Inlägg från: Mysmamma70 |Visa alla inlägg
  • Mysmamma70

December Bebis 2010 :)

Lillsnurr - för mig var det också viktigare att Charlie fick bli nöjd och mätt än att fortsätta amma att han då oxå började sova hela nätterna var en trevlig bonus!

• Mysmamma70

Man kan göra egen gröt, men den blir järnfattigare än köpt gröt. Det löser man genom att blanda i järnrik frukt såsom kiwi. Om barnen äter mer än två fulla grötportioner om dagen rekommenderas ett mål vara järnberikad gröt

Var inte rädda för att ge hemmalagat, samtidigt som den tillverkade barnleken ska hålla väldigt hög kvalitet

• Mysmamma70

Barnleken, hehe, mobilen lever ett eget liv - barnleken skulle det ju vara

• Mysmamma70
    thegoddess skrev 2011-04-07 11:32:47 följande:
    Är det inte järn i jordgubbar lite grann?
    Jordgubbar är järnrikt
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70
    Momalicious skrev 2011-04-07 09:06:56 följande:
    Cissi: gillar att det blev barnleken även när du skulle rätta dig själv ;)
    Hahaha, galna iphone - lever sitt eget liv!
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter -10 ~*~♥~*~
  • Mysmamma70

Cornelia fick smaka banan idag, det gillade hon

Jag gick upp 17 kg under graviditeten, tre veckor senare återstod 10. Dessa har jag nu tappat på 12 veckor med Viktväktarna, tycker deras program är toppen. Nu är det bara sambokilona kvar

• Mysmamma70

Maljorima - i det nya viktväktarprogrammet behöver man aldrig vara hungrig eftersom man tex kan äta hur mycket potatis eller fullkornspasta man vill för 7 points eller tex kycklingfilé för 5 points

Ändå går man ner lika mycket i vikt.

• Mysmamma70

Lillsnurr - skönt att ni har någon att lämna bebisen till och att det känns tryggt och går bra

Själv vill jag inte vara utan mina små och de har varit runt 1 år första gångerna med barnvakt, men då bara några timmar.

Men att de skulle bli orolig för att sova borta sen tror jag handlar om något helt annat. Mina stora har som sagt nästan aldrig haft barnvakt men har alltid sovit jättegott borta hos kompisar och släktingar när de blivit lite äldre och aldrig varit några mammagrisar

• Mysmamma70

Ja, det är suveränt när man hittar lösningar som passar jag hade hästuppfödning när mina stora var små, men de var ju med pappan när jag var i stallet, eller med i vagnen.

Jag tror dock att man inte ska förutsätta att barnen blir otrygga att sova borta bara för att de inte gjorde det som små spädbarn. Alla barn är olika

• Mysmamma70

LillSnurr - om ni är trygga så blir Agnes trygg - det är vad jag tror

Ville bara berätta att även motsatt kan göra barnen trygga så att ingen här får panik för att de inte låtit sina små ögonstenar sova borta ännu

Svar på tråden December Bebis 2010 :)