• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • AnnaCL

Hej igen på er alla. Har varit bortrest och har haft en massa sidor att läsa ikapp, kul! Är i v 5+5 ungefär och mår illa, ont i brösten och enorm trötthet. Tycker att det är påfrestande att jobba med patienter när man mår så illa på mornarna. Försöker verkligen att trycka undan illamåendet. Märker att det funkar att äta lite då och då under förmiddagen. Jag tycker att det smittas att vilja göra VUL, vore så underbart att få se ett hjärta slå. Men jag har ingen som helst anledning att uppge för att få göra ett så antar att man får vänta helt enkelt.
    Kul att vi kan följas. Man är ju hemlig ännu men här kan man ju verkligen ventilera.

• sugröret

Hej Majmamman ;)
    Kikar in och säger hej..vart inbjuden pga att det kan hända att jag också har en liten på g. Är dock på bim-dagen idag eller +2..vi får se.
    Är tacksam för att Majmamman bjöd in mig iallafall :D

• Emelle
    AnnaCL skrev 2010-04-21 20:07:16 följande:
    Hej igen på er alla. Har varit bortrest och har haft en massa sidor att läsa ikapp, kul! Är i v 5+5 ungefär och mår illa, ont i brösten och enorm trötthet. Tycker att det är påfrestande att jobba med patienter när man mår så illa på mornarna. Försöker verkligen att trycka undan illamåendet. Märker att det funkar att äta lite då och då under förmiddagen. Jag tycker att det smittas att vilja göra VUL, vore så underbart att få se ett hjärta slå. Men jag har ingen som helst anledning att uppge för att få göra ett så antar att man får vänta helt enkelt.Kul att vi kan följas. Man är ju hemlig ännu men här kan man ju verkligen ventilera.
    Välkommen hem
    Om du är sugen är ju privat klinik ett alternativ för VUL om man inte vill vänta i 18 veckor för att få se sin lilla böna!
  • Emelle
    Ellans skrev 2010-04-21 19:44:11 följande:
    Det låter ju super bra! Det verkar vara här på vårat sjukhus som det inte alls fungerar så där. Önskar någon hade brytt sig och frågat mig också om vi hade velat göra något extra. Jag fick MA i v.12 och det hade varit dött sedan v.6-7. Men det var inte alls något konstigt med det, säger dom. Och fast jag fick infektioner och fick tabletter och det strulade alltså super, så ingen erbjöd mig någonting. Jag fick iofs gå till 6 st olika läkare. Men den enda hånade mer än den andra.Jag fick inte komma på hälsosamtal heller förns om 2 veckor och då är jag i v.8-9 innan jag får prata med en barnmorska. Verkar som man måste sköta allting själv!Låter ju jätte bra för eran skull iaf att dom hjälper er! :) Jag önskar er all lycka till den här gången! :)
    Tack, och givetvis önskar jag er detsamma. Hur länge sen var dte du fick MA:t??

Vi har haft tur och få träffa supersnälla läkare och barnmorskor som förstått och varit supertröstande och stöttande. Det har varit så många tårar under tiden...
    Jag har också fått infektioner och strul efteråt.
    Du får gärna läsa min blogg.
    Första blogginlägget skrev jag efter beskedet att det inte såg bra ut därinne...
  • Momalicious

Herreguuud, jag är helt djävulskt trött! Och nu ska man sätta sig och plugga också, hua! Idag köpte jag ett CB digitalt bara för att få se orden liksom. Ska ta det på lördag tänkte jag. Sambon är helt överbeskyddande. Jag får inte bära nånting. Tycker han kan vänta med det där tills det faktiskt synd åtminstone. Folk kanske blir lite misstänksamma annars. Fast jag klagar inte ;)

• Minifer
    sugröret skrev 2010-04-21 20:29:03 följande:
    Hej Majmamman ;) Kikar in och säger hej..vart inbjuden pga att det kan hända att jag också har en liten på g. Är dock på bim-dagen idag eller +2..vi får se. Är tacksam för att Majmamman bjöd in mig iallafall :D
    Hej och välkommen!! Men gud avd spännande, när har du tänkt testa? Hoppas hoppas!! :)
  • sugröret
    Minifer skrev 2010-04-21 20:39:03 följande:
    Hej och välkommen!! Men gud avd spännande, när har du tänkt testa? Hoppas hoppas!! :)
    Ååh,tack! :)
    Jag vet inte riktigt,sista gången jag var sen testade jag inte förns på +7,men det var ändå neg och sen dök mensen upp på +20 eller något sånt. Jag vill inte bli besviken så kommer vänta lite nu också. Har ju fått menssymptom ikväll så vi får se..nervöst är det iaf :)

Hur ligger det till för dig då? När har du bf? När plusade du? :)
  • Minifer
    sugröret skrev 2010-04-21 20:43:32 följande:
    Ååh,tack! :) Jag vet inte riktigt,sista gången jag var sen testade jag inte förns på +7,men det var ändå neg och sen dök mensen upp på +20 eller något sånt. Jag vill inte bli besviken så kommer vänta lite nu också. Har ju fått menssymptom ikväll så vi får se..nervöst är det iaf :) Hur ligger det till för dig då? När har du bf? När plusade du? :)
    oh vilket tålamod och vad jobbigt att få neg när man gått över så mycket =( Håller tummarna för dig!!

Jag plussade den 12e april på bim-4. Helt cräjsy! Har enligt fl bf den 23e dec, enligt barnmorskan den 18, så ställer mig lite avvaktande tills jag gjort ultraljud om ettt par veckor =)
  • sugröret
    Minifer skrev 2010-04-21 20:46:34 följande:
    oh vilket tålamod och vad jobbigt att få neg när man gått över så mycket =( Håller tummarna för dig!!Jag plussade den 12e april på bim-4. Helt cräjsy! Har enligt fl bf den 23e dec, enligt barnmorskan den 18, så ställer mig lite avvaktande tills jag gjort ultraljud om ettt par veckor =)
    Mm,det var ju det. Efter den perioden vart min mens oregelbunden också i ca 7-8 mån.
    Men ju mer tiden går desto mer visar kroppen att mensen är på gång nu.. Min tapp är rätt låg nu också,vilket den alltid är när mensen är på gång :(

Ååh,grattis! Vad mysigt :)
  • Minifer
    sugröret skrev 2010-04-21 20:51:27 följande:
    Mm,det var ju det. Efter den perioden vart min mens oregelbunden också i ca 7-8 mån. Men ju mer tiden går desto mer visar kroppen att mensen är på gång nu.. Min tapp är rätt låg nu också,vilket den alltid är när mensen är på gång :( Ååh,grattis! Vad mysigt :)
    Tack så mycket! Har ni kört med äl-tester då för att ha koll när det är så oregelbundet eller känner du när det är på g?
Svar på tråden December Bebis 2010 :)