Inlägg från: Momalicious |Visa alla inlägg
  • Momalicious

December Bebis 2010 :)

NhjärtaD skrev 2010-09-23 18:50:53 följande:
    Men tar jag en snus nu så e det kört igen....
    Momalicious skrev 2010-09-23 17:57:16 följande:
    Tack gulliga du!

Haha jag väger dock tresiffrigt Har du fått mycket vattenvikt eller hur kommer det sig att du ökat så mycket? Eller var du en riktig tunnis innan så du "behövde" gå upp i vikt? :)

FAN vad ni skriver Hinner ju inte med! {#emotions_dlg.flower}
    okej då, det gör inte jag & hinner nog inte komma upp till det heller, men ja jag har "svällt" av kortisonet jag äter, blir som vätska, de säger att det brukar försvinna så fort man slutar.....
    Jag var rätt tunn med innan, aldrig haft problem med vikten ele så.....
    Jag är förresten jäkligt röksugen också! :( Jobbigt som tusan! Tröstar mig med att alla som röker luktar skit haha.

Jag har också alltid varit skitsmal, men sen började jag med en ny sort p-piller förra hösten och gick upp 20 kilo :/ Aldrig mer p-piller och särskilt inte dom! :( Hann inte gå ner i vikt innan jag blev gravid. Brukar ligga runt 60-65 i vanliga fall men just innan det så låg jag på runt 70 för jag tränat massor. Puh! 

Ja, en kompis till mig åt kortison och hon hade verkligen massor med vatten men när hon slutade efter kanske 1½ år så POFF sa det och hon såg ut som en annan människa!  
    BF 30 december 2010 ♥ momalicious.blogg.se/
  • Momalicious

Toivo tycker jag är ett fint finskt namn också. En bekant till mig är halvfinsk och hennes storebror heter det. Jag gillar det där med att "ta tillvara" på sina rötter. Jag är själv halvtysk och hade det inte varit för att alla tyska namn är gräsliga så hade nog vår lille fått ett tyskt andranamn. Dock ska vi ha mitt efternamn (som är tyskt) när vi gifter oss så lite rötter får han.

• Momalicious

Gud, är helt överansträngd! När jag kom hem idag skulle jag ta en powernap på 20 minuter. Det slutade med att jag sov närmare tre timmar och under tiden har jag enbart drömt om bilkörning. Blä. Vill bara ha körkort nu!

Är så rädd att min körlärare ska säga "ja du behöver nog en tio lektioner till. Har ju inte 3000 över bara sådär, även om det skulle lösa sig på nåt sätt, men när man skaffar barn är det tydligen inte okej att ha begränsat med pengar för då är man oansvarig. Sambon får ändå ut närmare 22 i månaden så vi lever inte dåligt men förstår ni vad jag menar? Att vara arbetslös och gravid (som jag är) är också oansvarigt, det spelar ingen roll om man blev uppsagd efter man blev gravid liksom. Blä, behövde gnälla lite!

På fredag nästa vecka är det halkan! Ska bli kul men är nervös som sjutton samtidigt!

Nu blir det entrecote :)

Emelle: deras newbie kollektion är underbar! :)

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-09-24 20:03:56 följande:
    Stora Holm? Njut, det är aaaskul! hihi
    I wish. Känns värt att betala dom där extra x antal hundra för att slippa en över 2,5 timmes (!) bussresa till SMÅLAND för halkan :p Kan väl säga att jag hoppas INNERLIGT att det finns toalett på bussen annars kommer det bli jobbigt haha. Men men, vad gör man inte för det där jävla körkortet
  • Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-09-24 22:42:42 följande:
    Haha.. Flört Du skulle valt Simons trafikskola istället, jag tyckte jättemycket om dom där Skrattande Och vi fick Stora Holm på halkan!
    Haha nja, det är mycket dyrare än Bosses och det är skitbra där! Halkan är ju jättemycket billigare men jag är inte så jättelockad av att starta dagen klockan 07.15 från kungälv
    Stefanie skrev 2010-09-25 11:55:44 följande:
    Usch, jag vet att det inte är någon fara, men jag kan inte låta bli att nojja. Liten är så himla stilla, igår kände jag inga sparkar, bara några vändningar. En minifjuttig liten spark fick jag nu när jag lös med sänglampan på magen.

Det har varit full fart senaste veckan, sparkat HELA TIDEN, så nu när det knappt rör sig allt känns det som att något är fel. Det brukar sparkas jättemycket när jag lägger mig ner, när jag sätter mig, när jag diskar men nu händer ingenting.

Men Liten kanske bara har en tröttdag.
    Jag vet hur det känns. Haft några dagar när han kanske bara sparkat nån gång på morgonen och sedan på kvällen får jag för mig att jag inbillat mig sparken och att han inte lever, men så länge man känner dom någon gång på dagen så är det ju ingen fara. Jag försöker tänka att han ligger med ryggen utåt när det händer och att jag inte känner sparkarna helt enkelt! :) Och känner du nånting så är det ingen fara utan det är ju när inget känns på hela dagen som man ska kolla upp det! 
    NhjärtaD skrev 2010-09-25 14:06:34 följande:
    Vart i småland?
    Ljungby heter halkbanan men var den ligger vet jag inte. Kanske i Ljungby? Haha!

