-
Skönt att du hittade honom så tidigt i livet!LokesMammi skrev 2011-01-02 16:38:27 följande:Ja, men du fick iaf barn innan du var 30! =) Jag är med min tvillingsjäl nu. Han vill ha 3 barn o jag 2! =)
Jag har haft kopparspiral i ett par omgångar och har bara positivt att säga om det! Gratis är det ocksåLokesMammi skrev 2011-01-02 16:40:58 följande:Jag har haft p-piller o p-stav o är hel nöjd med staven. Vill ha det igen men kommer o bli dyrt då jag är "för gammal" =) Vill inte ha spiral. Har bara hört negativt om det.
-
Ja, BM sa till mig sist att man kan sätta i spiralen 12 veckor efter förlossningen. Då gjorde vi inte det, utan gjorde en bebis till iställetLokesMammi skrev 2011-01-02 16:54:55 följande:Japp. Det är jag glad över! =) Dax för det efter allt skit man varit med.
Jag ör glad att jag inte skaffade barn med idioten innan. Han är sur för att jag ska ha barn nu. Han har själv två som han inte kan ta hand om! :(
Ok, ja, det är väl sånt man skaffar medan man ammar......gratis är gott! =)
Nu vet vi inte om vi ska ha fler, min sambo har förut sagt att han vill ha fyra barn, men mina graviditeter har varit rätt jobbiga och vi får se om vi orkar...
Nu blir det spiral igen - och den ska få sitta i minst tills vi gifter oss i sommar - för då vill jag dricka champagne och fira med mina vänner
Så vi har ett halvår på oss att fundera om det ska bli fler
-
Min sambo gick ner på knä och friade till mig i somras på min 40-årsfest inför alla gäster, det var underbart romantiskt och många tårar fälldesLokesMammi skrev 2011-01-02 17:15:30 följande:Åh, va roligt med giftemål! Jag vill också! =)
Ja, sånt tål o tänkas på.....men du måste tänka på dig också! =) Barn är kul men inte om man mår dåligt! =)
Så den 16 juli måste jag komma i brudklänningen som jag redan har inhandlat
Vi får se hur det blir med fler bebisar, jag tycker om att vara gravid (bortsett från de sista jobbiga månaderna jag haft med högt blodtryck) och föda barn. Men vi (jag) har ju även två tonåringar som kräver sitt
-
Ja, det är underbart att få uppleva det!!!Emelle skrev 2011-01-02 17:21:05 följande:Visst är det fint!! Det är ju samma för mig. JAg skulle ju ABSOLUT inte ha fler än mina tre, men så fann jag KÄRLEKEN!!! Den riktiga, stora, villkorslösa, underbara ÄKTA. Och då var det ju bara självklart med ett barn till!! Älskar våra historier!!

Och vilken söting Cornelia är!!!
Cornelia äter gärna halva nätterna och jag vet inte hur jag hade överlevt om jag inte hade fått sova lite på förmiddagarna när hon sover som bästEmelle skrev 2011-01-02 17:21:05 följande:Är det fler än jag som tar evighets lång tid på sig att komma iordning på morgonen??
Jag fattar inte hur vi ska hinna få iväg skolbarn OCH vara på dagis kl 9 om en vecka! SKÖNT att barnen har lov en vecka till!
Vi kommer typ till frukostbordet halv 12 och får på oss alla kläder, duscha, blöjbyten och flaskmatning...till 3 ungefär...
I morgon börjar sambon jobba med. Det tycker jag inte om. Hade gärna haft honom hemma ett bra tag till!
Min sambo har kvar sina föräldradagar från Charlie så han ska vara hemma i två månader till, jag vet inte hur jag hade överlevt med en bebis och en trettonmånaders annars
-
Åh, lyckosar, jag gick upp 17 kg men har bara tappat åtta efter förlossningen... Nio kvar, men ingen panik - ska inte prova brudklänningen igen förrän i maj
-
Ja, Emelle - bröllopsfotona ska man ju leva med resten av livet sen
Men jag känner ingen panik med vikten ännu, vet att amningen gör jättemycket de närmaste månaderna! -
Delifi - hoppas du får det lite lugnare snart...
Här sover alla fortfarande - utom jag
Charlie, ettåringen, har sovit i sin säng hela natten (han vaknade vid sex när jag tänt för att amma, men mannen lyckades söva honom igen).
Cornelia har haft sin bästa natt sen hon föddes och sov 0.30-6.00 och somnade om direkt efter maten. Annars brukat jag mata var tredje timme om natten... -
Direkt efter förlossningen kan man börja med lätta knipövningar - knip 2 sek, släpp 2 sek. Det upprepar man 10 gånger, 10 gånger om dagen.
Efter två veckor utökar man knipet och pausen till 30 sekunder. -
Mitt inlägg försvann visst...
Majorima -hormonerna gör att känslorna svallar upp och ner och för många tar det flera månader innan de riktigt starka känslorna för barnet kommer.
Ta det lugnt och försök att inte känna skam utan stanna upp i nuet och ta det som det kommer. Det går så fort med små bebisar vilket man inte inser när man fått sin första
-
ÄlskarNova - så underbart med det första leendet