-
Oj, jag försöker igen, haha. :DMomalicious skrev 2011-02-08 21:31:59 följande:Majorima: Har inte fått nåt nummer? Fick ett mejl där det stod att du skickade numret men det ser jag inte? :( -
Förstår precis hur du känner.. Men jag vet ärligt talat inte om det beror på orolig mage eller övertrötthet här. Han har otroligt svårt att komma till ro på dagarna. Mellan 21-5 ungefär kan han sova jättebra (med matpauser, sån tur har jag inte att han sover så länge) men annars är det en evig kamp att få honom att somna. Snart blir väl golvet urgröpt så mycket som jag går med selen.. Kanske också borde skaffa mig en sån där gungstol.. Sen sover han bara i min famn på dagarna. Eftersom han sover oroligt om natten, eller ja morgonen så får jag inte mycket sömn, går snart under! Tycker så synd om min lille kille.Momalicious skrev 2011-02-10 01:57:11 följande:Åh, jag dör. Elliot sov hela natten vilket var underbart, men sen elvatiden i förmiddags har han skrikit i princip hela tiden. Jag har suttit hela dagen i en fåtölj och gungat för det var enda sättet att få honom relativt lugn. Så fort jag skulle kissa blev han hysterisk och jag var ju tvungen att äta lite lunch och den fick jag kasta i mig med ena handen samtidigt som jag hade honom på ena axeln och han gallskrek. Suck. När sambon kom hem så fick jag ÄNTLIGEN en liten paus från gungandet och jag var vid det laget rätt illamående för man måste gunga våldsamt för att herrn ska vara nöjd.
Nu har han skrikit resten av kvällen sen sambon kom hem och endast varit tyst om man gungat och en liten stund funkade bärselen. Känner mig som att jag bara väntar på att han ska bli tre-fyra månader och dethär ska sluta. Kan inte alls njuta av den här tiden och det känns så himla sorgligt. När han är lugn och glad vilket han sällan är på egen hand så är det underbart men såna här dagar är dödsjobbiga. Känns som jag testat i princip allt nu, vet inte vad jag ska göra för att han ska må bättre.
Han har inte sovit mer än korta stunder, kanske en kvart i taget på hela dagen och då självklart i famnen, lägger jag ner honom börjar han skrika. Nu har han lugnat sig lite så han gnäller bara och inte vrålskriker så nu ska vi försöka lägga oss och hoppas att han lugnar sig.
Förlåt för gnälligt inlägg men jag känner mig så jäkla ledsen att jag inte kan vara glad åt min lilla bebis utan att jag hela tiden ska längta till framtiden när han är gladare och mår bättre. Dessutom känns det ju som en evighet tills han är runt tre-fyra månader, han är ju inte ens två månader än.
Min trötthet har gått över nu för övrigt. Var trött runt elva men nu har det liksom försvunnit. Skit också.
Men förstår iaf det där du menar om att man längtar till dom blir äldre.. Att man inte kan njuta av bebistiden.. Det gör mig jättedeppig..
-
Jag går från "jag ooorkar inte mer" till "det här är väl inte så farligt" väldigt ofta om dagarna, här är allt lååångt ifrån perfekt. Tycker också det är skönt att läsa att inte alla har det så perfekt, du är inte ensam. Lycka till med den nya tekniken! Själv vet jag inte riktigt vad jag ska göra, annat än att slappna av och försöka att inte stressa upp så mycket. Och passa på att sova när jag kan. Sen är det ju jobbigt eftersom jag inte vet om det är magknipet eller att han inte kommer till ro och somnar som stör honom mest. Helt plötsligt har han sovit bara fem minuter och vaknar jätteglad. Och då undrar man hur man nyss kunde känna att man nästan ville ge upp för att han inte ville sova även fast han skrek för att han var trött (ögon som går i kors).ludicrous skrev 2011-02-10 12:44:58 följande:Majorima och Moma- nästa "skönt" att höra att alla andra inte har det så perfekt..! Jag ammar ju och tänker nu börja om helt med amningen, då fel grepp tydligen kan ge magknip. Emil är en liten latmask och gapar o gnor inte så mkt vid bröstet innan han hugger, det säger oftast bara slurp så tuttar han. Då åker hans överläpp in, så nu jäklar pillas det vid hans måltider!
Har fått sova 1.5 tim nu iaf, välbehövligt! -
Och jag vågar knappt skriva hur bra min kväll och natt varit, då blir det väl värre igen. Lilleman var skrikig hela dagen igår, somnade bara om jag gick runt med selen i 20 minuter, annars var det gråt och skrik. Bestämde mig för att höja minifomen till 30 droppar, annars ta bort om det inte hjälpte.. Nu ver jag inte om det var en lyckträff men 18.30 fick han 30 droppar och mat, 20.15 somnade han som en stock själv (!!!) efter att jag lagt honom ifrån mig för att äta, sen sov han till 23 då vi gick och lade oss så vi väckte honom för mat eftersom det var mer än 4 timmar mellan. Sen somnade han 23.15 i sin säng och sov till 5!!! Sen ville han inte somna om själv så han sov i min armhåla till 8.30. Nu sover han i min famn igen... Varannandagsskrik?

