• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Emynem
    MajMamman08 skrev 2010-04-19 09:25:01 följande:
    Ah,alla säger så olika tycker jag!!! Men hoppas du får göra VUL privat,el ja de kan ju inte neka dig de, Jag ska göra ett nästa vecka på tisdag,på sjukhuset o de kostar 300kr och de e de sååå värt!!!
    Hur hittar man privata gyn?
  • ÄlskarMina
    Emynem skrev 2010-04-19 09:26:51 följande:
    Hur hittar man privata gyn?
    jag googlade bara och hittade ett som ligger ca.6mil hemifrån. Är helt klart värt resan.  
    Vart bor du?
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Emynem

Jag bor i Borlänge, Dalarna.

Ska google lite då och se vad jag finner.
    Vilken vecka är du i?

• ÄlskarMina
    Emynem skrev 2010-04-19 09:41:31 följande:
    Jag bor i Borlänge, Dalarna. Ska google lite då och se vad jag finner. Vilken vecka är du i?
    Jag är v.7+0 idag..
    ·¨`*·.¸¸.*Nova juni-04, Pyret dec-10*.¸¸.·*¨`·
  • Emynem
    ÄlskarNova skrev 2010-04-19 09:51:41 följande:
    Jag är v.7+0 idag..
    Jag går in i v.6 på torsdag.
    Så tänkte försöka få tag på en gyn som kan ta ett VUL runt v.7
    då borde man ju se ett hjärta som tickar eller inte...

Varför ska du ta ett tidigt VUL?
    Berätta hur det gick sen!
  • Jerseygirl

Skönt att läsa att det är fler som inte har så mycket symptom, visst det ilar lite långt ner i magen och brösten kanske är liiiite ömma (men det kan lika gärna vara bhn som är obekväm) annars ingenting. Har för mig att det kändes mycket mer med första barnet... Fick plus i torsdags och borde vara i v4+6.

Jag ska på vul 5maj för att kolla så allt är ok, bara rutin innan min vanliga gyn skickar över mig till MVC. Vågar nästan inte hoppas att allt är ok än så det ska bli jätteskönt med en tidig koll. Vi har berättat för rätt många redan eftersom alla våra närmaste kompisar visste om att vi försökt ett bra tag och har peppat oss. Om det inte funkar känns det bra att dom vet, för det kommer bli riktigt jobbigt att ta nya tag då.

Fortsatt lycka till alla och stora kramar till dom som lämnat oss.

• s89
    Jerseygirl skrev 2010-04-19 11:09:16 följande:
    Skönt att läsa att det är fler som inte har så mycket symptom, visst det ilar lite långt ner i magen och brösten kanske är liiiite ömma (men det kan lika gärna vara bhn som är obekväm) annars ingenting. Har för mig att det kändes mycket mer med första barnet... Fick plus i torsdags och borde vara i v4+6.Jag ska på vul 5maj för att kolla så allt är ok, bara rutin innan min vanliga gyn skickar över mig till MVC. Vågar nästan inte hoppas att allt är ok än så det ska bli jätteskönt med en tidig koll. Vi har berättat för rätt många redan eftersom alla våra närmaste kompisar visste om att vi försökt ett bra tag och har peppat oss. Om det inte funkar känns det bra att dom vet, för det kommer bli riktigt jobbigt att ta nya tag då.Fortsatt lycka till alla och stora kramar till dom som lämnat oss.
    Lycka till!! Kram
  • Minifer
    MajMamman08 skrev 2010-04-19 08:36:24 följande:
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!! Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli??? Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
     vet att kring 11 juli är jag i v 18 (ska på bröllop då i england så var tvungen att kolla upp) då hade jag mage sist, men inte bauta.

Emynem: Hurra för att du slutat blöda! Tiptop! Hon du snackade med verkardock mer än lovligt trög *suck* Jag vill också gör tidigt ultraljud, i alla fall om jag inte får nuppa och kubba, fixar inte att vänta till v 18-19 =/
  • Småstadsbönan
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!! Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli??? Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
    Visst vill man vara där NU!!! jag har inte haft illa mående med något av mina barn, jo lite kvälls illamående men jag tror inte änns man kan räknar det so illamående Vi kommer att ligga någonstans mellan v 13 komemr jag vara i ungerfär och nu är jag i v 6, magen svullnar fortate i början men inte jätte mycket tycker jag men det är så indevidulellt det där precis som symptomen, men i slutet av sommaren så tror jag att det börjar hända gerjjer
  • Emelle

Hej tjejer!
    hemma på lunch och kikar in!!

Nu börjar VUL tiderna komma för se första! Så spännande!
    Jag gör ju sista sagen i v. 4 så om en vecka har jag gjort 6 fulla veckor och då kan jag med göra mitt VUL!!

Emynem skrev 2010-04-19 09:18:09 följande:
    Nej det enda alternativet enligt henne var graviditetstest om 1-2 veckor.Jag ska leta upp en privat gyn och göra ett VUL i v.7 eller nått, så att man ser om det slår ett liten hjärta eller inte.Jag ska ju självklart vänta några dagar nu och se om blödningen tar om eller om det börjar göra ont...
    Kan du inte ringa gyn direkt själv och be att få komma pga av oro??
    Hoppas du får det. Borde inte vara problem. När jag blödit under tidigare grav så ringde jag direkt till gyn, likaså nu med mitt MA. Ingen BM inblandad, bara gynläkare...
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!!Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli???Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
    Det där med magen är ju sååå individuellt!
    Jag får ju mage snabbt, inte med första, liiite snabbare med anda och tredje kom magen redan i v.9, även om det inte är bebismage så syntes det på mig då. Mellan v20-30 tycker jag man är som finast. Liten kula men inte jobbigt! Tror vi kommer vara supersnygga i sommar. Gravidfräscha, men inte stora och klumpiga!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)