December Bebis 2010 :)
Hoppas det gått bra med Elias!
Cornelia är mycket bättre redan så vi hoppas det vänder nu
Hoppas det gått bra med Elias!
Cornelia är mycket bättre redan så vi hoppas det vänder nu
Vi har precis bokat vår bröllopsresa till Turkiet - åh så underbart det ska bli att åka iväg i slutet av augusti med småttingarna och tonåringarna
Linasmamma - japp, en gillaknapp här hade inte varit fel
Vi som har bebisar som bara bajsar en gång i veckan får ett tvättberg ändå - Cornelia kräks istället ;)
Haligh - så underbart
Cornelia har en väldig svada och pratar massor, mycket mer än vad hennes syskon har gjort i den här åldern. Nu har hon varit vaken sen halv sex (sovit hela natten) och vi ligger kvar i sängen och myser
Tyvärr väckte hon storebror med sitt glada snackande redan kl sex, så sambon blev mindre glad då han fick stiga upp så tidigt
Förstår din oro, Delifi, samtidigt som jag tycker att man sim förälder successivt får släppa behovet av kontroll när de blir äldre och försöka ha tillit till att allt går bra.
Vi har så höga krav på att våra ungdomar alltid ska vara tillgänliga - på mobil, msn, facebook... Våra föräldrar hade ingen sådan koll och vi överlevde
Alla barn är så olika när det gäller utvecklingssprången. På tjejerna har det knappt märkts, medan grabbarna haft tydliga språng med sämre sömn och mer gnällighet
När Charlie var tre mån behövde han mat varannan timme dygnet runt och ändå dalade han på viktkurvan. På BVCs inrådan började vi då med gröt och på en månad hade han valt bort varenda amningsmål (bara log åt mig när jag tog fram bröstet) och sov hela nätterna.
Cornelia äter ungefär var tredje timme på dagen och sover åtta timmar på natten utan mat, det är skönt
Haligh - det låter som en ökningsperiod, så det är nog bara att kämpa på, det brukar ju vara ca en vecka
Ninnie - Cornelia har konstaterat RS, men utan feber!
Cornelia rullar inte heller och det får gärna dröja
Charlie var nästan fem månader innan han rullade riktigt bra. Sen gick utvecklingen fort - satt vid sex mån, kröp vid sju mån och gick vid tio mån
Det är uppvärmningen som är dyr och denna vinter har elen varit rekorddyr. Våra elräkningar har legat på 4-6.000 kr/månad denna vinter fast vi eldar mycket i kaminen också, sura pengar