Inlägg från: 3 barns mamma84 |Visa alla inlägg
  • 3 barns mamma84

December Bebis 2010 :)

delifi2 skrev 2010-09-14 10:10:05 följande:
    Oj vi förväntar oss allt under grav, vet att det kan vara jättesvårt för killar eftersom ni inte vet när vi är på ett visst humör, det gäller att lära sig tolka de olika signalerna. Vilket är jättesvårt.
    Vissa ggr vill jag bara ha kramar och bli uppassad vissa ggr vill jag bara vara ifred. Å det inom loppet av 1 minut, så det är jättesvårt.
    Ibland vet man själv inte vilket humör man är på så hur ska ni veta det då.

Det beror på hur moderkakan ligger, ligger den i framvägg så är det svårt att känna sparkar men ligger den i bakvägg så ska man känna bebis 1 gång per dygn minst.
    Man ska inte hålla på att väcka bebisen faktiskt som många gör, den håller redan på inne i magen att få sina rutiner, ett bra förslag är att skriva upp när bebisen rör på sgi och när den är still, till slut så ser man ett mönster på ett ungefär hur bebisen har sina vanor.

MIn bebis rör sig knappt på dagarna alls utan endast på kvällarna och nätter
    Som du säger men detta var 1:a gången och jag som blivande trebarns mamma pissar på mig av rädsla då.

Jag har min moderkaka framvägg men jag känner honom varje min varje sek dag och natt
    Här e han minsan inte lugn alls utan bara på morgonen nu sparttlar o sparkar han mig minsan
    (¯`°?.¸ ღ♥ ♥Ebba2005Amadeus2008Lillebror2010♥ღ ¸.?°´¯)
  • 3 barns mamma84
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 10:17:12 följande:
    moderkaka mot framvägg .. hur i hela friden vet man det? Får man det beskedet av barnmorskan?
    *skrattar*
    När man gör Rul frågar man sin bm om hur den ligger

Och man känner när barnet sparkar..
    När barnet sparkar tidigt då är det bakvägg om det är sena sparkar ca vecka 20 och uppåt då är det framvägg
    Vraje graviditet är den andra inte lik
  • 3 barns mamma84
    hedmanpazio skrev 2010-09-14 10:17:12 följande:
    moderkaka mot framvägg .. hur i hela friden vet man det? Får man det beskedet av barnmorskan?
    Titta på sambons Rul papper så står det nog
  • 3 barns mamma84
    ondar skrev 2010-09-14 10:23:05 följande:
    Fast det där stämmer inte, jag kände sparkar från vecka 16 o har min i framvägg. Precis som du skriver, ingen grav är den andra lik:).
    Det är ju så olika jag kände sprattel tidigt som dig men sparkarna kom vecka 20
  • 3 barns mamma84
    NhjärtaD skrev 2010-09-14 10:27:25 följande:
    ´
    Här får vi inte nått papper på RUL, allt finns i datorn... iaf där jag bor...
    Så var det i sverige ja gumman men nu bor jag idanmark och alltär i sinna andra ordning haha jag har alla papper med mig varje gång varje besök och dom fyller på och jag får läsa
    Mkt roligare men oxå krånligare haha
  • 3 barns mamma84
    MFJG skrev 2010-09-14 10:35:57 följande:
    Någon mer med mycket värk över magen och bak i ryggen?
    Nopp bara rygg men det är då man står längre tid upp

Hoppas du får det bättre{#emotions_dlg.flower}
  • 3 barns mamma84

Yess äntligen e jag inne överlycklig haha va inne igår men kl 14.00 kunde jag inte änns komma in på själva familjeliv form allt var vitt till om med nyss så jag fick skriva till familjeliv support och fick hjälp av att sänga av datorn och logga in igen YESS nu e man inne hehe underbart !!!

Idag händer det saker haha
    idag ska ebba på 5års vaccin kontroll och Amadeus på 2års kontroll ej vaccin .
    Kl 14.00 hämtar jag dem

Igår hämtade vi gratis baby box ja en bagg hehe och fick med oss en del saker
    Igår tog jag och sambon in spjälsängen till Amadeus sovrum

IDAG är jag i vecka 27 97 dagar kvar !!!

