Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Jag tar också alltid upp mina barn när de gråter, helst innan de börjar gråta. Det gör dem trygga att veta att man alltid finns till hands för att hjälpa dem.

När Charlie var liten sov han väldigt lite på dagarna så de korta stunderna han sov på förmiddagen förberedde jag lunch så det gick fort att värma och äta sen.

Cornelia sover flera timmar i sträck så det är rena lyxen jämfört med storebror

• Mysmamma70

2barbsmamma - jag har inte sagt att du gjort något fel, jag skriver bara om mina erfarenheter och hur vi gör läs igen så ser du att jag inte kommenterat något du gör.

Vad gäller tv-tittande så var det inte jag som kommenterade det heller, men det finns forskning som visar att det är skadligt för barn under ett år att se på TV.

• Mysmamma70

Jag tror du blandar ihop mig med Delifi

• Mysmamma70

Vilket härligt väder idag och vi kom äntligen ut på promenad, den andra bara sedan Cornelia föddes...

Min sambo sköter mycket härhemma. Under slutet av min jobbiga graviditet jobbade han på nätterna (sovande) och tog sen hand om hushållet, lille Charlie, handla, städa, laga mat, skjutsa tonåringar och pussa på mig

Nu drar han fortfarande det tyngsta lasset härhemma eftersom amningen tar mycket tid och kraft.

Så jag unnar honom verkligen att slappa vid tvn och datorn så mycket han vill när han får en stund fri!

• Mysmamma70

Suzzy - vad skönt att han har ändrat sig beröm kan ingen få för mycket av

• Mysmamma70

Suzzy - då får du berömma dig själv!

• Mysmamma70

Jag sitter om myser med min sovande Cornelia i famnen nu. Skulle kunna lägga henne, men jag njuuuter av att ha henne i min famn och sitta och beundra henne - hon är så vacker och ljuvlig

• Mysmamma70

Willesmamma - ja, det känns som om hjärtat ska svämma över av kärlek

• Mysmamma70

Vi var på mellandagsrea med Cornelia när hon var fem dagar, är inte heller överdrivet rädd för smitta. Tror dagis och BVC är värsta smittkällorna

Svar på tråden December Bebis 2010 :)