Inlägg från: Trollet Ludenben |Visa alla inlägg
  • Trollet Ludenben

Mega -Omega till alla! :-)

LoveDaphne skrev 2010-04-21 11:24:31 följande:
    Jag ringde och frågade EyeQ om gelatinet och de sa att det var nötkreatur. Nu vet jag det i alla fall. EyeQ tuggisarna kostar en del. Var hittar man det billigaste. Har nu en för 419kr inköpt på Life.180 kapslar
    Det billigaste är om du beställer på nätet. Beställer du fler blir det blilligare med tanke på frakt. Googla och jämför priser. Det gör jag när jag beställer våra e-epa.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Ms M skrev 2010-04-21 14:57:59 följande:
    Tack snälla för info. Då köper jag mumomega. Har också hört att ungefär en månad innan förl ska man sluta med omega3. Ska fundera på det ang lillan. Tack igen :)
    Grattis till graviditeten och lycka till med förlossningen glömde jag säga var så inne på omega3snacket haha.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-04-21 15:21:05 följande:
    Trollet Ludenben, tack för att du svarade och snyggt formulerat. Här är alla sjuka och jag har sån svår PMS att jag vill hugga ner ett träd med slö yxa bara för att få förstöra något. Jag är inte kapabel att ta hand om någon och de lämnar inte mig ifred en sekund Sambon jobbar em och jag har skickat ett SMS till honom att imorgon SKA jag jobba. (12-17) Lugn i h****e att jag stannar hemma med dom en dag till utan att jag får lite lugn och ro en stund på ett jobb. Just nu i denna stund kom jag på att de har ju inte fått Omega!!! På flera dagar. Inte konstigt de är högt och lågt fast de har feber. Jag har inte haft tid att sätta mig här på hela dagen, allt har gått i ett hela tiden.
    Men fy vad jobbigt Hoppas att morgondagen blir bättre. Här har det vart mer eller mindre kaos varje dag i flera veckors tid men idag var en helt okej dag. Hoppas det inte var en engångsföreteelse. Sånna dagar som ser ut som eran gjorde idag orkar man ju verkligen inte med. Hoppas att du får sova gott i natt och att du kommer till jobbet och får andas en stund imorgon.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Eisa skrev 2010-04-29 08:11:05 följande:
    Läste Läkartidningen på jobbet där det stod att tillskott av Omega-3 försämrar försvaret mot influensor.
    Skulle det mot förmodan vara så får man väl väga en nackdel mot en annan. Mina har inte haft influensor. Min minsta sover bättre av den så jag väljer nog den fördelen och tar i så fall influensan (som inte dykt upp än). Min stora har ätit omega3 i flera år och aldrig haft influensa. Men hans agressioner är bättre. vår läkare sa att vi kunde testa risperdal om inte dessa utbrott ger med sin (adhd och autism har han). Men de är så mycket bättre så jag tror jag tar omegan med influensarisken (om den nu finns) än ger en 7åring antipsykosmediciner. Men men, valet är fritt och det är mitt egna val
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Rosy skrev 2010-04-29 19:59:03 följande:
    Ser att ni diskuterar plus EPA, det finns ett preparat som heter E-Epa (Dr Tolonen) som är likvärdig då den enbart innehåller EPA presis som plus EPA produkten.
    Den har vi
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    juzze skrev 2010-05-09 09:17:43 följande:
    har inte läst hela tråden, men ni verkar insatta. Äter själv omega3 forte, och funderar på att ge 2-åriga sonen omega3 också. Har ni något tips på vad som är bra märken? Han kan inte svälja tabletter, men jag läste att det finns tuggtabletter? Smakar de bra?
    eskimokids har flytande. Den blandar vi i gröten till vår ettåring och vi är mycket nöjda med den. Den finns i tuttifrutti och apelsin. Äldsta sonen har ätit eye-q förut innan vi bytte till annat preparat. Den finns i tuggisar och flytande för de som inte kan svälja tabletter. Tuggisar smakar jordgubb och flytande finns i vanilj och citrussmaker.
    Stora sonen har ADHD och asperger, därför har han fått den. Lilla sonen hade lite jobbigt med sömnen och då tyckte vi att det räckte med eskimokids. Men måste nog säga att den som svarat bäst på omegabehandling är den som äter eskimo.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    anne h skrev 2010-05-14 11:10:56 följande:
    Ni som köper på nätet, var handlar ni då?
