Inlägg från: Jessica C S |Visa alla inlägg
  • Jessica C S

    Kristna se hit! (Del 20)

    Hej alla! Hoppas någon kommer ihåg mig

    Jag har verkligen deppat ihop och blivit osocial sen mamma dog, och slutat arbeta på datorn och umgås här och bland vänner IRL.... Men nu har det gått ett år och jag har börjat ta mig samman och börja med hemsidan igen osv. Det var svårare än jag kunde ana att leva med stor sorg...

    Jag tackar Gud för att ni finns kvar här på familjeliv, och ber en bön för er!

  • Jessica C S

    Tackar Gud för fina tacksägelseämnen

    Hur har ni andra det? Känner att jag vill komma ikapp lite, nu när jag är tillbaka i tråden igen

    Har ett till tacksägelseämne, vi ska ha en liten trea {#lang_emotions_baby}

  • Jessica C S

    Tack spomenka och pregga Det ska bli så spännande Jag mår bra, förutom lite foglossning, men det kan jag leva med!

    Spomenka, oj, studenten, tänk att du har så stora barn! Och det var värst, var han hörselskadad. Men det var ju förväl att de upptäckte det, så han får en chans i skola och med språket. Har han kommit ikapp nu?

    Mrs Charles, oj, det är ett mycket stort steg att börja läsa bibeln! Jag ska be för honom


  • Jessica C S

    Ingen lång uppsats, bara intressant Jag förstår att hörseln kan påverka så mycket. Ett tag hade vi en halvdöv tjej här hemma, innan hon fick rör i öronen, och det var som att det var en glasmur mellan henne och oss, vi fick liksom inte kontakt med henne. och hon drog sig undan i bakgrunden på dagis och så vidare. Och talet kom inte. Men du kan tro att talet exploderade efter rörinsättningen, och vi fick tillbaka vår kära sociala tjej Helt underbart att din pojk fått hjälp nu och verkligen är på väg åt rätt håll! Tackar Gud!

    Jo, fibromyalgin blev sju resor värre i början av graviditeten, men nu har den sakta börjat normalisera sig igen. Tur det, för det var hemskt i början....


  • Jessica C S

    Betania--- Tack tack, hehe nej jag har inte outat på facebook än, ni fick veta först Bebisen kommer i september

    Pregga-- Tackar Gud jag med, även om livet stormar och är jobbigt många gånger så har vi mat på bordet och familj och vänner.

    Jag var på ett föredrag igår där våra kära granne berättade om deras uppväxt i Iran. Fängelse, tortyr, förföljelse och mord. Usch vi har det så bra i Sverige och ofta förstår man inte att uppskatta det. Vi får tacka Gud för allt han ger oss, och för att han tar hand om oss! {#lang_emotions_heart}

  • Jessica C S
    tjötas skrev 2010-05-07 16:16:41 följande:
    Jag är gravid!! Jag är så glad... Vi har försökt i ett år och jag har haft två missfall men nu har jag plussat igen. Snälla, be för att allt ska gå bra den här gången!
    Men ååh, vad roligt! Grattis! {#lang_emotions_flower} Jag ber att det ska gå bra! Känner du någonting än, mår illa eller så?
    Ammi84 skrev 2010-05-04 12:17:16 följande:
    Ni som skriver "jag ska be för xxx"...hur ber ni? Nyfiken. Har ju bara sett på TV och där går de antingen till kyrkan och ber, alltså sätter sig på knäna ochknäpper händerna, alt. att de knäböjer vid sängen och knäpper händerna. Är det så ni också gör?
    Jag knäpper sällan händerna, ber desto oftare i farten, tex när jag går promenad, viker tvätt eller åker bil. Inte så formellt och inte alls med massa "fina" ord, det blir mer som pratstunder med min pappa Gud.
    När jag ser ett böneämne ex här i kristna tråden så tar jag mig en liten stund här framför datorn då jag ber till gud att han ska hjälpa eller hela eller vad det nu är. Kanske blundar lite, och bara säger det jag vill till Jesus. Inte svårare än så med andra ord
  • Jessica C S

    Förnöjsam, vad smart att skriva ner bönen när det är svårt att koncentrera sig!

