• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Ellans

Emlle: Jag har BF den 19/4 om man räknar via kalendrarna på internet, så då verkar vi vara ganska nära! :)
    Jag har super ömma bröst, så man inte ens kan nudda dom så vill jag skrika. Första tecknet den här graviditeten och den förra, några dagar innan plus känner jag att brösten är super spända och jätte känsliga. ONT ONT! "Mensvärk" av och till har jag, men idag har det varit bättre än senaste dagarna. Så förhoppningsvis kanske det är borta nu! :) Illamående är inte så farligt faktiskt, kan känna av det lite grann, fast blir mest yr i bollen, allting bara snurrar, typ sjösjuka! Men det står jag väl ut med! :) Men det är ju fortfarande tidigt så man kan nog få räkna med att de kommer bli värre. Om man inte har turen att få må ganska bra!! :) Trött är jag också, men jag ska inte klaga. Känner mig pigg och glad för det mesta! :)

• 3 barns mamma84

E orolig!!!
    Idag vid middagen började jag få magknipa och stickningar i underlivet det var verkligen obehagliga hade så ont.
    Så jag kom till sambon in till vardagsrummet efter jag sov ca 1 timme och nu mår jag bättre.
    Men jag tror det är missfall på gång igen!!!
    Blöder absolut inte men jag hade samma smärta då jag fick ett missfall

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • ÄlskarMina
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-19 21:27:55 följande:
    E orolig!!! Idag vid middagen började jag få magknipa och stickningar i underlivet det var verkligen obehagliga hade så ont. Så jag kom till sambon in till vardagsrummet efter jag sov ca 1 timme och nu mår jag bättre. Men jag tror det är missfall på gång igen!!! Blöder absolut inte men jag hade samma smärta då jag fick ett missfall
    Nä men då! *stanna kvar därinne lillplutten*
    Emelle skrev 2010-04-19 20:03:29 följande:
    Fler som nästan avlider när de nyser/hostar/reser sig snabbt?? AJAJ AAAJ i magen!!
    Ja, jag med! Känns rejält ont när jag iaf nyser och hostar. Aj!

Idag har jag varit på VUL! =KUL!
    {#lang_emotions_heart}:t slog så fint på pyret så och blev tillbakaflyttad en dag bara, men som han sa så är det svårt att mäta exakt på så små pyren! Så idag är jag enligt honom 6+6 och mig själv 7+0. Nytt VUL om 4veckor hos en annan läkare i annat syfte. Då ska sambon med också! *längtar!
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • s89
    Ellans skrev 2010-04-19 20:28:36 följande:
    Ja, faktiskt så känns det inte alls lika idag som det gjorde igår. Kan ju känna av det till och från. Men det är betydligt mindre än igår och i förrgår. Jag är ju väldigt tidigt i graviditeten v.6 (5+1). Håller tummarna att allt är som det ska och att det går vägen den här gången!! Vi vill inget hellre!! :)
    Förstår dig.. idag har jag knappt haft någon molvärk alls.. Känns jättekonstigt. Och imorgon kanske jag har MASSA!!! Jätteolika det där.. Men tur att man vet att det är normalt att ha det så {#lang_emotions_smile} Ja jag håller mina tummar och tår för er..
    kram på dig
  • Emelle
    ÄlskarNova skrev 2010-04-19 21:55:00 följande:
    Idag har jag varit på VUL! =KUL! :t slog så fint på pyret så och blev tillbakaflyttad en dag bara, men som han sa så är det svårt att mäta exakt på så små pyren! Så idag är jag enligt honom 6+6 och mig själv 7+0. Nytt VUL om 4veckor hos en annan läkare i annat syfte. Då ska sambon med också! *längtar!
    KUL!!
    Grattis.
    Kan inte vänta tills det blir vår tur!!
  • Emelle

Godmorgon. Imorse när jag gick på toan fick jag så gud in i helvete ont i sidan och bak i ryggen. Fruktansvärt!!
    Men det släpper sakta och nu känns det inget alls nästan.
    Måste varit något med tarmarna va? inte bebis? Satt mer på sidan och inte fram långt ner på magen.
    Fan att man ska bli så rädd för allt!

Illa mår jag igen...Fy!!

• Emynem
    Emelle skrev 2010-04-20 07:34:59 följande:
    Godmorgon. Imorse när jag gick på toan fick jag så gud in i helvete ont i sidan och bak i ryggen. Fruktansvärt!! Men det släpper sakta och nu känns det inget alls nästan. Måste varit något med tarmarna va? inte bebis? Satt mer på sidan och inte fram långt ner på magen. Fan att man ska bli så rädd för allt! Illa mår jag igen...Fy!!
    Det är nog ingen fara.
    Det kan hugga osv ganska kraftigt när man är gravid.
    Bara smärtan avtar så är nog allt normalt.
  • sommar83

Godmorgon alla underbara!
    Hoppas ni har lika fint väder hos er som här! För det är verkligen underbart idag med.
    Går som på små nålar nu. VUL imorgon. Känns långt borta men vet att dagen kommer gå jättefort och imorgon kommer ja inte göra annat än att vänta på att klockan ska bli 13.20. Men ställer in mig på att ja inte kommer se ngt, då ja tror att ja är för tidig. Då får man boka in en ny tid och väntan däremellan kommer bli Apjobbig. För det va på en normal återkoll som dom upptäckte min MA. Så rädd kommer ja absolut vara isf.
    Men men, tänk positivt nu. Jag borde inte ha så mkt symptom om d skulle vara ngt fel. Blir bara mer o mer illamående. lite mer kissnödig och har mycket halsbränna. Mina bröst ömmar som minst och Värker som mest. Känner mig svullen över magen. Jag var hos läkaren igår och fick utskrivet en medicin för illamåendet. Kommer inte ihåg vad den heter men lite starkare än postafen. Men har tagit postafen tidigare vid en båtresa och blev så väldigt trött. Och då va ja ju inte ens gravid. Denna trötthet ja känner nu, orkar ja lägga på mer trötthet på det?? Känns inte så. Ngn mer som äter medicin för illamående? Kram kram

• Stoce

Två dagar kvar till VUL nu. Vet inte om jag längtar dit... tänk om bebis inte utvecklats mer än de 3 mm de såg i onsdags? Om det inte blir någon bebis denna gång heller.... vi har jobbat på det så länge. Suck...

Har kvar symtom, molvärk till och från - och ofta som ni skriver, då man nyser eller rör sig hastigt. Brösten ömmar, det är en mardröm att frysa, då gör de tokont!! Illamående och halsbränna till och från... trött, är som en zombie. Ja, det är "bara" att vänta på VUL. nr. 2 och hoppas på att få se ett {#lang_emotions_heart}

Svar på tråden December Bebis 2010 :)