Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

Lillkillen skrev 2010-09-15 10:05:16 följande:
    Det är ju sf kurvan Bm går efter - men får att få en kurva behövs ju ett sfmått =)

minns inte hur det var med förra graviditeten - men har för mig att jag låg ganska högt då oxå....men fick en liten rackare....

Nu gissade BM att bebisen kunde landa runt 3.5kg...vilket för mig är stort - men är normalt =)
    Det är väl så haha har glömt bort
    Sf måttet enligt bm sa hon att det betydde hur barnet låg.
    om harnet låg högt i magen blev sf måttet stort.
    Sen hur kvinnan form i kroppen är och hur många graviditer hon gått i genom.
    Sf kurvan var mkt fortervatten det var och sen hur stor liten han hon skulle bli
    Men dom har i samma sak att göra men 2 olika saker det betyder

3,5kg är normal men alla tycker olika
    Jag tycker 4 kg var super stort hihi men nu har jag andra iställningar.

Vi pratade om Elias vikt igår då sambon tycker jag har mindre magen nu som jag oxå tycker att jag har så vi kom fram till den lilla vikten på honom som är 5,5kg när han kommer ut det är super bra då e han inte så stor *Fniss*
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84

Snart ska jag se hur fan jag ska få spjälsängen på rätta nivå hahaha jag blondin hmmm får väl ta fram alla mina bästa jern hormoner och tänka bättre
    Ska lägga in disken in maskinen och städa lite.

• 3 barns mamma84

NhjärtaD:
    Ännu mer sugen på bebbe hehehe

• 3 barns mamma84

Vem kan vara sugen på detta ??? Inte jag iaf absolut INTE hahaha
    Här var Amadeus bara 4 dagar gammal
  • 3 barns mamma84

Spjälsängen på plats och skötbordet med ska nu fixa till mig för att hämta barnen kl 14.00 och sen ska vi till läkaren och vaccinera dottern och sonen ska mättas och vägas osv
    När jag kommer hem igen ska det fixas lite till
    Nu har jag iaf tvättat tvätt damsugit tvättat golv
    Men har ett problem (det regnar ute) och jag ska cyckla hahaha snack om blöt hund när jag är hemma igen med barnen kl 15.30 ca

• 3 barns mamma84

åååh inte sugen alls på en bebis jätte söta underbara gulliga bebis bilder

Så vaccinen med dottern gick bra och med sonen ja han var lite för rädd för att ställa sig på vågen men här hemma väger han 17 kg längd hmm ja det blev ikke häller av då han vägrade stå på vågen och då blev det ju längd häller..
    Men när han var 1år var han iaf 96cm så han borde vara längre nu ca 101cm ??

Idag har jag bakat för första gången en morotskaka och sen blev det korvstroganoff och pasta

Sen måste jag oxå säga att nu äntligen är spjälsängen på PLATS och skötbordet med baby blöjor och allt annat

• 3 barns mamma84

Om någon vill se bildern på barnkammaren spjälsäng och skötbord osv och sen magbild från idag vecka 27
    Så är det bara o komma till bildtråden nu

• 3 barns mamma84

Komenterar i morgon nu ska jag bedda sängen för smabon somnat på soffan och sen måste jag ut med sopkomposten till vägen då sopgubbarna kommer imorgon kl 5 och då vill jag inte gå upp precis..

Det blir att vara hemma imorgon då det blir en tornado i morgon här i danmark herregud tänker jag en turnado det kommer att blåsa som in i alltså..
    I hastig het vet vi inte men kan berätta att trädd kommer att välta här och där då och man rekomenterar att inte gå ut alls då..
    Vi vet inte vilken tiden men i morgon iaf.

Nu ska jag fixa detta jag ska göra och sen SOVA
    God natt flickor och bebisar i magen ..

• 3 barns mamma84

Saliva123:
    Jag tycker som alla andra om barnmorskan kommer imon och du tycker att du behöver prata med någon om just detta så ring en läkare eller upplysningen.
    Eller så väntar du till bm kommer.
    Hoppas allt blir bättre låter inte kul alls

Angående vilkt jag har redan gått upp 12 kg jag var Inte stor innan men får väl skylla på en stor bebis och massa fostervatten haha och sen lite godis och allt ni vet ''nyttiga'' höhö

Ja nu e jag hemma kl e 7 min över 3 och jag ska ju hämta min son haha ca 2 min här ifrån (grannar) men nu e saken så det räknar vatten från himlen hahaha ÖSER ner öööh så jag vill inte bli blöt hahaha
    Men sen vet man inte när detta stoppar till har ju regnat och kommit sol osv  så det håller på.
    Och att jag har GÅTT hem idag gick 4 kilometer hem mina ben är app trötta haha och sambon är inte hemma

• 3 barns mamma84
    Saliva123 skrev 2010-09-16 20:20:06 följande:
    Tack alla för era svar!

Jag ringde och fick komma in. Hade fortfarande 160/90 då, och en puls på 112. Efter att ha vilat på brits i 40 min sjönk trycket till 135/85 och pulsen till 100. Hade ingen äggvita idag! Fick träffa en doktor som pratade dålig svenska, vi missförstod varandra hela tiden, men hon sa iaf att det låg normalt och att jag kunde åka hem (efter att hon kollat mina reflexer i knäna HAHA! och frågat hur bebisen mår, som om jag skulle kunna svara på det?) Ska försöka ta det lugnt och höra med min bm om att kolla trycket efter helgen igen tänkte jag. Tack för era svar!
    Gud vad skönt och bra att du åkte in
Svar på tråden December Bebis 2010 :)