• nallebusig

    Vi som hade Bf sep -09 ( tråd 7)

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}

    Vi som hade BF i september 2009. Nu med bebisar på utsidan

    Sista tråden som gravida:
    www.familjeliv.se/Forum-11-303/m47872832.html

    Nu kör vi igång en ny tråd och ett nytt liv med våra nykomlingar. GRATTIS alla mammor till era sötnosar! Hoppas vi kommer följas åt länge!

    {#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}{#lang_emotions_baby}{#lang_emotions_flower}Lista med våra bebisar:

    Bildtråd:


    Våra bloggar:


    Nu kör vi!
    www.familjeliv.se/Forum-11-234/m45497938.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-303/m47126400.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-234/m46740207.htmlwww.familjeliv.se/Forum-11-234/m45445058.html
  • Svar på tråden Vi som hade Bf sep -09 ( tråd 7)
  • LitenBlomma
    Trynträ skrev 2010-04-11 15:48:24 följande:
    Va duktig hon är men är du inte rädd att hon ska ramla fram och få en diskmaskinspinne i ögat?
    Det har jag inte tänkt på faktiskt. Hon får inte vara där och leka i vanliga fall. Jag tog bara 3 snabba kort medans hon stod och bankade på kanten.
    Trynträ skrev 2010-04-11 15:50:47 följande:
    Jag måste bara få tipsa om Sempers ekologiska lasagne. Agnes älskade den och slukade hela burken på 200 gram + två rågade teskedar päronpuré så det var verkligen succé. Jag testade den också och jag måste säga att den var riktigt god. Första gången hon äter en hel stor burk på en gång.
    Ida älskar den! Det var första burken som hon åt upp utan att jag fick truga.
    Ludwig 020227, Meja 080311 & Ida 090902
  • sanne82
    Trynträ skrev 2010-04-11 15:56:14 följande:
    Tycker era män också att ni bör hinna ta hand om städning och hemmet under veckan så det är klart till helgen?
    Vi hjälps också åt med allt.
  • thelifesaviour
    Trynträ skrev 2010-04-11 15:50:47 följande:
    Jag måste bara få tipsa om Sempers ekologiska lasagne. Agnes älskade den och slukade hela burken på 200 gram + två rågade teskedar päronpuré så det var verkligen succé. Jag testade den också och jag måste säga att den var riktigt god. Första gången hon äter en hel stor burk på en gång.
    Haha, den ratade Stina totalt, enda rätten hon har hulkat av. Men hon är väl lik sin mor, gillar inte lasagne. :D
  • lindalake

    Här är det jag som göra allt, mammaledig eller inte. en lat jäkel till man jag har. men men. det har jag ju vetat hela tiden Det enda han gör är att byta däcken på bilen två ggr om året. och grilla sen kan han ta ner saker som jag inte når, bära tunga grejer och bidra med barnproducerandet haha. jaa, jag kan iaf inte tänka mig ett liv utan honom. han har dessutom världens bästa föräldrar och trevliga syskon

  • Trynträ
    thelifesaviour skrev 2010-04-11 18:43:52 följande:
    Haha, den ratade Stina totalt, enda rätten hon har hulkat av. Men hon är väl lik sin mor, gillar inte lasagne. :D
    Hehe. Tänk så olika det kan vara. Blev bara så förvånad att hela burken gick åt. Jag värmde i tre omgångar. Först halva burken, sen halva halva och sist resten. Det är ju rätt stora bitar i så kanske var det därför Stina ville kräkas.
  • Trynträ
    lindalake skrev 2010-04-11 20:40:48 följande:
    Här är det jag som göra allt, mammaledig eller inte. en lat jäkel till man jag har. men men. det har jag ju vetat hela tiden Det enda han gör är att byta däcken på bilen två ggr om året. och grilla sen kan han ta ner saker som jag inte når, bära tunga grejer och bidra med barnproducerandet haha. jaa, jag kan iaf inte tänka mig ett liv utan honom. han har dessutom världens bästa föräldrar och trevliga syskon
    Vad är det egentligen men män och grillar? Min man är dock superbra på det så jag ska väl inte klaga. Men det är också i princip det enda han lagar. Han skulle nog kunna leva på smörgås om det så ville. En och annan hamburgare och pizza ibland också. Jag gillar väl inte heller att laga mat men man har ju inget val. Dock blir det i princip bara på helgerna jag lagar och sen har jag matlådor för hela veckan. På kvällen blir det mest gröt eller liknande.
  • lindalake
    Trynträ skrev 2010-04-11 20:46:09 följande:
    Vad är det egentligen men män och grillar? Min man är dock superbra på det så jag ska väl inte klaga. Men det är också i princip det enda han lagar. Han skulle nog kunna leva på smörgås om det så ville. En och annan hamburgare och pizza ibland också. Jag gillar väl inte heller att laga mat men man har ju inget val. Dock blir det i princip bara på helgerna jag lagar och sen har jag matlådor för hela veckan. På kvällen blir det mest gröt eller liknande.

    ja du. Min pappa har inte varit mycket för att grilla men på makens sida är det "tradition". kvinnorna fixar salladen (och allt annat) och männen grillar och tar sig en whiskey jag tycker det är helt ok för det blir så jäkla gott!


    maken lagar mat ibland. Innan han var pappaledig så lagade vi mat nästan lika ofta båda två men sen var det CS (onlinespel) som tog över och det är väl ca 2 år sen nu...

  • Aprilia

    Min sambo tycker att jag med ska laga maten men jag gör det bara när jag känner för det så oftast slutar det ändå med att han får laga maten

    Iof håller vi alltid på att renovera i något hörn och det står han för plus att han alltid storhandlar. Men städa får tyvärr jag göra för ber jag honom att göra det så får jag iaf städa efter honom


    Tuva 0401 Saga 0703 och Vidar 090914
  • thelifesaviour
    lindalake skrev 2010-04-11 20:52:57 följande:
    ja du. Min pappa har inte varit mycket för att grilla men på makens sida är det "tradition". kvinnorna fixar salladen (och allt annat) och männen grillar och tar sig en whiskey jag tycker det är helt ok för det blir så jäkla gott! maken lagar mat ibland. Innan han var pappaledig så lagade vi mat nästan lika ofta båda två men sen var det CS (onlinespel) som tog över och det är väl ca 2 år sen nu...
    Haha, så är det hos min sambos familj också, men de har äntligen börjat lära sig att jag också vill grilla och dricka whisky. 
    Maten lagar vi ganska jämnt här, oftast tillsammans, vi gillar att laga mat båda två och är ganska duktiga på det. Så det faller sig naturligt. 
  • SmileyMalin

    Här är det jag som städar, tvättar, kläder, diskar, sköter hundarna, handlar mat och håller koll på allt som har med barnen att göra, typ klädinköp, bvc tider, föräldrasamtal på dagis osv.
    Medans sambon renorverar huset, byter däck och servar bilarna, hämtar pellets osv.
    Säkert jättedåligt och ojämställt enligt många, men vi trivs
    Totalt sett gör vi nog lika mycket, fast olika grejer!
    Och han kräver absolut inte att jag ska hinna städa, tvätta osv när jag är själv hemma med barnen. fast det gör jag ändå!
    Tvärtom blir han lika förvånad varje gång han kommer hem till ett nystädat hus med maten på spisen, och säg typ "Men oj hur hinner du!"
    Fast jag tycker det är skönare att tex städa en förmiddag när nellie är på dagis och Leah sover eller leker på mattan, än att stressa med det på kvällar/helger.


    Nellie 060510 Leah 090921
Svar på tråden Vi som hade Bf sep -09 ( tråd 7)