• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • 3 barns mamma84

Godnatt {#lang_emotions_gravid}

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Minifer
    Mopplis skrev 2010-04-18 22:24:41 följande:
    haha slapp livmoder- jodå man börjar bli lite degig i kanterna *Asg* Anywho gott folk- jag vill ta ett avsågat hagelgevär och skjuta alla på jobbet- hormoner kanske? Min sambo är så snäll att jag blir misstänksam- den GRISEN
    haha *flubba flubba*

Jag är misstänkt inte-arg, hmm...
    Emelle skrev 2010-04-18 22:32:28 följande:
    Ni är så långt gågna allihopa!! Jag är bara 4+5, går in i vecka 6 på Tisdag!! Men det får ta den tid det tar... Jag vet ju att runt v 8 smäller det till och jag svullnar upp och sen börjar väntan på sparkar och allt *längtar* Tycker det ska bli roligt när man berättar det för de som ännu inte vet också...v.7 Jag är genomförskyld, så nu ska jag upp och sova så jag orkar gå till jobbet i morgon...*gäsp* Sov gott girls!
    inte jaaaag , bara 4+2 =)
  • Trollungarnasmamma

Hej alla nya & grattis

Här mår jag fortf illa dagligen Men märker att det blir bättre när jag dricker vatten så det får jag snällt bära med mej på jobbet imorgon!!

Nu har jag skrivit färdigt en studienhet så nu är det sängen som väntar, hörs mer imorgon!!!

kram på er

~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Emynem

Hello, blödningen är över och den bruna flytningen med.
    Flytningen är väl lite missfärgad fortfarande men det är väl "gammalt" som måste ut, det är iaf inte som igår...
    Och jag har inte haft ont heller!

"Känner på mig" att "bebisen mår bra".

Jag har ring BM och väntar på att dom ska ringa upp.
    Men tror faktiskt inte att det är nån fara...

Jag mår fortfarande illa, har ömma bröst, yrsel, huvudvärk osv.

• MajMamman08
    s89 skrev 2010-04-18 22:22:17 följande:
    Går in i vecka 7(6+0) imorgon.. Plussade när jag var i vecka 5(4+2). så känns som tiden gått fort ändå !
    Ja då e vi lika långt gågna jue.....troligtvis än så länge,hehe!

3 barns mamma84 skrev 2010-04-18 22:20:06 följande:
    Majmamma08:Stort grattis till vecka 7 går långstamt nu men snart ojoj så går det fort jag lovar sen har du bara Bf-1 och OJ snart ska du föda Själv längtar jag ojoj gud vad jag längtar
    ja,jag vill bara att jag ska va i v 12 nu,så jag kan pusta ut lite lite i varje fall

Åh idag mår jag sååå illa så illa!!! Hualigen,funderar på o köpa sådaan där postafen på apoteket,åt de i förra grav,nackdelen är bara att man blir så satans trött,haha oh ja som redan blivit trött!!

Puffar på min fråga, tror ni att man kommer o hinna få så stor mage i sommar?? Vilken vecka kommer man typ vara i i juli???
    Och när man väntar sitt andra barn,blir man större dåe och de syns fortare än med sitt första???
  • MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-19 08:05:16 följande:
    Hello, blödningen är över och den bruna flytningen med.Flytningen är väl lite missfärgad fortfarande men det är väl "gammalt" som måste ut, det är iaf inte som igår... Och jag har inte haft ont heller!"Känner på mig" att "bebisen mår bra".Jag har ring BM och väntar på att dom ska ringa upp.Men tror faktiskt inte att det är nån fara...Jag mår fortfarande illa, har ömma bröst, yrsel, huvudvärk osv.
    Skönt o höra!!! Nu hoppas vi att den stannar där inne o växer o gror
  • Emynem

Har pratat med BM nu men hon verkade inte ha så bra koll alls.

Hon visste inte om det var normalt eller inte... osv...
    Och sa åt mig att göra ett nytt graviditetstest om 1-2 veckor.
    Då frågade jag om inte hormonerna efter ett missfall kan sitta i längre än då?
    (min syster testade nämligen positivt i 9 veckor efter sitt missfall i v.7)
    Och då svarade BM, jo hormonerna kan sitta i längre.