-
Jag menade att det var en bra kväll o natt, det är igår som var hemsk.. Idag har han varit jättego!3 barns mamma84 skrev 2011-02-11 10:30:23 följande:Låt honom kanske sova istället för väka honom ?
Hmm jag vill inte väka min haha men det är en annan sak då du kanske måste ?
Låter hämskt hoppas det blir bättre kan förstå men 100% att du är trött idag
men du vi är mammalediga haha kanske sova snart för dig ?
Typs .. Lägg honom i sin säng med din bärbarn om du har
och lägg dig oxå på sängen ta en lung låt som lugna favoriter sätt på och ha inte högt men liiite så där lagom för hans öron och se om han somnar
Det gör jag och han bara ligger där och suttas på sin napp och softar haha
Jag har försökt lägga mig med honom om dagarna, det går ibland. Han har sina dagar helt enkelt.
Bvc besök idag! Sköterskan trodde som jag att det var kolik och att det är därför han inte kommer till ro om dagarna. Är väl en relativt mild form, som tur är.. Men det "räcker" gott och väl.. Är så hemskt när man inte kan hjälpa, även om minifomen verkar ge viss lindring..
Går upp i vikt och växer gör han iaf.. 5875 g väger han och är 59 cm lång. -

Vinkeln gör inte aaalls att han ser sned och missformad ut, haha..
Här kämpar vi på. Koliken är som värst mellan 18-21, annars är den relativt lindrig. Jag börjar släppa lite på min känsla av misslyckande och hjälplöshet och försöker istället njuta så mycket det bara går när han är go o glad :)! -
Skönt!ludicrous skrev 2011-02-13 17:34:09 följande:Våra bebisar ser verkligen mer bebis än nyfödda ut nu!
Emil slänger leenden åt höger och vänster och är just nu är mkt nöjd herre, peppar peppar.
Just nu är jag "hos frisören". Nova ( 5 år ) borstar och "flätar" mitt hår. Tur man inte e håröm ;) Emil ligger och sover i vagnen, har gjort sen strax innan tre, detta börjar bli en bra rutin för oss :)
-
Tim är likadan.. Går omkring väldigt mycket om dagarna.. Sen efter 21 är det nåt som händer och då kan han somna i vaggan/i famnen och kan det fram till 9 på morgonen ungefär.NhjärtaD skrev 2011-02-14 21:55:20 följande:däremot är jag nästan lite lessen att hon inte kan somna på bröstet ele i famnen utan att man ska vara uppe & gå....

-
Jag joinar er klubb för att se hur det är om 2 veckor. Tim hade tre jättebra dagar fredag-lördag-söndag, men nu är han sådär ledsen igen. Gör så ont i mig när inget hjälper..Anairda skrev 2011-02-16 08:06:20 följande:Skööönt tror det är tecken på förbättring! :) Vi får uppdatera igen om 2 veckor o se om det är bättre då för jag tror det lutar åt det hållet iaf hoppas hoppas! Fast som du skrev så är koliken kvar o lurar ibland :(
att de äter mindre är pga att innan åt de mer för de trodde de var hungriga fast de inte var utan de hade ont i magen
-
Jo jag vet och jag slits mellan total lycka och ångest över att inte kunna göra något. Sen när han är sådär underbar o nöjd undrar man "hur kan det ha varit så jobbigt, detta är ju enkelt", och så slår det till igen.. Men som sagt.. Det går ju över.. Får hoppas våra bebisar följer det "vanligaste" mönstret och blir bättre efter 3 månader.Anairda skrev 2011-02-16 12:14:30 följande:Mmm min hade 2 jättebra dagar söndag måndag sen vart det upp&ner igen :( men inatt sov hon rätt ok lite bökig men annars inte så farligt. Tror hon är förkyld ena ögat rinner liiite ibland o hon har hostat o nyst ett bra tag nu :( Men stå ut du ska inte behöva vara ledsen kom ihåg de kommer inte minnas denna tiden :) Och inte du heller om några månader! Jag försöker vara så avslappnad som möjligt (fast man inbland vill slita av sig allt hår av ilska o trötthet) Men det går över hur klyschigt än det låter