• MajMamman08

December Bebis 2010 :)

Här e alla välkomna som plussat och ska ha bebis i December

Hoppas vi kan följas åt i den långa resan som gravida och prata om allt mellan himmel och jord!!!!

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-06 18:41
    BF-lista för December bebisar

www.familjeliv.se/Forum-11-233/m51802861.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-13 10:56
    Här kan vi presentera oss lite mer om vi vill
    www.familjeliv.se/Forum-11-237/m51935009.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-05-24 19:12
    HÄR KAN VI LÄGGA IN BILDER PÅ VÅRA FINA GRAVIDMAGAR!
    www.familjeliv.se/Forum-2-297/m52702886-3.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-06-26 22:27
    Gissnings tråd!!
    www.familjeliv.se/Forum-11-233/m53225868.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-11-26 10:56
    BF-lista
    2/12 Lallan (32år) 3:e och 4:e barnet, Uppsala
    3/12 Jenni78 (32 år) första barnet, Gävle
    5/12 Utomlands (32 âr) första barnet, España (men skâne tös)
    6/12 NhjärtaD (25år) tredjebarnet, Småland
    6/12 linn78 (32år) andra barnet (son-08) Skåne
    7/12 ÄlskarNova (25år) 2barnet (dotter-04), Småland
    7/12 linasmamma (21 år) andra barnet (05) Falun
    9/12 mamma smurfen (37år) 3e barnet(99-01), Göteborg
    9/12 LillSnurr82 (28år) första barnet, Linköping
    12/12 delifi2 (35 år) 5 barnet,Skåne/Trelleborg
    12/12 Willes Mamma 08 (27år) andra barnet son-08, Småland
    14/12 ullabella sekreterare (28 år) första barnet, Skåne
    17/12 Sandragumman (24år) Andra barnet (son-07) Boden
    17/12 Bippa (28år) andra barnet dotter-07) utanför Örebro
    18/12 Saliva123 (31 år) andra barnet (dotter -08) Stockholm
    19/12 Jaya (22 år) första barnet, Blekinge
    20/12 MFJG (25 år) andra barnet (09:a) Malmö
    20/12 malinsmurfan (32år) 3:e barnet (00 och 03), sörmland
    20/12 AnnaCL (27 år) första barnet, Uppsala
    21/12 2 barns mamma84 (26år) tredje barnet (05-08), Danmark Riktiga datumet kommer 30 nov
    23/12 Emelle (30) fjärde barnet (-99, -02, -06) Småland
    24/12 Emynem (24år) Andra barnet (Son-07), Borlänge
    25/12 Cissi7006 (40år) fjärde barnet (96-97 och 09), skåne
    25/12 Haligh (31 år) första barnet, Stockholm
    27/12 Småstadsbönan (25 år) tredje barnet (06, 09), Frillesås
    28/12 Majorima (22 år) första barnet, Kungälv
    28/12 Stefanie (23 år) Första barnet, Stockholm
    30/12 Momalicious (20 år) första barnet, Orust/Bohuslän
    1/1 Ludicrous (22år) andra barnet dotter-06, Småland
    5/1 alberta77(33år) fjärde barnet, Borås
  • Svar på tråden December Bebis 2010 :)
  • Minifer
    Stoce skrev 2010-04-22 10:25:14 följande:
    Kommer precis från VUL och från att ha oroat ihjäl sig, så är jag nu så otroligt glad! :at slog så fint och jag är i v. 6. Det var alltså lite senare än jag trott, men vad gör väl det?! Underbart underbart underbart!!!! Tjoho!
    ååh vad härligt!!

Jerseygirl: jag skall göra nupp o kubb. Förra graviditetet hittade de på RUL tecken på både Downs syndrom o edwards syndrom. Då var jag i v 19. Down är en sak, men edwards är inte förenat med liv utanför livmodern. Kul att behöva antingen föda ett barn som dör direkt efter förlossningen vilket man vet halva graviditeten, alternativt att döda ett barn vars sparkar man känner hela dagarna. Veckan efter fostervattensprovet var INTE kul om vi uttrycker det milt. För att undvika att någonsin hamna i den sitsen igen skall jag nuppa och kubba, för abort i v 13 är inte kul heller, men då känner man inte sparkar iaf.

NhjärtaD: Mina bröst är precis som vanligt, ingen skillnad alls och helt oömma :)

sorry att jag spammar, blir så dumt när man har flera sidor att svara på.

