• lillplutt

Bästa kattsanden?

Har just nu Pussi kompakt sand....tycker inte att den fungerar speciellt bra, kisset 'stelnar' ju liksom inte? Hade katt för några år sen och då minns jag att det blev som en hård klump som var lätt att ta upp. Nu när jag försöker få upp det med spaden så faller det isär och det blir massa småkluttar i lådan.. Jag har väntat alltifrån 10min-7timmar och det är samma sak varje gång...
    Vad har ni i kattlådan? Finns det något som funkar bättre än den sanden jag har nu??

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-08 18:54
    Förresten är det himla jobbigt med massa grus i hela badrummet och det fastnar i kattens tassar som hon drar ut i hallen och torkar sedan av sig på hallmattan som blir full av grus..

• Svar på tråden Bästa kattsanden?
  • lennartsdotter

Jag körde pellets en period. Jag rensade dagligen bort bajs, sedan kastade jag all pellets var tredje dag. Man fyller då inte på så att man har ett lager på 7 cm utan man lägger i lite lagom och kastar allt samtidigt. Gör man inte så upplever jag att det är svårt att bedöma hur mycket som ska rensas bort och så luktar det bara papper och gammal urin hemma.

• buffybus

skulle satsat på everclean.. eller va den nu heter.. hade den när vi hade katt.. helt klart värt pengarna.. 

André -08 & Emma -09
  • lillplutt

Okej Hur ofta rengör ni lådan ordentligt? Alltså slänger sanden och skurar ur lådan lite.

• sirisdotter

PeeWee med speciell låda till är det bästa jag haft - och jag har haft katt(er)  i många år!  Slipper ha sand överallt i hela badrummet och ut i hallen utanför.  Tar bort avföring med spade, rör om lite i pelletsen - katten rör ju minst lika mycket.  Sågspån hamnar i nedersta lådan, komposterbart.

Ingen lukt - vad jag märker.

• vivillblitre

Worlds best cat littre. Helt naturvänligt, klumpbildande och dammfritt. Gjort av majs så inga otäcka kemikalier eller parfymer för katterna :)

• Bengalen

Jag instämmer, Peewee är bara bäst!!!
    Man slipper sand i hela huset, ingen lukt, behöver inte göra rent så ofta (bara plocka bort bajset) och framför allt är det billigt. En påse för 129 kr räcker hur länge som helst och då har jag 3 katter!

• sirisdotter
    Bengalen skrev 2010-04-08 21:31:59 följande:
    Jag instämmer, Peewee är bara bäst!!!Man slipper sand i hela huset, ingen lukt, behöver inte göra rent så ofta (bara plocka bort bajset) och framför allt är det billigt. En påse för 129 kr räcker hur länge som helst och då har jag 3 katter!
    Ja, visst blir det billigt, räcker LÄNGE! 
Svar på tråden Bästa kattsanden?