• xxmeyaxx

Min son är bög, vad ska jag göra?!

Under julen 2008 köpte jag en leksaksspis till min då 1-åriga son. Folk menade att jag inte skulle göra det, då det fanns stora risker att han kunde bli bög, ja.. homosexuell.

Exempel:
    "Neeeej! Du kan inte köpa en spiiiis till din son! Då blir han ju bög!"
    eller..
    "En spis? Är inte det lite väl tjejigt? Köp honom en blå bil istället.."
    eller så..
    "Ja, men om du nu måste köpa en spis till pojken, köp en svart. Inte en röd! Och köp lite manliga tillbehör med.. Inga förkläden eller sådant.."

Jag blev ju såklart lite orolig, visste inte om jag skulle klara av om han blev bög.. men jag tänkte att jag chansade. Han verkade ju gilla spisen som fanns på dagis.

Han fick sin spis.. och inte lång efteråt började han göra sådana här "tjejiga" saker. Han skrek som en tjej, lagade mat vid sin spis, vattnar blommor och spelade drama queen när han inte fick som han ville.

Nu är han 2 år.. och mitt mammahjärta är som krossat. Han lyssnar på Aqua, leker med spisar, dockor, gillar skor och städar här hemma. Han snor mina högklackade stövlar och älskar sin lila tröja.

Solklar bög. Vad ska jag göra?!

« Feel the magic of Meya »
  • Svar på tråden Min son är bög, vad ska jag göra?!
  • xxmeyaxx
    Mariohn skrev 2010-04-11 23:19:31 följande:
    men.. att slåss är ju manligt? Pojken kanske tror att jag är flata?!
  • Isanje
    VirrAnna skrev 2010-04-11 23:16:21 följande:
    Är TS verkligen allvarlig med det här? Läser det om och om igen och kan inte tro att det är allvar. Man blir väl inte bög som tvååring? Och även om han fortsätter vara "tjejig" så är det väl den han är och du får älska honom för den han är. Min pappa lekte med en docka som liten. När han blev vuxen blev han elitspelare i bandy och elektriker och har aldrig varit någon "fjolla"  Jag lekte bara med bilar och hemangubbar som liten men blev inte flata eller transsexuell för det. Sexualiteten bestäms långt senare skulle jag tro. Hoppas faktiskt att den här tråden är fejk.
    Han fick ju en.....*hyperventilerar* SPIS!

Han kommer bli som Stanford i Sex and The City!
  • Halvblod
    VirrAnna skrev 2010-04-11 23:16:21 följande:
    Är TS verkligen allvarlig med det här? Läser det om och om igen och kan inte tro att det är allvar. Man blir väl inte bög som tvååring? Och även om han fortsätter vara "tjejig" så är det väl den han är och du får älska honom för den han är. Min pappa lekte med en docka som liten. När han blev vuxen blev han elitspelare i bandy och elektriker och har aldrig varit någon "fjolla" Jag lekte bara med bilar och hemangubbar som liten men blev inte flata eller transsexuell för det.Sexualiteten bestäms långt senare skulle jag tro. Hoppas faktiskt att den här tråden är fejk.
    Mmmm, för det finns ju inga homosexuella bandyspelare?
    Jag tycker att du ska be din pappa komma ut ur garderoben...
    (¯`°?.¸ ღ Leia - 070715 ღ ¸.?°´¯) (¯`°?.¸ ღ MakkaPakka - 100819 ღ ¸.?°´¯)
  • Mariohn
    xxmeyaxx skrev 2010-04-11 23:20:21 följande:
    Hon kanske är flata? Det finns ju en anledning till att alla mästerkockar är män.. They do all have a secret.
    Klart hon är flata men det betyder inte att hon kan göra en mans jobb. DESSUTOM kör hon bil till jobbet och hade BYXOR igår. Såg henne när hon kom gående här ute.
  • Plutteli
    xxmeyaxx skrev 2010-04-11 23:21:14 följande:
    Du kanske kan köra med höga ljug eller nått som skrämmer honom?
  • Isanje
    kalkprinsessan skrev 2010-04-11 23:21:06 följande:
    underbart att höra, man måste ju stå för det man tror på och sånt får bara inte hända! Huu!
    *fortsätter nicka stolt*
  • Mariohn
    xxmeyaxx skrev 2010-04-11 23:21:14 följande:
    Nejnej men alltså. Vispa till. Tjejigt! En smäll med öppen hand!
  • xxmeyaxx
    Halvblod skrev 2010-04-11 23:21:49 följande:
    Mmmm, för det finns ju inga homosexuella bandyspelare? Jag tycker att du ska be din pappa komma ut ur garderoben...
    Många homosexuella som sportar brukar inte komma ut ur garderoben.. Det vet ju alla.
  • Mariohn
    Plutteli skrev 2010-04-11 23:22:01 följande:
    Du kanske kan köra med höga ljug eller nått som skrämmer honom?
    Ja säg att en ond man kommer och tar honom om han leker med spisen? 
  • xxmeyaxx
    Mariohn skrev 2010-04-11 23:22:26 följande:
    Nejnej men alltså. Vispa till. Tjejigt! En smäll med öppen hand!
    men då kanske han tror att det är SÅ som man slåss! Moment 22.
Svar på tråden Min son är bög, vad ska jag göra?!