• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Momalicious

God "morgon"  tjejer.

Blev inte så värst mycket sömn här inte. Gick och la mig elva och var dödstrött, vaknade halv tre och behövde kissa och dricka. När jag gjort det kunde jag inte somna om så jag gav upp för en liten stund sen! :( Så himla trist att gå upp när klockan är fyra. När man inte måste. Usch. 
    Någon annan som också har konstiga sovvanor sen ni blev gravida?
    Grattis alla nyplussade! {#lang_emotions_laughing}
  • 3 barns mamma84

Välkommna gud vad kul med så många nu i denna tråd och grattis till alla +

Själv ska jag ringa min läkare privat idag läkaren e nämligen inte öppet idag men jag ringer honom hem och berättar att jag vill ha en tid NU !!

Jag är så jävla orolig vet inte varför men jag är bara det..
    Jag har dåliga vibbar blöder inte men jag känner mig inte gravid..

Jag har bara hunger kännsla på natten och hela tiden (normalt som gravid)
    Jag kissar hela tiden i natt 4 ggr blir tokig (kissar hela tiden normalt graviditet)
    Huvudvärk = slutat röka 16/4 då jag fick ett +
    Humörsväningar som fan
    lite molvärk inte mkt alls

Jag har inte
    Molvärk så man ska ha tror ajg jag vet inte
    Jag känner stickningar i underlivet
    jag får kramper då o då
    magen är jätte svullen
    Jag tror jag dödar mitt barn jag sover på magen
    Fattar ni JAG ÄR OROLIG kan inte koppla av

När jag fick ett + i vecka 6 så var det ett svagt + eller aj ett + som jag hade nu som finns i min gallerie och dom är lika synliga men där sa dem att när mf kom i vecka 8 sa dem att fostret redan död i vecka 4 och jag hade kramper o sticningar i underlivet samma som NU och då misstänkte jag något var fel
    Har inga symtomer längre !!!
    Mina försvann i vecka 7 precis som NU och då jag fick MF

(Ebba 050607 )( Amadeus 080814 )( Mf 15/12-09 )(14/12-10 Bf datum)
  • Karttikeya

Du tror inte att du psykiskt försöker tränga bort dina symtom då?
    Men det är säkert så att symtpomen kommer och går, att man inte känner allt lika starkt hela tiden. Finns ju folk som inte har symtom alls!

Är det kramper i magen du får? Isåfall är det helt normalt, våra tarmar arbetar långsammare nu och maten hanteras annorlunda, men det vet du säkert redan om. Därav blir den också svullen, det är min också.

Jag till exempel har inte särskilt starka symtom heller.. Lite öm i brösten och trött..  Ska till BM idag så jag hoppas hon är beredd på massor av frågor!!

Lider med dig iaf, det måste vara jättejobbigt att känna så som du känner :(

• 3 barns mamma84
    Karttikeya skrev 2010-04-22 08:41:16 följande:
    Du tror inte att du psykiskt försöker tränga bort dina symtom då?Men det är säkert så att symtpomen kommer och går, att man inte känner allt lika starkt hela tiden. Finns ju folk som inte har symtom alls!Är det kramper i magen du får? Isåfall är det helt normalt, våra tarmar arbetar långsammare nu och maten hanteras annorlunda, men det vet du säkert redan om. Därav blir den också svullen, det är min också.Jag till exempel har inte särskilt starka symtom heller.. Lite öm i brösten och trött..  Ska till BM idag så jag hoppas hon är beredd på massor av frågor!!Lider med dig iaf, det måste vara jättejobbigt att känna så som du känner :(
    Jag vet inte längre jag vill bara se ett hjärta slå då vet jag att jag kan koppla av till 100 iaf att jag är gravid och mitt barn lever.

Men om det skulle vissa sig att inget slår och o så så kommer ajg gå sönder helt och håller och söka hjälp till pyskolog eller bara få hjälp
    Kna fortfarande inte glömma mf jag hade förraåret det går inte och nu när jag är gravid känner ajg att jag inte är det fast jag vill känna att jag är men jag är bara så rädd