Hur kan då ett graviditetstest vara det säkraste sättet för att veta om graviditeten fortskridit om 1-2 veckor?
    Verkar puckat.

Frågade henne även då om jag kunde ta ett sånt här digitaltest med veckoindikator
    eftersom hormoner inte borde "stegra" efter ett MF.
    För dom testen har jag ju använt mig av nu och första gången visade den "Gravid 1-2" och veckan efter det "Gravid 2-3" så nästa vecka BORDE den visa "Gravid 3+" om allt är okej, annars fortsätta på "2-3, 1-2" eller kanske rent av "NEG".
    Men hon visste knappt vilket graviditetstest det var jag pratade om,
    "Vi använder bara ett som visar ett sträck" svarade hon...

Jadu, så var hon spydig också!... Haha...
    Men nu skiter jag i det där, jag tror att allt fortfarande är bra, hittills iaf.
    Och när jag tar mitt veckoindikator test nästa vecka så kommer den att visa 3+!

• MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-19 08:39:51 följande:
    Har pratat med BM nu men hon verkade inte ha så bra koll alls.Hon visste inte om det var normalt eller inte... osv...Och sa åt mig att göra ett nytt graviditetstest om 1-2 veckor.Då frågade jag om inte hormonerna efter ett missfall kan sitta i längre än då?(min syster testade nämligen positivt i 9 veckor efter sitt missfall i v.7)Och då svarade BM, jo hormonerna kan sitta i längre.Hur kan då ett graviditetstest vara det säkraste sättet för att veta om graviditeten fortskridit om 1-2 veckor?Verkar puckat.Frågade henne även då om jag kunde ta ett sånt här digitaltest med veckoindikatoreftersom hormoner inte borde "stegra" efter ett MF.För dom testen har jag ju använt mig av nu och första gången visade den "Gravid 1-2" och veckan efter det "Gravid 2-3" så nästa vecka BORDE den visa "Gravid 3+" om allt är okej, annars fortsätta på "2-3, 1-2" eller kanske rent av "NEG".Men hon visste knappt vilket graviditetstest det var jag pratade om,"Vi använder bara ett som visar ett sträck" svarade hon...Jadu, så var hon spydig också!... Haha...Men nu skiter jag i det där, jag tror att allt fortfarande är bra, hittills iaf.Och när jag tar mitt veckoindikator test nästa vecka så kommer den att visa 3+!
    Tråkigt när de ska va så negativa o inte fatta lixom,läs på lite mer kanske,sånt där digitalt går ju var o varannan dag på reklam på tv med lixom!!!
    Men kan du inte få gör sånt där blodprov där de kollar HCG om de är förtidigt med ett VUL??
  • Emynem
    MajMamman08 skrev 2010-04-19 08:44:20 följande:
    Tråkigt när de ska va så negativa o inte fatta lixom,läs på lite mer kanske,sånt där digitalt går ju var o varannan dag på reklam på tv med lixom!!! Men kan du inte få gör sånt där blodprov där de kollar HCG om de är förtidigt med ett VUL??
    Nej det enda alternativet enligt henne var graviditetstest om 1-2 veckor.
    Jag ska leta upp en privat gyn och göra ett VUL i v.7 eller nått, så att man ser om det slår ett liten hjärta eller inte.

Jag ska ju självklart vänta några dagar nu och se om blödningen tar om eller om det börjar göra ont...
  • MajMamman08
    Emynem skrev 2010-04-19 09:18:09 följande:
    Nej det enda alternativet enligt henne var graviditetstest om 1-2 veckor.Jag ska leta upp en privat gyn och göra ett VUL i v.7 eller nått, så att man ser om det slår ett liten hjärta eller inte.Jag ska ju självklart vänta några dagar nu och se om blödningen tar om eller om det börjar göra ont...
    Ah,alla säger så olika tycker jag!!! Men hoppas du får göra VUL privat,el ja de kan ju inte neka dig de, Jag ska göra ett nästa vecka på tisdag,på sjukhuset o de kostar 300kr och de e de sååå värt!!!
Svar på tråden December Bebis 2010 :)