Inlägg från: Stefanie |Visa alla inlägg
  • Stefanie

December Bebis 2010 :)

Mrs TH skrev 2010-09-10 12:23:02 följande:
    Jag fick dem faktiskt av en jättetrevlig kund som haft karpatunnel med opererats för det, så hon hade ett par oanvända hemma. Men enligt min BM så ska man ringa handenheten på arbetsterapin, om du ringer din BM och frågar så vet hon säkert vart du ska vända dig. Jag har blivit så pass mkt sämre att jag måste försöka få tag på ett par mjukare dagskenor, så jag ska ringa handenehheten på måndag.
    Okej. Då ska jag prata med henne. Tack för hjälpen!

Jag hoppas att jag slipper få det så jobbigt, tycker det gör ont så det räcker nu med sammandragningar, foglossning och allt vad det är. Vad tråkigt att du blivit sämre... 

Det är jobbigt att vara gravid, men samtidigt värt varenda sekunds värk när man känner Liten röra sig i magen. Jag köpte första kläderna här om dagen, det är inte klokt att den lilla sparkaren ska komma ut till oss och ha dem på sig. Det är på riktigt det här...
  • Stefanie

Skulle göra så mycket bra saker idag, men har haft en massa sammandragningar och varje gång jag reser mig upp blir det värre.

Sambon är inne i stan och "fikar" med en kompis sedan halvfem. Han trodde att han skulle vara hemma halvsju, det trodde inte jag. Tur att jag känner honom så mycket bättre än han känner sig själv, annars hade jag nog varit arg på honom nu när han inte kommit hem än. 

Insåg att jag inte ätit någon middag än och jag börjar bli riktigt hungrig nu. Men oj vad osugen jag är på att resa mig upp... 

• Stefanie

På tal om julen är den oviss i år. Jag har bf 28 december, så jag vågar inte räkan med att ens vara hemma i julhelgen.
    Jag tycker att julen är det bästa som finns och nästan att jag redan har en liten bebis i famnen då, men vi får väl se hur det blir!

Ska i alla fall se till att ta itu med julklapparna så snart som möjligt. Jag tycker att det känns jobbigare och jobbigare i kroppen för varje dag som går så jag räknar inte med att klara av någon julhandel ens i november.

Ska till Åland och göra ett frilansuppdrag nästa vecka. Känns läskigt med tanke på kroppens protester, bara hålla tummarna för att jag håller ihop tills dess.  

• Stefanie
    Jessika82 skrev 2010-09-12 20:14:13 följande:
    Man gör vul och läkaren känner på tappen bland annat. gjorde ett för 2veckor sen och läkaren ville att den skulle vara 4,5cm men den var 3,6cm blev sjukskriven på 25%
    När jag kollade min sist tapp var jag i vecka 19 tror jag. Då var den 37 mm och det tyckte läkaren var bra.  Konstigt att vi fick så olika besked tycker jag. Med mig behövde man i och för sig inte diskutera sjukskrivning eftersom att jag inte jobbade då...

Hoppas att den inte blivit kortare, ska hålla tummarna för dig!

Jag ska se till att få kolla igen den här veckan, vill veta att allt är okej innan jag åker iväg nästa vecka. Först jobb på Åland och sedan weekend i Prag. Har haft mycket sammandragningar senaste tiden och det kan ju förändras snabbt...
  • Stefanie
    ludicrous skrev 2010-09-12 20:48:44 följande:
    Guuuuud vad ni skriver!! De flesta av er har ju kommit längre än mig i graviditeten, är ju "bara" i v 25 , men hur har ni det med saker o vagn???

Vi har inte köpt nått typ.. Säng har vi sen innan, Sambon kom hem med en badbalja här om dagen, gullig som han e :) Vi har kollat på vagn, och fastade för en Brio Go, men kommer iiinte köpa en ny, på tok för dyrt! Så har vi kollat på Bugaboo också, då vi gillar de små hjulen fram, enkelt och bra och bättre priser på blocket :P

Inga kläder eller nått sånt har vi köpt än, känns inte så brådskande heller :)

Senaste tiden har magen exploderat och det verkar bli trångt där inne då det blir mycket bökande från lilla bus, man känner kroppsdelar dras omkring runt i magen =)
    Jag är också i vecka 25 och har inte köpt så mycket, men planerat alla inköp har jag gjort. Köpte första kläderna förra veckan, inget mer än så. Tänkte dock komma igång med handlandet nu eftersom att kroppen börjar strejka, vill inte stå där sedan och behöva skicka andra till butikerna.

