    ludicrous skrev 2011-01-26 10:23:29 följande:
    Åh, jag hade skrivit så försvann allt :(

Jag är nere, ledsen o irriterad. Emil mår som jag gör o skriker o han vill snutta hela tiden.. Ju mer han skriker ju mer gråter jag. Sambon o jag bråkar. Det är väl för att jag e så trött. Jag har inte ätit senaste dygnet o har ingen matlust. Jag är påväg att krascha. Eller så har jag kraschat. Jag lkänner att jag förstör Emil, att det inte ska vara jag som tar hand om honom för hos mig mår han inte bra :(
    Snutta bröst menar du? Har du provat napp? Din karl har lika stort ansvar för ert barn.
Svar på tråden December Bebis 2010 :)