Jag tänker på dig idag är det din lycko dag fan vad kul du ska ha det
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 07:44:04 följande:
    Välkommna gud vad kul med så många nu i denna tråd och grattis till alla + Själv ska jag ringa min läkare privat idag läkaren e nämligen inte öppet idag men jag ringer honom hem och berättar att jag vill ha en tid NU !!Jag är så jävla orolig vet inte varför men jag är bara det..Jag har dåliga vibbar blöder inte men jag känner mig inte gravid..Jag har bara hunger kännsla på natten och hela tiden (normalt som gravid)Jag kissar hela tiden i natt 4 ggr blir tokig (kissar hela tiden normalt graviditet)Huvudvärk = slutat röka 16/4 då jag fick ett +Humörsväningar som fanlite molvärk inte mkt allsJag har inteMolvärk så man ska ha tror ajg jag vet inteJag känner stickningar i underlivet jag får kramper då o dåmagen är jätte svullenJag tror jag dödar mitt barn jag sover på magen Fattar ni JAG ÄR OROLIG kan inte koppla av När jag fick ett + i vecka 6 så var det ett svagt + eller aj ett + som jag hade nu som finns i min gallerie och dom är lika synliga men där sa dem att när mf kom i vecka 8 sa dem att fostret redan död i vecka 4 och jag hade kramper o sticningar i underlivet samma som NU och då misstänkte jag något var fel Har inga symtomer längre !!!Mina försvann i vecka 7 precis som NU och då jag fick MF
    E med sjukt orolig för MF,ska göra VUL nästa vecka på tisdag,både längtar o inte längtar,de enda jag tänker på e om de  verkligen e en bebis där inne...kollar trosan tusen gånger om dagen så de inte e något blod!!
    Men jag känner av gravsymptom och illamåendet kom ju bara för några dagar sen,så de borde de la vara ett litet frö där inne??!!!

Förstår din oro i varje fall!!! Men som en annan skrev lite kramper i magen e helt normalt och även stickningar i underlivet har jag hört!!! hoppas du får tag i din läkare i varje fallen och få kolla upp,annars blir man ju tokig!!!
  • linn78
    MajMamman08 skrev 2010-04-21 21:47:28 följande:
    glömde fråga,när ska ni berätta nyheten i så fall?? Vi tänkte vänta till v 12 i varje fall!! Du måste hålla oss uppdaterade hur de gick sen när du berätta o hur du gjorde
    Tänkte berätta efter nästa vul för då vet vi säkert hur många där är inne... Med första barnet väntade vi till v 11-12 någonting men det är så svårt att vara tyst!!
  • 3 barns mamma84
    MajMamman08 skrev 2010-04-22 09:07:10 följande:
    E med sjukt orolig för MF,ska göra VUL nästa vecka på tisdag,både längtar o inte längtar,de enda jag tänker på e om de  verkligen e en bebis där inne...kollar trosan tusen gånger om dagen så de inte e något blod!!Men jag känner av gravsymptom och illamåendet kom ju bara för några dagar sen,så de borde de la vara ett litet frö där inne??!!!Förstår din oro i varje fall!!! Men som en annan skrev lite kramper i magen e helt normalt och även stickningar i underlivet har jag hört!!! hoppas du får tag i din läkare i varje fallen och få kolla upp,annars blir man ju tokig!!!
    Tack gumman ja titta på trosan och titta på pappret och toan gör jag med och sen tar jag hande på magen och säger min beis
    Nu ska jag bara koppla av..

Ringde min läkare nu har FÅTT TID måndag kl 10 med morgonurin och så blir det VUL åååh yess jag sa att jag var orolig och att jag hade ett Mf i vecka 8 för hon sa att man inte tar en tid innan vecka 8 och 10 men jag sa att jag hade haft ett mf.
    Sen frågade hon mig om jag blödde men jag sa nej jag känner bara att allt inte är okej..
    Då förstod hon mig.
  • litenskatt

Tack för era tips! Då blir det en långpromenix med lillan idag då! Gud, mår så sjukt illa! Har tuggat en halv skorpa & svalt ner en järntablett & folsyratablett. Tror jag ska dö av illamåendet! Uuuuhh...

• linn78
    joannakba skrev 2010-04-21 23:07:01 följande:
    Jag joggar tre dagar i vecka och skall försöka göra det så länge jag orkar och sen får jag väll gå när det blir allt för otympligt. Skall också försöka hoppa över plock godis och choklad framför allt och försöka med lite grönsaker och dipp på helgerna istället. Jag är hemma och föräldraledig så det är lätt att gå och små äta.  Min mamma och syster vet redan då jag står dom väldigt nära, men sambons föräldrar skall vi nog vänta till v 12 om det går. Du kan ju skriva vänd på mig under och på ryggen kan det stå x 2 eller något liknande om att det är två. bara ett förslag
    Ha, det var ganska smart! Ska fundera på det!!
  • MajMamman08
    3 barns mamma84 skrev 2010-04-22 09:19:10 följande:
    Tack gumman ja titta på trosan och titta på pappret och toan gör jag med och sen tar jag hande på magen och säger min beis Nu ska jag bara koppla av..Ringde min läkare nu har FÅTT TID måndag kl 10 med morgonurin och så blir det VUL åååh yess jag sa att jag var orolig och att jag hade ett Mf i vecka 8 för hon sa att man inte tar en tid innan vecka 8 och 10 men jag sa att jag hade haft ett mf.Sen frågade hon mig om jag blödde men jag sa nej jag känner bara att allt inte är okej..Då förstod hon mig.
    Skönt o höra Nu håller vi tummarna,men bebis mår säkert ypperligt där inne
Svar på tråden December Bebis 2010 :)