Men spjälsäng får vi förmodligen av en släkting, skötbord ska min pappa bygga åt oss för vi får inte plats med något annat än ett vägghängt och de som går att köpa är för breda.

Jag har också fastnat för Brio Go och tänkte först köpa begagnat men utbudet är minimalt, de är alldeles för nya fortfarande verkar det som. Det blir att önska sig bidrag av släkt istället för julklappar, för jag kan inte hitta någon jag hellre vill ha hur mycket jag än letar. 
    Men det är inte bråttom med att skramla ihop pengarna, för Brio brukar leverera veckan efter man beställer. Är ju bra att vara ute tidigt ändå, för säkerhets skull, men det är inga två månader det handlar om med dem som det brukar var med andra märken.

Kan förresten skvallra för alla som inte bestämt sig för vagn än om att Brio släpper en ny variant av Brio Happy med svängbara framhjul, min bästa kompis känner en tjej som jobbar på Babyland och hon har gett mig förhandsinfo om kommande färger på 2011 års brio go och lite allmänt skvaller. 
  • Stefanie
    ludicrous skrev 2010-09-12 21:36:53 följande:
    Kolla på en Bugaboo, de är ganska lika :)
    När vi var på babyland i lkpg sa dom att det är 8 veckors leveranstid på brio go där.. :S kollade i en affär i stan och fick kolla i katalogen för 2011, det är några småändringar på GO, som tvättbar klädsel, sen kommer det finnas en läcker grön färg =)
    Om jag ska hitta en annan vagn är det för att jag vill hitta en billigare, Bugaboon är ju ungefär i samma prisklass. Dessutom har den mindre bakhjul och det kommer att bli svårt att få med min sambo på den... =)
    Men skulle jag provköra den skulle jag säkert fastna!

Att tyget bli tvättbart är hur bra som helst! Jag har bara sett en snabb förhandsvisning av katalogen på nätet, ska hämta en riktigt i butiken. Har läst vilka färgkombinationer det bli på en lista, men det är ju svårt att bilda sig en uppfattning innan man har sett färgen i verkligheten eller åtminstone på bild... 
    Förmodligen blir det en svart eller en brun, men vi får se när vi sett dem! 
  • Stefanie
    3 barns mamma84 skrev 2010-09-12 22:20:41 följande:
    Jag e panikslagen nu gråter av panik..
    Insåg nyss att jag kommer vara i vecka 31 när jag ska på mitt ANDRA barnmorske tid 12 oktober ..
    Jösses snart ligger jag fan på förlossningen
    Är du rädd för förlossningen? 

• Stefanie
    delifi2 skrev 2010-09-12 22:28:37 följande:
    Det är ju bara skönt, tänk att snart så är det dax för oss att ha våra bebisar i famnen.
    Tycker det är tur ni finns för då tycker jag tiden går fortare :)
    Jag måste hålla med dig!
  • Stefanie

Sitter fortfarande kvar i soffan. Har varit på väg att gå och lägga mig i två timmar nu, men Liten är inte alls trött.

Hon/han ligger och vrider och vänder sig och det är liksom ännu tydligare än vanligt. Jag känner olika kroppsdelar och jag känner alla rörelser så tydligt.
    När jag stryker handen på magen kommer en lite strykning tillbaka och det är så galet mysigt.

Jag tycker synd om sambon som inte får uppleva det på samma sätt. Han kan känna med handen utanpå som alla andra, han kan se hur magen rör sig, men han får inte känna den här magiska känslan. Det känns som att vi kommunicerar med varandra, jag och liten. VI lär känna varandra. Sambon kan inte, hur mycket vi båda än vill, komma så nära...

Sitter här och glömmer bort all värk. Älskade lilla pyret. Jag blir alldeles tårögd, varm av lycka och galen av längtan...

• Stefanie
    NhjärtaD skrev 2010-09-13 12:49:07 följande:
    Ahhh ska prova det direkt!!! TACK!!
    Jag håller också på och krigar mot flugorna. 

Gjorde för några dagar sedan en blandning av ättiksprit, honung och diskmedel och ställde i små skålar här och var, där drunknade en hel del, men är inte av med dem.
    Jag har hällt kokhettvatten i alla avlopp, slängt några blommor som jag tyckte såg misstänkta ut. Men så fort man glömmer något sött framme är de där igen!

Ett glas saft, en frukt...  Hoppas du vinner kriget och om du kommer på den ultimata lösningen så tar jag tacksamt emot alla tips! 
Svar på tråden December Bebis 2010 :)