• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • Mysmamma70
    Lakritsnapp skrev 2010-11-24 18:37:56 följande:
    Go kväll

Sitter och läser lite om slemproppen (onsdagskvällsnöje, haha) för (ursäckta äcklet) idag har det kommit en hel del klet i trosan, typ som tjockt kladdigt snor... dock inget blod, i omgångar. Så läser jag att förlossningen ofta startar 1-7 dagar efter att slemmisen har gått.
    Kan man hoppas lite på att det är slemproppen? Märkte aldrig av den när jag fick dottern.
    Jag har haft tjocka, slemmiga flytningar såsom du beskriver i någon vecka nu (inte varje dag) och jag tror det är delar av slemproppen. Förra året, när jag väntade Charlie, var det likadant tre veckor innan han föddes.

Ser du något rosa i slemmet kan du vara säker på att det är slemmisen. Men det kan ändå ta flera veckor innan bebis föds.
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • AnKaJ

Hej!

Här är en som har fått en november bebis istället för december bebis som det var beräknat!

Jag skulle gå in i V36+0 på tisdag (16 nov) och på natten mellan måndag och tisdag gick vattnet. Det var verkligen oväntad för oss. Så vips var vi på förlossningen och jag hade värkar en ligt CTG men kände inget. Hursomhelst så kom vår lilla princessa till världen 16 november.

Vi blev kvar på BB i en vecka och än är det inte över med alla kontroller. Men vi har som tur marginaler på rätt sidan.

Vi hade verkligen inte hunnit förberedda oss. Jag skulle jobba denna vecka ut och börja göra ordning hemma. När vi var på förlossningen fick vi SMS att barnvagnen hade levererats och kunde hämtas ut. Timeing kunde inte ha varit bättre.

Det var riktig härligt att få komma hem med bebisen!!

Håller tummarna för er som väntar december bebisar.

Kram

• LyckligaGatan

AnKaJ: GRATTIS!!!! Om du orkar får du gärna berätta mer!

Jag har inte haft några mer känningar sen sist... Kanske beroende på det aningens obekväma klädpartyt. Det var jättetrevligt och mysigt, tills vi skulle titta på kläder. Av typ 10 tjejer handlade 2 varav 1 var värdinnan... Usch usch så obekvämt...

Sjukt tryck i underlivet och benen, så nåt hoppas jag att det ger iaf...

• Mysmamma70
    AnKaJ skrev 2010-11-24 19:42:34 följande:
    Hej!

Här är en som har fått en november bebis istället för december bebis som det var beräknat!

Jag skulle gå in i V36+0 på tisdag (16 nov) och på natten mellan måndag och tisdag gick vattnet. Det var verkligen oväntad för oss. Så vips var vi på förlossningen och jag hade värkar en ligt CTG men kände inget. Hursomhelst så kom vår lilla princessa till världen 16 november.

Vi blev kvar på BB i en vecka och än är det inte över med alla kontroller. Men vi har som tur marginaler på rätt sidan.

Vi hade verkligen inte hunnit förberedda oss. Jag skulle jobba denna vecka ut och börja göra ordning hemma. När vi var på förlossningen fick vi SMS att barnvagnen hade levererats och kunde hämtas ut. Timeing kunde inte ha varit bättre.

Kram
    Grattiskramar!!! {#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • luvpillow

GRATTIS AnKaJ!! Och välkommen lilltjejen! :)

Alla verkar ha fixat allt till bebis utom vi.. :S är i vecka 37+3 idag och det enda vi har klart är spjälsängen..
    Just nu är lägenheten kaos då vi har målare som tapetserar om.. Det skulle ta en vecka men det verkar bli 2-3 veckor.. SUCK!!! Så jag har barrikerat mig och dottern hos mamma ett par dar. Orkar inte se målarkaoset hemma.

Vagn skulle vara skönt att ordna, men vet inte vart vi skulle ha den nu medans lägenheten målas om...

Igår natt hade jag sådana förvärkar att jag var säker på att vi skulle åka in närsomhelst! Men efter Alvedon och en varm vetekudde mot magen ett par timmar avtog värkarna, så vid 4-tiden på natten fick jag äntligen sova lite. Sömn är en stor brist för mig!!

Hur mår ni andra? Känner ni också av detta? Känns jobbigt om man måste gå såhär i 3 veckor till, men samtidigt vill jag inte att bebis ska komma mitt i tapet-kaoset... och innan vi hunnit fixa allt.. :S

Har ni packat väskorna?

• pickaboo

Tänk om jag bara hade tre veckor kvar. Nä, är rätt less nu, men det kan ju bero på att jag inte får sova något eftersom kvinnan jag delar rum med här på sjukhuset, snarkar kopiöst högt!

Hoppas jag blir utskriven i morgon.

• LyckligaGatan
    pickaboo skrev 2010-11-25 02:12:53 följande:
    Tänk om jag bara hade tre veckor kvar. Nä, är rätt less nu, men det kan ju bero på att jag inte får sova något eftersom kvinnan jag delar rum med här på sjukhuset, snarkar kopiöst högt!

Åh stackare!! Men jag låg och klurade på det här när jag inte kunde sova inatt, alla verkar ha drabbats.., hur kunde de låta din uvi gå så långt?? Det måste ju göra skitont din stackare.. Kanske lite tröst att ngn tänker på dig mitt i natten iaf..
  • Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-11-25 02:12:53 följande:

Usch stackare!

Är hon gravid oxå? Jag snarkar nämligen sjukt högt när jag är gravid, det är min stora skräck att behöva dela rum med nån just nu! Maken påstår att sängen skakar när det är som värst Skäms

Du borde fått ett par öronproppar? Hoppas du får sova nåt nu på morgonen och att du blir utskriven idag!

Kram
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Ett två tre
    AnKaJ skrev 2010-11-24 19:42:34 följande:
    Hej!

Kram
    Grattis
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
Svar på tråden Decemberbebis 2010