thegoddess skrev 2011-05-01 19:31:46 följande:
nu har ronja somnat i sitt eget rum.. debuten idag! nu får vi se hur detta ska gå! please please låt mig sova en liten stund extra! thats all i need!
i natt ska jag börja med att vänja av med nattmålet. hon äter nämligen bättre på natten n på dagen så kan jag ta mig igenom denna natten utan at ge henne mat så börjar vi liksom om från början imonn. såg till att hon var riktigt hungrig nu på kvällen och hon sög i sig 230 ml..har aaaldrig hänt. brukar ligga under 180. så nu ska hon väl inte ligga och va hungrig i alla fall. hoppas hoppas!!
Jag fick tipset av BVC att mata (jag ammar) oftare under dagen, för att Emil skulle sova bättre på natten. Det resulterade i att jag istället ammade varannan timme dygnet runt.. Efter en vecka gav jag upp, men det kanske funkar för andra!
Nu ger jag tillägg på kvällen. Jag ammar också, men han orkar inte riktigt ligga o dra i sig från bröstet på kvällen. så jag ammar först, ger flaska, ammar lite, lite mer flaska, osv. Peppar peppar. men han kan sova från 20 till 01-02 typ.! inte jämt såklart.. haha ;D