Mega -Omega till alla! :-)
molekyl skrev 2010-08-19 13:30:13 följande:
Vad rekommenderar ni för sort om man vill lindra ångest? Min sambo har problem med tvångstankar/ångest och har gått med på att äta Omega. Han har till och med gått med på att äta fiskolja (är vegetarian, men något desperat).Tacksam för svar!
Men jag tänkte att jag skulle berätta att jag inte hade någon som helst PMS denna månaden och jag tror det beror på att jag bytt från Mor-EPA mini till PlusEPA. Nu tror jag inte att det är PMS som din man har

Finns ett annat märke som har samma inehåll som PlusEPA, E-EPA heter det. De innehåller båda Omega-3 oljan EPA.
Andra Omega-3 produkter brukar även innehålla DHA.
Jag äter även en Omega-6, från Efamol. På den förpackningen står det "livsnödvändiga fettsyror för den hormonella balansen och huden" och hormonell balans kan väl kanske vara bra att försöka uppnå om man har ångest. (Jag inbillar mig väl lite att det kan vara hormonell obalans om det inte är något särskilt som orsakar ångesten. Det är bara min personliga uppfattning och helt ovetenskaplig)
Så om man vill ha en produkt som innehåller både Omega-3 & -6 så kanske ni ska testa Eye Q, Mor-EPA mini eller Efalex. Eller så ta Efamol eller Qarma (båda 2 innehåller bara Omega-6) tillsammans med någon Omega-3 produkt.
Förslag på Omega-3 produker finns även i mitt inlägg #282