• lillplutt

Vad äter era katter?

Nyfiken på vad katterna ute i landet äter Torrfoder, vilket? Blötmat, vilken? Får dem både och?

• Svar på tråden Vad äter era katter?
  • kalin

Torrfoder fran Royal Canin och blotmat fran Whiskas.

• vivillblitre
    vivillblitre skrev 2010-04-08 18:19:37 följande:
    Torrfoder från Royal Canin... dem gillar inte blötmat eller annat..
    Kan även tillägga att dem är innekatter, med tillgång till rastgård. Bor på landet men nära en 70 väg som folk tror är 110 väg :P
  • lillplutt

Okej. Jag har torrfodret Bilanx och blötmat Pussi.. Detta är det som förra ägaren använde så jag fick med mig det som hon hade kvar. Tycker Pussi-maten ser helt vidrig ut, luktar riktigt skumt (inte gammalt) och "köttbitarna" är gummiliknande.. Kommer inte köpa det sen när paketet är slut.

• Havanna82

Mina äter lite olika. Orijen torrfoder är vad jag är mest nöjd med. Mjau äter den minsta och sedan försöker jag vänja mina torrfodjunkies vid blötmat också. Bozita kör jag på då.

• Queequeg

Mina katter får bara torrfoder ( royal canin, eller hills) aldrig blötmat.

De kan extremt sällan få lite kokt kyckling eller fisk men det är mest om de går på något tillfällig diet ett tag.

Honor som är dräktiga och diar kan få lite extra, som tex Anderssons välling och dyl.
    Deras kattungar får givetvis annan mat än bara torrfoder när de sma börja med annan mat är bara modersmjölk

• Probably the best    in the

Veterinärfoder för njursvikt. Torrfoder och jag brukar varva med Hills och Royal.
    På kvällen delar dom på en påse blötfoder. KiteKat eller Icas. Det är lixom dagens godisranson.
    Katten som inte har njursvikt fyller även ut sitt proteinbehov med att ta minst 1 råtta om dagen och jag brukar sticka till henne lite kött och sånt när jag lagar mat.

• kråkanbråkan

fåglar, ekorrar, möss. lite av varje. torrfoder ibland när jaktlyckan sviker.

• rasajj

Wellness blotfoder. Spannmalsfritt foder. Okokt kott fran oss, aven ben.

sophisticated laziness doesn't come naturally; it takes cultivating
Svar på tråden Vad äter era katter?