• Momalicious

Åh idag var det så fräckt, kände precis var liten låg! Kände huvudet upp vid revbenen på höger sida, sedan ryggen och lilla rumpan snett nedåt och han sparkade nere på vänster sida. På vänstra sidan var det helt tomt! Så jäkla fräckt! :)

Idag har jag halsbrännan från helvetet så tog en omeprazol som jag hoppas börjar verka snart. HATAR halsbränna!
    Idag ska vi eventuellt åka och hämta vår vagn och spjälsängen och massa andra grejer hos sambons kollega och ställa det hos mamma tills vi flyttat. Tänk att vår lilla kille kommer ligga i den där sängen om bara tre månader! Längtar så! :)

Idag åt våra kattungar sin första fasta föda, så duktiga så! Blev stolt som en mamma haha. Nördig man är.
    Kram på er! 

• Momalicious

Jag hade typ glömt av det där med gipsavgjutning. Vet inte när jag ska göra det, men runt v 35 kanske? Tror inte vår liten kommer komma för tidigt, och iaf inte SÅ tidigt. 

Är det någon mer än jag som blivit väldigt morgonpigg och inte behöver lika mycket sömn? Jag är mycket piggare på mornarna nu än innan jag blev gravid! 

• Momalicious
    Stefanie skrev 2010-09-26 11:34:06 följande:
    Har sovit så dåligt de senaste nätterna. Jag tror att någon nerv har kommit i kläm bakom skulderbladet så jag kan inte ligga på vänster sida som jag brukar göra nu för tiden för då strålar det ut i armen. Sedan har det blivit värre i mina handleder så det ilar och sticker i dem hela nätterna.
    Som om det inte vore nog så har jag haft jätteont i huvudet både igår natt och inatt.

Sambon var ute med jobbet igår. Han skulle ta "en öl" som det brukar heta, kom hem vid fyra i natt och var inte direkt nykter. Nu ligger han i fosterställning i sängen och mår skit och jag kan inte låta bli att vara lite arg på honom.
    "Jag mår som jag förtjänar" sade han när jag frågade hur det var. Det dumma med det är bara att jag inte tycker att jag förtjänar att ha en sambo hemma som är i hans skick. Kul dag. Dessutom sade jag till honom igår att han väl kunde dricka lite vatten också eftersom att min moster och hennes man kommer hit i eftermiddag och skriver på en massa bankpapper med oss. De ska hjälpa oss att ta ett lån...

Samtidigt som jag blir lite sur på honom för att han blev så full så blir jag sur på mig själv. Jag säger ju till honom att det är klart att han ska gå ut med jobbet, eller plugget eller vad det kan vara. Bäst att passa på nu innan liten kommer. Men jag har också sagt att jag tycker att man inte behöver bli jättefull.
    Sedan kan jag bli lite ännu surare nu när han igår för det första var svår att få tag på i telefon och för det andra så tänk om förlossningen skulle sätta igång. Det vore ingen omöjlighet eftersom att livmodertappen är förändrad och allt vad det är. Jag vill inte ha en full sambo på förlossningen, och speciellt inte en full sambo som inte svarar i telefon. 

Usch och fy för män som kryper ner i sängen vid fyra tiden och stinker sprit. Jag älskar honom och han är helt underbar på nästan alla sätt, men just nu känner jag mest för att gå in och hälla en hink vatten över honom.

Jag har en kompis som säger att hennes kille inte ska få dricka en droppe när hon är gravid. Hon håller på det stenhårt och han är med på planen. Hur är det med era respektive? 
    Han får dricka men jag har sagt att när jag går in i vecka 30 så får han antingen inte dricka eller så får vi se till att ha någon nykter i närheten som kan köra om nåt skulle hända. Men festa har vi sagt att han inte ska göra. Sen får han mer än gärna ta en öl eller så men jag kan inte se nödvändigheten med att han ska festa och det gör inte han heller så jag är glad att vi är överrens. Dock kan jag bli lite avundsjuk när han tar ett glas vin eller tar en cigg för jag hade tyckt det vore skitgott också, men det kan inte jag göra. Så därför tycker jag också att det känns mer rätt att han inte ska festa i slutet av graviditeten. Och de gånger han har festat innan under graviditeten så har han alltid tagit det lugnt och inte varit direkt full utan lite lullig när han kommit hem. Så ja, så har vi det och jag är nöjd. Men skulle aldrig få för mig att "förbjuda" honom att dricka en droppe...
  • Momalicious

Usch jag har en sån JÄVLA söndagsångest. Vet inte vad det är med mig. Förmodligen pga att förra veckan var så jävla krävande, både mentalt och fysiskt så är det väl ett extra motstånd. Och jag är livrädd för halkan på fredag och det gör väl sitt också kan jag tänka mig... Jaja. Lägger upp nya bilder i magtråden nu!

• Momalicious
    Karttikeya skrev 2010-09-27 05:34:37 följande:
    Och jag har en "jag vill inte åka iväg och praktisera"-ångest.. Vet att det går bra och känns fint när man väl kommit dit, men ångesten jag har innan är av en sort som börjar bli svårare att mota. Vet inte vad den beror på annat än att jag har enorm prestationsångest samt att det är "jobbigt att vara borta" så mycket som jag är. Man orkar liksom inget annat än att praktisera.

Ha nu en bra dag alla! Glad
    Tror min ångest har liknande grund också. Ångest är ju härligt... ;)
Svar på tråden December Bebis 2010 :)