December Bebis 2010 :)
God morgon! Så lycklig. Vanja sov hela natten. Har hänt två ggr nu! Ska ha myshelg i hemstaden tom måndag. Styrkekram till alla trötta mammor!
God morgon! Så lycklig. Vanja sov hela natten. Har hänt två ggr nu! Ska ha myshelg i hemstaden tom måndag. Styrkekram till alla trötta mammor!
Eh... förlåt min brutala ärlighet. Men om det var min man skulle tv-spelet åkt ut och med det honom. Är så trött på folk som klagar över sitt självvalda liv. Härå.
Kommer ifrån Västerås och längtar "hem".Jag bor i Gävle nu. Vi har sagt att vi ska flytta tillbaka det här året. Får se hur det går med det. Var i Västerås bor du då? Och var kommer du ifrån?
Tänker ibland tillbaka på förlossningen. Det var en stor, omvälvande upplevelse som man aldrig kommer att glömma. Kanske hur ont det gjorde tills det är dax igen.
Hallå!
Usch igår fick Vanja vaccin. Trodde mitt hjärta skulle brista. Så glad mot allt och alla. Sen två nålar i låren. Trodde hon aldrig skulle le eller lita på någon igen. Lite feber i natt, men inte mer än 38.
Hon dippar också på viktkurvan. Någon mer? Eller är det bara mastodontbebisar här?
Hon äter ju bara 10 min sen är hon nöjd. Hon vill inte äta oftare än hon gör heller. Vad göra? Ja, hon är ju inte underviktig men har en känsla av att hon kommer närma sig den undre linjen... Kommer hon öka när vi börjar ge smakportioner (om hon nu vill äta)? Måste jag ställa klocka och amma på natten? Tankarna snurrar...
Ang. sömn så sover hon bara korta stunder på dagen och det mesta på natten. Hon kan somna av sig själv på lekfilten på dagarna. Sover bra i bil och vagn. Hon sover i egen säng. Ammar innan sängags och ammar på natten och lägger tillbaka i sängen. Ibland sover hon på pappas bröst, mellan oss mot morgonen då hon kan bli lite oroligare. Har kört hårt med napp och nu tar hon den när hon är riktigt trött och precis ska somna (Stevie Wonder med huvudet och gapar åt sidan).
Hur går det för er andra med vikten?
Nä, skämt å sido. Jag har faktiskt skärpt mig nu och minskat portionerna och begränsat fikat till max ca 200kcal. Blir väl fler promenixar också nu när det blir varmare.
Så det börjar minska på vågen sakta men säkert.
200kcal blir 5 Reisen! Mums...
Bara för det jag skrev tidigare har Vanja ätit varannan timme nu sen hon vaknade i morse. Weee! Här ska gödas. 
Och från Gävle rapporterar vi SOL! He, he...
Här har vi tydligen gått tillbaka till nattätande... Ja, ja... hon behöver ju gå upp i vikt så jag är bara glad att hon får i sig lite - snabbätaren. Hon har nån period med sova på förmiddagarna nu. Inte mig emot. Bakade ett fantastiskt gott bröd nu på förmiddagen. Mums!