  • Jessica C S

    Hej alla, tittar in igen! Vilken dag det har varit, så varmt och somrigt

    Michelle Ö, välkommen, vi väntar också en liten trea Till september.

    Betania, hur mår du med illamåendet den här graviditeten? Lika illa som sist?

    Förnöjsam, så sött Det blir roligare och roligare ju äldre barnen blir, att få upptäcka dem som individer är så roligt! Och vad roligt att du predikade, om vaddå?

    TanjaS, ber en bön för din situation {#emotions_dlg.flower}


  • Jessica C S
    tjötas skrev 2010-06-07 07:37:00 följande:
    Illamåendet är rätt illa, men jag kräks inte lika mycket, inte hittills i alla fall. Började medicinera direkt den här gången, i v 6 och har nu också påbörjat akupunkturbehandling via mvc. Ska gå varje dag, 10 dagar i sträck. Började förra veckan och det har känts helt ok i helgen. Jag hoppas och ber att jag inte ska behöva må som sist.
    Åh, vad bra att det inte är lika illa som sist! Jag ber en bön att det heller inte ska bli det, och att akupunktur och medicin ska hjälpa.
    Mrs K skrev 2010-06-06 22:57:17 följande:
    Be gärna för att det ska få lösa sig till det bästa för mig med arbete. Som det ser ut nu kommer jag att få jobba i Juli, precis när maken har semester tyvärr, men det är alltid något. Till hösten har jag ingen aning om vad jag ska göra. Letar och söker jobb för fullt och ber om ledning och en övertygelse om att allt ska ordna sig till det bästa.
    Jag ber att det ska lösa sig för dig med arbete!

    Ni får gärna be att det ska lösa sig för oss och ekonomin. Vi vet inte hur vi ska klara det nu när f-kassan inte vill ge någon mer ersättning efter juli
  • Jessica C S

    Förnöjsam, den predikan skulle jag ha velat höra! Extremt aktuellt idag!

  • Jessica C S

    TanjaS-- Jag har precis som Betania läst dina inlägg under dessa år och vet att du haft det jobbigt. Någonstans tar det ju stopp! Jag ber en bön att det ska bli bra för er alla, att Gud ska stötta och vägleda.

    Michelle Ö--- Tack för att du ber {#emotions_dlg.flower}

  • Jessica C S

    Tittar in och läser intressanta diskussioner! Förnmöjsam, den där fasaden som många kristna håller upp, allt är bra när det egentligen inte är det, det kan inte var nyttigt. Vilken press det sätter på andra med orimliga krav att nå upp till. Nej, vi måste våga vara sårbara och trösta och stötta varandra!

    frun01, underbart att du börjat tro på Jesus 100%

    förnöjsam, ber en bön för det par som förlorat sitt barn Så ofattbart sorgligt.

    Betania, stackars stackars dig. Det låter hemskt för dig. Jag ber att Gud ska lindra och att det inte ska vara så länge som sist. Man tycker att hyperemesis inte borde få finnas, och speciellt inte bli värre nästa gång! Men vad gör man inte för en bebis...

    Ni får gärna be en bön inför vår situation där vår son behöver mycket stöd och det är många vändor till BUP. Nu ligger mycket i händerna på vår psykolog och vi önskar att Gud ska vara med och leda så att det blir det som är bäst för vår son och hans framtid. Så be gärna att Gud ska leda oss och psykologen rätt.

  • Jessica C S

    Betania-- Är du fortfarande bättre av de nya medicinerna? Är så glad för din skull, tänk att de kunde råda bot på vad hette det nu igen, hypereremsis!

    Hur har ni det i värmen? Här är det svettigt

    Hur ofta brukar ni läsa bibeln? Det har blivit mindre för min del nu över sommarn, börjar känna att jag saknar det!

  • Jessica C S

    mrs K-- Grattis till graviditeten! Men oj, har du till och med fått dropp Har du också hyperemesis? Tänk vad man ska behöva gå igenom som gravid.... Ber en bön för ditt illamående!

    Betania-- Jag ber en bön för att ditt illamående ska hålla sig fortsatt stabilt, på en lagom nivå! Glad att det faktiskt går att parera med rätt mediciner osv.

