Mega -Omega till alla! :-)
TwistedSister skrev 2010-10-04 14:19:55 följande:
Har ju börjat med plusepa nu istället, hade ju morepa ett tag. Tycker sonen har varit på väldigt gott humör men det är kanske ett sammanträffande lite tidigt att se redan. Funderar på vad som kan vara en bra omega till min dotter, hon blir två i december. Hon har i perioder svårt med sömnen och vaknar och skriker hysteriskt och springer runt en lång stund mitt i natten sådär mellan 00-1 och ibland har hon bara svårt att somna, och kan inte sova alls på dagen och svårt att somna på natten med. Så har hon torr och väldigt känslig hud, får mycket prickar och blöjeksem och kli å sånt, tycker att blöjan och kläder skaver eller nåt så då vill hon inte ha dem på och blir hysterisk. Omega kan väl vara bra för huden också iaf vissa sorter? Hon kan ju inte svälja kapslar så någon flytande, kan säga att morepa apelsin tyckte hon smakade vedervärdigt och vägrade äta även då den låg i sylt.

Eye Q är www.iqmedical.se/ och för Eskimo kids och Mor-EPA mini är helapharma.se
Annars så finns det lite andra produkter som innehåller Omega-3, -6 & -9, Udo´s choise www.vitapost.se/sv/artiklar/udos-choice-omega-3-6-9-500-ml.html
och Green Oil www.bodystore.com/3/sv/artiklar/halsokost/omega-3_fettsyror/green-oil-vegikapslar-120-kapslar
Jag har inte testat dom själv så kan inte alls yttra mig om smak och sånt, länkarna tog jag bara en på nätet så kanske finns billigare på andra ställen. Green oil är helt vegitabilisk, Udo´s har jag inte kollat upp var de får sin olja ifrån, ur miljöperspektiv.