• 3 barns mamma84
    AnnaCL skrev 2010-09-15 09:07:29 följande:
    Hej på er. Alltså hur fungerar era samliv? Jag känner mig som jordens tråkigaste sambo som inte tar så mycket initiativ till sex. Kroppen känns inte heller så attraktiv så det bli att det får stå på sidan lite vilket inte känns bra.

Herregud haha jag är en sexmissbrukare nu !!!
    Till o med sambon sger nu NEJ inte idag jag e trött Hahaha

Hoppas det blir bättre för er ..
    Kanske så att ni väntar på en liten dotter hihi

När jag väntade dottern EJ sugen bara så slutet vecka 38 typ haha
    Med sonen ojojoj seeeeeex bara skrek ut det och nu med denna i magen och det e ju kille

• 3 barns mamma84
    Lillkillen skrev 2010-09-15 09:29:05 följande:
    Cissi7006: Säger som dig, när det väl händer så tänker man - vaför gör man inte detta oftare....kan säga att här ligger det verkligen på is.

Moma: Grattis på ett årsdagen =) Hoppas nifår det mysigt ikväll!!

Har jsut kommit från BM. Allt såg bra ut =)
    Mitt järnvärde låg tom högre nu än inskrivningen!
    Mitt sf mått var 28 (är i 27+6) - så om BM fick "gissa" efter endst 2 mätningar så tror hon att denna bebis kommer blir större än förra!!!!!

Nu ser jag framemot tisdag då vi ska träffa läkaren för ett samtal om planerat ks....
    MEN först blir det Ullared på fredag!!!!

Ang sambos....vi har det väldigt jämställt annars....men vill väl nu ibland att han kanske ska göra mer än vad jag begär...är en liten "bitch" av mig annars och är väl ännu värre nu men försöker knipa så mkt jag orkar...
    Sf mått har ingen betydelse utan Sf kurvan
    Hoppas du får den storleken du önskar dig
  • 3 barns mamma84
    Momalicious skrev 2010-09-14 21:53:05 följande:
    Åh vad det händer grejer här tjejer! I mitt liv alltså haha
    Imorgon är det våran 1-årsdag, på torsdag ska vi till barnmorskan, i helgen ska vi hämta massor av bebissaker (barnvagn, spjälis osv osv osv) och ställa hos min mamma tills vi flyttat. På måndag börjar intensivkursen och idag fick jag hem papper för bokat teori- och körprov som körskolan redan bokat åt mig. Herregud! Blev så verkligt när jag fick ett datum och en tid för när det ska ske allting! Jättespännande men läskigt samtidigt. Sambon kommer vara den enda som vet om när jag gör grejerna, så ni kommer inte få veta förrän efteråt men ändå. Galet. Ska tvinga med sambon den dagen jag gör körprovet. Klarar jag det så kommer jag vilja se honom direkt efteråt och klarar jag det inte kommer jag ju självklart vara ledsen. Men det är okej för jag ska göra körprovet på eftermiddagen så han får bara ta ledigt några timmar. Han har lovat mig det

Imorgon är det ju som sagt vår 1-årsdag, så det ska vi fira med en riktigt romantisk dag. Har inte sagt nåt till sambon  men imorgon när han kommer ska jag ha gjort hela lägenheten mörk och ha tända ljus överallt, sen ska jag leda in honom i badrummet där jag ska ha fixat ett härligt bubbelbad till oss båda med massor av tända ljus och rosor och alkoholfri champagne. En liten mysig överraskning sådär! Efter det ska vi fixa middag tillsammans, räkor med hemmagjord vitlöksbaguette och chokladpaj till efterrätt. Vi ska se på Idol och sedan någon mysig film och bara vara tillsammans och pussas massor! Kvällen ska avslutas med en mysig helkroppsmassage eftersom han masserar mig varje dag så förtjänar han det! :)
    Stort grattis gumman till er på ert 1 års dag Skålalkohol fri
Svar på tråden December Bebis 2010 :)