• Annika Süss

Decemberbebis 2010

Är det någon som har plussat nyligen och då har BF i december?
    Jag är i v.5 (4+3). Skulle vara kul om några fler vill hänga på denna tråden som oxå ska ha bebis i december.

Själv är det min andra graviditet, (3:e igentligen...hade missfall i v.16 dec -09) Håller alla tummar och tår för denna gång.

• Svar på tråden Decemberbebis 2010
  • pickaboo

Jodå, kvinnan i mitt rum är gravid. Vi ligger på en avdelning för kvinnor som har graviditetskomplikationer...

Det är faktiskt synd om henne. Hon pustar och stånkar som att hennes sista stund är kommen

Jag hoppades på att få komma hem idag men nu har jag så förbaskat ont över hö njure och mår jätteilla och kräks så nu vet jag inte om jag får gå hem.

Vill att de ska ruska fram ett bra antibiotika nu. Det här är bara så tråkigt.

Snart är det dec Då börjar julklappsutdelningen

• Ett två tre
    pickaboo skrev 2010-11-25 08:54:00 följande:
    Jodå, kvinnan i mitt rum är gravid. Vi ligger på en avdelning för kvinnor som har graviditetskomplikationer...

Det är faktiskt synd om henne. Hon pustar och stånkar som att hennes sista stund är kommen

Jag hoppades på att få komma hem idag men nu har jag så förbaskat ont över hö njure och mår jätteilla och kräks så nu vet jag inte om jag får gå hem.

Vill att de ska ruska fram ett bra antibiotika nu. Det här är bara så tråkigt.

Usch stackare Krya på dig!

Be om öronproppar så du får sova lite!
    Mons april 2008 - BF 16 Dec 2010
  • Mysmamma70
    pickaboo skrev 2010-11-25 08:54:00 följande:
    Och bättre julklappar än vi ska få detta år kan man inte önska sig {#emotions_dlg.flower}
    ~*~♥~*~ dotter -96, son -97, son -09, dotter BF 101225 ~*~♥~*~
  • Moster Ann

Det låter lite som om det vore slemproppen...Glad

Nu börjar det verkligen hända grejer... Snart kommer det nog en liten "trådbebis".. Så spännande att se vad alla får!

Lycka till!!!!

• TvåBlir3

Grattis!!!! Hoppas allting är bra med er! Något liknande hände mig, var på kontroll hos bm I tisdags och jag tog upp att det kliade något så fasansfullt och att jag hade äggvita I urinen, vilket jag fick reda på I ett besok hos vårdcentralen, så där gjorde de en stor miss :( Tog upp det med de och hon till svars sa att vi skull avvakta och se och då brast det hos min sambo som hört det där ett ex antal ggr nu och ville ha svar på varfor jag mådde som jag mådde och vad man kan göra åt det, kunde bebisen ta skada? Etc.. Då ringed hon till KS för observation av mig så vi fick åka in, utan någon packning till verken mig, min sambo el. Bebisen. Mycket ricktigt fick vi stanna kvar över natten för vidare observationer... Dagen efter övernattningen på KS mådde jag som tidigare, hade kliat sönder min kropp :( lättare huvudvärk och väldigt trött var jag. Hade nämnligen havandeskapsförgiftning. Efter ett tag så tyckte de att jag skull bli igångsatt senare på dagen, på så vis skulle min sambo hinna hem och hämta de saker vi skull behöva efter att bebisen kommit ut så vi tog en snabb promenad innan Han for iväg och like bra var det eftersom de satte smått igång Mina värkar. Men det var när killen hade åkt iväg så blev jag smått orolig över om Han skulle .hinna tillbaka :o men det gjorde Han, som tur var! För att göra historian kort så blev vi två världens lyckligaste när vi fick ut lillkillen den 24/11 kl.18.20, till oss, helt ovetande att de kunde gå så här fort, men det var jobbigt men lätt värt det! Vårat hjärta var beräknad till den 15e December. Har också konstaterat att min sambo är en riktig klippa I förlossningsrummet, utan honom som stöd och min personliga massör, masserade Han min rygg I minst 1-2timmar hade det aldrig gått. Riktigt bra barnmorskor som hjälpte OSS igenom världens kanske mest vikigaste händelse I ens liv, när ens eget barn föds.

• Lakritsnapp

Tvåblir3: Stort grattis till sonen!! Glad 
    Vilken tur att barnets far stod på sig... ibland (alltför ofta känns det som nu för tiden) blir man mörkrädd för sjukvården och deras arrogans.

• q cat

AnKaJ och TvåBlir3: GRATTIS till er!!!

Tack för era snälla kommentarer om min mamma. Det känns okej just nu, men blir nog väldigt påtagligt när bebisen kommer. Just nu har jag varit hemma från jobbet i en vecka för jag är så galet förkyld!! Otroligt irriterande. Detta skulle varit min sista vecka, med massa överlämningar till min vikarie osv. Nu har jag bara varit hemma och snorat och hostat, och måste istället jobba några dagar nästa vecka. Suck. Men helst vill jag ju bara bli frisk! Det var jättelängesen jag var förkyld så här länge, antar att graviditeten minskar återhämtningsförmågan. Min man (och jag lite) oroar sig för att jag ska vara sjuk när jag ska föda, vilket verkar jobbigt... Barnmorskan rådde att ta med nässpray, Bricanyl, mm till BB.

Nu  när man läser om er som redan fått bebis, och vars slemproppar håller på att gå, så blir jag lite stressad Vi har inte tvättat upp några kläder, inte tvättat av barnvagnen som planerat, inte skruvat ihop spjälsängen, kort sagt typ ingenting Vi har ju det mesta vi behöver sen sist, det vi mest saknar är nog en ståplatta till vagnen, men i det här snöovädret så kanske det inte är så akut

• Moster Ann
    TvåBlir3 Grattis grattis.. vad roligt för er att ni har fått ut eran grabb... {#emotions_dlg.flower}
  • LyckligaGatan

TvåBlir3: GRATTIS!!

qcat: Tror inte du behöver stressa.. Min slemmis gick ju för snart 2 veckor sen, och ingen bebis än. Vi hoppas på en novemberbebis, men jag tror inte det. Jag hade sååå j*vla ont igår, och regelbundet var det också.. Vad hjälpte det?

Nu ska det ätas lite lunch, tror jag. Så himla osugen på mat..

Svar på tråden Decemberbebis 2010