    Mom2be-- säger som mallan, önskar att man kunde vara anonym här. Jag vill inte dra allt på nätet, men vår pojk har extra behov, men faktiskt så har han mått riktigt bra i sommar! Bara han fick slippa skolan så har han levt upp och skinit som en sol *Tackar Gud* Och undrar hur det ska gå när skolan börjar igen....

    Mallan76-- Har tänkt på dig många gånger och undrat hur du har det. Vilken sorg det är att gå igenom en skilsmässa. Jag tror säkert det kan ta ett eller två år innan man blir hel igen, efter att ha rasat sönder och samman. Precis som när man förlorat någon man älskar. Efter min mammas död kände jag att första året var kaos och svart sorg och undantagstillstånd, halvåret efter första året lite mer okej men ändå svårt och sorgligt och nu inne på halvår nummer två efter första året kan jag mer vara mig själv igen. Men såklart med dippar och tårar ibland. Låt din sorg ta tid! Ber en bön för dig!

  • Jessica C S

    Spomenka-- Oj då! Hur har det gått?? Hur gick det att bli sövd? Och verkligen tur att det var på den hand han inte skriver med!

    Ber för alla böneämnen!

    Ni får gärna be för vår lilla bebbe i magen. Den växer inte som den ska Eventuellt blir det igångsättning snart. Jag är orolig för vår lilla bebis!

  • Jessica C S

    Tack alla för att ni bett för bebisen. Gud hör bön och bebisen växer i magen! Den är fortfarande väldigt liten, men den följer åtminstonde sin egen kurva, så de behöver inte sätta igång mig!

    Pippipopp-- Vad glad jag blir av att läsa att du har en underbar pojkvän nu

    Gustafsson-- Men åh, många jobbiga saker Jag ber genast för vart och ett av dem.

    Hammoleket-- Åh, stort grattis {#emotions_dlg.flower} Hur mår ni nu?

    Förnöjsam-- Bra idé med tacksägelselista Hur gör man en sån lista? Testar att göra en i ett annat inlägg, ni får ändra om det inte blir bra!

  • Jessica C S
    {#emotions_dlg.flower} Tacksägelselista {#emotions_dlg.flower}


    Förnöjsam ---
    Jag passar på att tacka för två saker, att det gått så bra att jobba i sommar med min skuldra. Den är nästan bra men jag känner av den ibland. Sedan så har jag fått ett vikariat vilket oxå känns bra för ekonomin och så.

    Jessica C S --- Jag tackar Gud för att bebisen växer i magen och följer sin egen lilla kurva trots att tillväxtultraljuden säger att den är "för liten".
  • Jessica C S

    Nu är vår flicka här! Hon mår bra och vi är så lyckliga Hjärta 2490 gram och 46 cm, liten och ursöt

  • Jessica C S

    PetJa och all american mom, roligt att se er här!

    american mom, jag ska be för dig inför operationen!

    betania, jag ber att Gud ska bära dig när du inte orkar mer. Du är en sån kämpe, som kämpar på i motvind. Att det är värt det sen hjälper ju inte just nu när illamåendet hänger över dig..... Kan du inte vara sjkukskriven mer än vad du är? Det låter lite väl mycket för dig just nu, det är ju ett heltidsjobb bara att tackla illamåendet! Styrkekram!

    mrsk, jag ber för den som har fått cancer.
    Och vad fint med vykortet! Jag blev inspirerad, vi borde alla göra såna här fina uppmuntrande saker oftare.

    förnöjsam, jag ska be för din dotter och din granne!

    Nu hinner jag inte skriva mer, Linnea gnäller, kram på er alla!

  • Jessica C S
    Milkina cerka skrev 2010-10-01 12:51:38 följande:
    Jessica C S - Fint namn ni valt till er dotter , samma som min minsta som blir 7 i vinter. Hoppas allt är bra med henne o. er.

    Ber för er alla här, har tyvärr ont o. läser mer på sidan än skriver numera, varje tangenttryckning gör ont.
    Känner någon för att be för det så vore jag tacksam.
    Men kära nån, jag ber direkt! Stackars dig *kramar om*
Svar på tråden Kristna se hit! (Del 20)