ludicrous skrev 2010-09-12 20:48:44 följande:
Guuuuud vad ni skriver!! De flesta av er har ju kommit längre än mig i graviditeten, är ju "bara" i v 25 , men hur har ni det med saker o vagn???
Vi har inte köpt nått typ.. Säng har vi sen innan, Sambon kom hem med en badbalja här om dagen, gullig som han e :) Vi har kollat på vagn, och fastade för en Brio Go, men kommer iiinte köpa en ny, på tok för dyrt! Så har vi kollat på Bugaboo också, då vi gillar de små hjulen fram, enkelt och bra och bättre priser på blocket :P
Inga kläder eller nått sånt har vi köpt än, känns inte så brådskande heller :)
Senaste tiden har magen exploderat och det verkar bli trångt där inne då det blir mycket bökande från lilla bus, man känner kroppsdelar dras omkring runt i magen =)
Jag är också i vecka 25 och har inte köpt så mycket, men planerat alla inköp har jag gjort. Köpte första kläderna förra veckan, inget mer än så. Tänkte dock komma igång med handlandet nu eftersom att kroppen börjar strejka, vill inte stå där sedan och behöva skicka andra till butikerna.
Men spjälsäng får vi förmodligen av en släkting, skötbord ska min pappa bygga åt oss för vi får inte plats med något annat än ett vägghängt och de som går att köpa är för breda.
Jag har också fastnat för Brio Go och tänkte först köpa begagnat men utbudet är minimalt, de är alldeles för nya fortfarande verkar det som. Det blir att önska sig bidrag av släkt istället för julklappar, för jag kan inte hitta någon jag hellre vill ha hur mycket jag än letar.
Men det är inte bråttom med att skramla ihop pengarna, för Brio brukar leverera veckan efter man beställer. Är ju bra att vara ute tidigt ändå, för säkerhets skull, men det är inga två månader det handlar om med dem som det brukar var med andra märken.
Kan förresten skvallra för alla som inte bestämt sig för vagn än om att Brio släpper en ny variant av Brio Happy med svängbara framhjul, min bästa kompis känner en tjej som jobbar på Babyland och hon har gett mig förhandsinfo om kommande färger på 2011 års brio go och lite allmänt skvaller.