• Licebe

December Bebis 2010 :)

Momalicious skrev 2010-11-09 18:59:54 följande:
    Åh herregud, fick precis veta att min kompis dött.. sånt händer ju för fan inte en själv, det är sånt man läser om i tidningen, tycker synd om familjen och går vidare. Jag vet inte hur jag ska klara av teoriprovet imorgon, känns som jag ska dö. Gråter
    Guud vad trist, beklagar verkligen!
    Får man fråga vad som hänt?
    Jag hade en kompis som dog för några år sedan, bara 17 år.
    Han somnade ute på fyllan och frös ihjäl.
  • Licebe

Fick ett sms i morse att en till har fått barn.
    Även hon för tidigt!
    Så nu är dom fyra stycken som fått under förra veckan och den här.
    Och alla för tidigt.
    Börjar ju bli nervklen att jag också ska få för tidigt, och det vill jag inte!

Som jag skrev igår så var vi på sista föräldragruppsträffen idag.
    Var inte så kul när jag kände att jag började svettas, må illa och var nära att svimma.
    Fösökte sitta och hålla god min så att ingen skulle märka av mig, men var till slut tvungen att gå ut för att få i mig friskluft.
    Vilket ledde till att alla slutade prata och bm kom joggandes efter mig.
    Alla hade tydligen sett att jag blev blek och konstig-
    Hehe, att man ska vara så svennig och stark hela tiden:p

• Licebe
    MFJG skrev 2010-11-09 19:42:03 följande:
    Någon tyckt att det gjort ont när bm känt hur bebisen ligger med huvudet? För idag när hon kände gjorde det skit ont. Har sen dess förvärkar och molvärk som är konstant i ryggen. Sen dessa ilningar ni pratade om innan. Dem har jag också hela tiden. Känns som någon tar en tång och drar i tappen eller något. Högst obehagligt.

Något som är märkligt är också att jag glömt hur mycket som helst om hur graviditeten kan vara trots att min son inte ens fyllt två år än. Men vissa saker glömmer man väl.. 

Här har vi en till som tyckte att det gjorde ont sist. riktigt ont.
    Men jag fick inga värkar av det

Hade dock inte min vanliga bm, med henne brukar det bara kittlas.

• Licebe
    Momalicious skrev 2010-11-09 19:38:05 följande:
    Licebe skrev 2010-11-09 19:14:05 följande:
    Guud vad trist, beklagar verkligen!
    Får man fråga vad som hänt?
    Jag hade en kompis som dog för några år sedan, bara 17 år.
    Han somnade ute på fyllan och frös ihjäl.
    Tack.. Hon dog i en bilolycka. Hon var bara 18. Den andra föraren klarade sig utan svårare skador och hon dog, det känns så himla orättvist. Givetvis önskar jag inte att den andra föraren dog heller men hon borde inte dött. Usch, det är så himla svårt att förstå. Ena stunden gråter jag ögonen ur mig och andra är jag nästan oberörd, som att det inte hänt på riktigt. Går verkligen inte att fatta. 
    Får massa dumma förvärkar nu också, antar att det är för att jag är så ledsen.
    Det där är ju så typiskt, att den ena klarar sig.
    Och oftast är det den som kör, som gjort för att man ska kunna skylla på den.
    Hoppas att det inte blir allt för svårt att hantera för dig.
    Kramar!
  • Licebe
    Momalicious skrev 2010-11-10 22:31:04 följande:
    Förresten, ni som har körkort. Hur gör ni med bilkörning nu? Låter ni bli i största möjliga mån eller kör ni som vanligt? Jag kommer nog vara lite restriktiv med körningen om jag får körkortet innan bebisen kommer..

Oj, den frågan har jag inte ens tänkt på.

Jag har nyss sålt min bil så nu har vi bara en som killen använder mest varje dag till jobbet, så det gör sig självt att jag inte kör mycket alls.

Men att köra bil är ju det farligaste man gör på en vanlig dag, så det är klart man ska försöka låta bli så mycket som möjligt=)
    Men samtidigt kan man ju inte hålla sig ifrån det helt, då slutar det väl med att man inte vågar andas för att det kan innebära någon risk.

• Licebe

Hej allihopa!
    Ja jag säger som de flesta här, tusan vad ni skriver.
    Tar ju nån timme att läsa=)

Idag kände jag inte några rörelser från att jag vaknade och tre timmar framåt.
    Så jag ringde in och blev tillsagd att komma in så dom fick ta ctg-kurva.
    Men just när dom sätter på sakerna på magen, så sätter den igång och rör sig och får hicka.
    Allt såg bra ut.
    Fick även göra ett tul och den beräknas ligga på ca 3,4 kg vid födsel.
    Så en helt normal bebis=)

Ni som har fött barn, de siffrorna på ctgkurvan som visar värkarna.
    Hur höga har dom varit när ni har värkar?
    På mig så var stod det mest runt 10-20.
    Men nån gång var den uppe på 40 och 60.
    Men jag kände ingen skillnad?

• Licebe
    MrsHelgesson skrev 2010-11-15 06:30:16 följande:
    Vi ska åka in till förlossningen snart, så fort vi har packat ihop allt. Jag har haft värkar sen kl 03.00 inatt som kom var 5-6 minut. Ringde förlossningen kl 04.20 som sa att jag skulle vänta en timma eller två om det inte blev värre. Men nu har jag värkar med 2-3 minuters mellanrum plus att de känns intensivare. Så vi får se vad det leder.

Åh vad spännande=)

Lycka till!

• Licebe
    Momalicious skrev 2010-11-16 10:37:20 följande:
    jag har körkoooooort!!!!!!!!!!!!!!

Grattis!!!

Hur gick det? =)

• Licebe

jag har ju inte varit gravid förut.
    Men jag kan berätta om min kompis som har två döttrar.
    Har ju fått höra många gånger nu att jag har antingen en "tjejmage" eller "killmage".
    Och enligt myten ska det ju tydligen vara skillnad på form beroende på kön.
    Men hon hade två helt olika former på sin mage med den första och andra, ändå kom det ut flickor båda gångerna.

• Licebe

Är det ingen fler som har dåligt järnvärde?

Jag låg på 148 i vecka tio, men sen dalade det ner till 112 och sen upp till 114 och 117,
    sen ner till 114 nu sist.

Och då äter jag ändå tre järntabletter varje dag, plus en "kvinna"tablett som också innehållet järn.Äter även mycket leverpastej, messmör och broccoli.
    Något mer tips om vad man kan göra eller äta för att få upp värdet?

Åh, igår fick jag sytta en tvåveckorsbebis, så söt=)
    Sen hörde jag idag att dom bara fått sovit i två timmar inatt, så då kändes det genast lite skönare att ha bebis boende i magen ett tag till=)

Svar på tråden December Bebis 2010 :)