• Lillkillensmamma

När är man för gammal för att skaffa barn??

Pratade med min mamma idag och hon tror on är gravid!! Min mamma är 49 år. Lite för gammalt tycker jag. Därav min röstningstråd.. Nyfiken på era  tankar

Omröstning
    Du måste logga in för att rösta eller se resultatet av omröstningen.
  • Svar på tråden När är man för gammal för att skaffa barn??
  • isisisis

Det var ett jävla tjat i denna fråga.
    Ska det göras 2 trådar i månaden eller????

• Butterscotch
    Mariohn skrev 2010-04-12 19:22:06 följande:
    När man inte kan ta hand om ett barn anser jag att man ska låta bli att skaffa ett. Oavsett ålder. Ett barn behöver kärlek och bryr sig inte om ålder bara det blir omhändertaget. 
    Jag får hålla med om det här svaret. Svaret "när man inte längre kan bli gravid på egen hand/när naturen säger sitt" innebär ju även att unga människor som inte kan bli gravida på egen hand inte heller ska ha några barn och det tycker jag att de ska kunna få hjälp med.
  • Reglementet

Hon kan inte ha hamnat i klimakteriet?

• Lillkillensmamma
    isisisis skrev 2010-04-12 19:24:15 följande:
    Det var ett jävla tjat i denna fråga. Ska det göras 2 trådar i månaden eller????
    Har inte sett ngn annan tråd.. Därav den här..
  • Lillkillensmamma
    Reglementet skrev 2010-04-12 19:37:52 följande:
    Hon kan inte ha hamnat i klimakteriet?
    Jag tror det jag oxå men min mamma tror verkligen (och hoppas ) att hon är gravid.
  • Lillkillensmamma
    Mariohn skrev 2010-04-12 19:22:06 följande:
    När man inte kan ta hand om ett barn anser jag att man ska låta bli att skaffa ett. Oavsett ålder. Ett barn behöver kärlek och bryr sig inte om ålder bara det blir omhändertaget. 
    Håller ju med det tankesättet oxå men vet ju då att min mamma inte kan det.  Sen att relationen hon är i har precis börjat (2mån) så det är ingen bra grund..
  • Pimpinellan

Annat: nånstans runt 51-52,när klimakteriet infaller och alltså den naturliga gränsen för när det är möjligt att bli spontant gravid. Finns ju enstaka kvinnor som får barn runt 50,men kanske inte ens en per år. Är din mamma gravid så grattis till henne! Hoppas själv på barn efter 45. Oddsen är låga och missfallsrisken enormt hög i den åldern,men man kan alltid hoppas och sluta försöka gör vi aldrig.

• Pimpinellan
    isisisis skrev 2010-04-12 19:24:15 följande:
    Det var ett jävla tjat i denna fråga.Ska det göras 2 trådar i månaden eller????
    Ja,inte har vi sett sista tråden än inte! Man får ha överseende med ungdomarna som tycker vi är färdiga för graven. Du har väl rullator och barnvagn eller hur? {#lang_emotions_wink}
  • My Girls
    Butterscotch skrev 2010-04-12 19:35:04 följande:
    Jag får hålla med om det här svaret. Svaret "när man inte längre kan bli gravid på egen hand/när naturen säger sitt" innebär ju även att unga människor som inte kan bli gravida på egen hand inte heller ska ha några barn och det tycker jag att de ska kunna få hjälp med.
    Det undantaget var lite underförstått i mitt huvud Annars hade jag själv inte fått barn... Men naturligt som i "naturligt klimakterie" inte om naturen bråkar med en så man hamnar där redan innan 30.
    If you want things to be different, perhaps the answer is to become different yourself.
Svar på tråden När är man för gammal för att skaffa barn??