Själv är jag inte det minsta orolig av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte kan få in i mitt huvud att jag är gravid! Är helt chockad av att det tog sig på andra försöket och får bara inte ihop det. Kände mig som att jag satt och fantiserade ihop allt hos BM och nu känns det som att jag tror det när jag ser det på ul. Har ju knappt några symptom heller vilket gör det ännu svårare att ta in.
  • Trollungarnasmamma
    Minifer skrev 2010-04-22 11:03:10 följande:
    ååh vad härligt!!Jerseygirl: jag skall göra nupp o kubb. Förra graviditetet hittade de på RUL tecken på både Downs syndrom o edwards syndrom. Då var jag i v 19. Down är en sak, men edwards är inte förenat med liv utanför livmodern. Kul att behöva antingen föda ett barn som dör direkt efter förlossningen vilket man vet halva graviditeten, alternativt att döda ett barn vars sparkar man känner hela dagarna. Veckan efter fostervattensprovet var INTE kul om vi uttrycker det milt. För att undvika att någonsin hamna i den sitsen igen skall jag nuppa och kubba, för abort i v 13 är inte kul heller, men då känner man inte sparkar iaf.NhjärtaD: Mina bröst är precis som vanligt, ingen skillnad alls och helt oömma :)sorry att jag spammar, blir så dumt när man har flera sidor att svara på. Själv är jag inte det minsta orolig av den enkla anledningen att jag helt enkelt inte kan få in i mitt huvud att jag är gravid! Är helt chockad av att det tog sig på andra försöket och får bara inte ihop det. Kände mig som att jag satt och fantiserade ihop allt hos BM och nu känns det som att jag tror det när jag ser det på ul. Har ju knappt några symptom heller vilket gör det ännu svårare att ta in.
    Okej, hoppas att allt är bra, ska lägga mej i soffan nu & känna att allt är normalt.
    Inga konstigheter här inte, men jag säger som min kompis som fick sitt tredje nu i vår, att man har juh 2 friska barn sen innan, vad säger att man ska få lyckas en tredje gång?
    ~*~♥~*~ Nova-06, Elliot-09, Lillfisen i magen 5/12 ~*~♥~*~
  • Ellans
    Emelle skrev 2010-04-21 20:31:48 följande:
    Tack, och givetvis önskar jag er detsamma. Hur länge sen var dte du fick MA:t?? Vi har haft tur och få träffa supersnälla läkare och barnmorskor som förstått och varit supertröstande och stöttande. Det har varit så många tårar under tiden... Jag har också fått infektioner och strul efteråt. Du får gärna läsa min blogg. Första blogginlägget skrev jag efter beskedet att det inte såg bra ut därinne...
    Jag började små blöda den 30/12 -09 och den 31/12 så konstaterade dom ett MA. Jag blödde i ca.3-4 veckor efteråt. Och äntligen har det tagit sig igen!! Allt kändes hopplöst ett tag, men jag kände på mig att min kropp var återställd nu den här månaden, för så bra har jag inte mått kroppsligt sen det där hände. Och då blev det även ett plus :) Hoppas verkligen att allt ska gå vägen den här gången.
    Jag ska nog vänta någon vecka till sen tänker jag ringa till någon privat, för tydligen så gör dom inte VUL på våran kvinnoklinik. Inte "Bara för att" liksom.
    Jag vill vänta och se att det inte händer något först, så kanske att man bokar VUL om några veckor. Vore väldigt spännande, men samtidigt har man bara dåliga minnen utav det så jag skulle säker vara super nervös för vad som skulle visas!
    Läste att ni får komma på inskrivning ganska tidigt också.
    Jag ringde i början av veckan till MVC här och dom tyckte först inte att jag skulle behöva komma ens på hälsosamtal som man har innan inskrivning, eftersom jag redan hade hunnit varit på det i höstas när det slutade i MA. Men jag sa att jag ville komma och träffa Barnmorskan. Så bara två dagar innan vi går in i v.9 så ska vi på hälsosamtal och sedan inskrivningens ska man ha runt v.12 sa dom. Fast förra gången fick jag inskrivnings tid v.14. Och hann därför aldrig gå på det heller.

Oj, vilket lång inlägg... hehe... hoppas någon orkar läsa.
  • litenskatt
    Minifer skrev 2010-04-22 11:03:10 följande:
    jag skall göra nupp o kubb. Förra graviditetet hittade de på RUL tecken på både Downs syndrom o edwards syndrom.
    Vår förstfödda hade Edwards :( Fick göra nupp & fostervattenprov (om jag ville) under graviditeten med tvåan. Jag blir erbjuden samma sak nu för trean. Känns så skönt att MVC bryr sig & att man slipper betala höga kostader för det. När är er lill* beräknad?
  • ensammamma
    sugröret skrev 2010-04-22 12:47:20 följande:
    Eftersom att ni nu är gravida..hur kände ni er innan pluset?
    Jag hade en sån fruktansvärd halsbränna å sen så hade jag sånna smärtor i magen då jag har magkatarr så dom ville utesluta graviditeten men då va jag gravid å så då fick jag inte någon medicin för magkatarren... Så jag ska träffa läkarn idag å se vad hon säger...
  • ensammamma
    litenskatt skrev 2010-04-22 11:59:51 följande:
    Vår förstfödda hade Edwards :( Fick göra nupp & fostervattenprov (om jag ville) under graviditeten med tvåan. Jag blir erbjuden samma sak nu för trean. Känns så skönt att MVC bryr sig & att man slipper betala höga kostader för det. När är er lill* beräknad?
    Ska du göra nupp???
  • Jerseygirl

Jag hade världens mensvärk!!! Sprang på toa jämt för att kolla om den kommit... Men det gjorde den inte! I övrigt ingenting.

Har fortfarande väldigt lite symptom, lite värk i magen, liiiite ömma bröst, idag är jag helt uppblåst. Kunde knappt få plats med lunchen men annars mår jag som vanligt. Fast jag brukar inte ha riktigt så svårt med temperaturregleringen, mest fryster jag (dubbla stickade tröjor...) men så ibland blir jag hysteriskt varm. Märkligt...

Svar på tråden December Bebis 2010 :)