Mega -Omega till alla! :-)
Fizens mamma skrev 2010-07-15 07:09:19 följande:
jag ha en pojke på 5 snart 6 å han har alla tecken man kan ha på adhd men ingen inom sjukvården tar mig på allvar om att jag tror han har det. de säger att han är som vilket barn som helst. det har inte gjorts några utredningar på honom än tyvärr, nu börjar han skolan till hösten (lek å lär) och jag är mkt nervös över hur det ska gå. jag undra om man kan ge vem som helst PlusEpa, alltså om jag kan ge honom det trots att han är bara 5,5 år å inte har fått diagnosen än????? snälla ni med erfarenhet svara mig, vet inte vart jag ska vända mig.Jag har själv barn med asperger och ADHD, utredd och diagnosticerad. Nu har vi fått bra hjälp och blivit tagna på allvar men det du berättar är du absolut inte ensam om. Stå på dig, särskilt om det märks i skolan sen att han har svårigheter. BVC brukar vara sega med detta. Man kan vända sig till BUP själv om man inte får någon hjälp av BVC. Du kanske redan har vänt dig dit men om inte så gör det. Men hur du än gör så testa plusepa, du har inget att förlora men massor att vinna