JennyOEmilia skrev 2010-05-23 21:29:39 följande:
Hej! Jag hittade precis denna tråden. Bra tråd! Min son är 4 år och har koncentrationssvårigheter, får en del utbrott, lyssnar inte, överaktiv osv... I fredags började jag ge honom Eye Q flytande olja. Jag ger honom 7,5 ml morgon och kväll och tänkte göra det i 12 veckor. Har läst lite blandade effekter på nätet. Vissa tycker det är som dag och natt och vissa ser ingen skillnad. Ni som märkt skillnad, NÄR ungefär märktes det? Är det någon som har något annat tips om någon produkt som man ska komplettera med eller räcker det med Eye Q? Vore jätteglad om någon kunde svara på mina frågor. Mvh Jenny
Min son har ADHD där koncentrationssvårigheterna är det värsta. Han klarar inte av att jobba självständigt i 5 minuter i skolan. Förutom ADHD-medicinen (Strattera) får 1 PlusEPA på morgonen och 1 Mor-EPA mini, och 2 Eye Q och 1 Mor-EPA mini på kvällen. Första gången som vi gav Omega märktes det redan efter någon dag, men det är inte alls så mycket som vi skulle märka nu när han har så höga doser på det, skulle vi missa att ge honom en dag nu så förstår man hur illa det var förr.
Sen så verkar det som om man får 2 sorters effekt av det, min dotter hade nattskräck och den "försvann" direkt när vi började med Omega till henne men efter ca 1 månad så började hon sova bättre över lag, hon hade färre uppvak och var inte alls på så dåligt humör på natten när hon väl vaknade. Så Omegan behöver byggas upp också.
PlusEPAn har gjort väldigt mycket för sonens humör. Så funderar du på att ge något annat också så skulle jag rekommendera det.
De finns en del personer som behöver ligga på hög dos med Omega hela tiden så om du tycker att det inte har effekt efter de 12 veckorna behöver nog din son ha det hela tiden.