    Jag jämför priser på de olika. Bodystore har det vart de senaste gångerna. Men det är E-epa jag brukar beställa. Vet att de har morEpa och eye-q men plusepa vet jag inte.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    31okt skrev 2010-05-23 15:39:50 följande:
    Hej! Har läst den här tråden och skummat lite gamla. Det verkar ju finnas ganska många olika sorters omega3-oljor. Min son som är 10 månader sover fruktansvärt dåligt på nätterna. Köpte Eskimo Kids för någon vecka sen och det får han varje dag, på eftermiddagen. Men han gillar det inte. Han har dock sovit bättre på nätterna, men vaknar vid halv 5 på mornarna och kan inte somna om. Han är jättetrött men kan inte slappna av. Är det någon som ger sitt/sina barn omega3 för sömnen? Hur har sömnen påverkats av detta? Finns det någon som sett någon förändring i hur länge barnet sover på morgonen? Vilket preparat ger ni?
    Vi ger våran 15månaders eskimokids just för att han han sov dåligt. Den har gett fantastiskt resultat. Ren olja gillar han inte alls så vi blandar i gröten. Även i välling har vi blandat men gröten är smidigast. Jag slutar inte med den för det är en enorm skillnad.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    hatschepsut skrev 2010-05-28 17:00:21 följande:
    Hej! Jag undrar om ni kan hjälpa mig med en fråga. Jag är en tjej på 27 år med asperger syndrom, depression och ångestproblematik. Började äta eye Q för ca 4 månader och har märkt en stor förbättring i mitt mående. Nu funderar jag på att börja trappa ner från 6 kapslar till 2 kapslar underhållsdos. Men jag tänkte då börja kombinera Eye-Q'n med ett renodlat EPA-preparat, som jag läst ska vara väldigt bra vid ASD och även psykiska problem. . Därför frågar jag experterna här om det är någon större skilland på E-EPA och plusEPA? E-EPA är ju nämligen rätt billigt på bl.a. Bodystore, medan plusEPA (som jag bara hittat till salu i en enda webbutik) är väldigt mycket dyrare/dag. Men är E-EPA lika bra/ungefär samma sak? Jag är så otålig att få resultat så jag orkar inte experimentera mig fram! Tack på förhand!
    Vi använder E-EPA rekomenderat av vår läkare. Min son har asperger, han är 7 år och hans humör har blivit mycket bättre sen vi började med den. Han har ätit den sen september förra året, ett bra tag innan jag fick höra om plusepa. Vi har inga planer på att byta. Dels för att E-EPA har såpass bra effekt och dels för priset och dels för att vår läkare rekomenderade E-EPA. Vi fick ingen effekt av eye-q mer än en liten förbättring vid stora dosen. På den lilla dosen var den verkningslös. Så jag rekomenderar E-EPA eftersom jag har positiv erfarenhet av den men jag tror säkert att plusepa är lika bra om man hellre vill använda sig av den.
    Älskade ungar
  • Trollet Ludenben
    Little Ms Chatterbox skrev 2010-05-28 20:31:01 följande:
    Får höra vad Trollet Ludenben svarar. I 6 kapslar Eye Q är det bla 558 mg EPA (eller om det var 588) så då borde man få samma effekt av fulldos av Eye Q men då är det andra oljor med och har ingen aning om hu det blir i priset med att alltid ligga på det.
    Ja, det är 500 mg EPA precis som i plusepa. Ingen aning om varför vi fick bättre resultat med dom än med eye-q. Undra om det kan ha att göra med kombinationen av fettsyrorna eller något. DHA var ju inte den betydelsefulla för just NPF så undra om det är den som gör att oljan får sämre effekt. En fråga att bita i Jag ska fakiskt höra med vår läkare för jag ska dit nästa vecka för diskusion om hans medicinering. När vi hade eye-q åt han 6 kapslar i 12 veckor och sen sa läkaren att vi skulle fortsätta ligga på den minst 1/2 år. Det gjorde vi och sen minskade till 2 kapslar. Då tappade den effekt med en gång. Men jämförbart med e-epa så får vi bättre effekt av e-epa än full dos eye-q. Märkligt egentligen...
    Älskade ungar
Svar på tråden Mega -Omega till alla! :-)