• BounceT

Vi Gravida från RMC Malmö del 9

Hej hej här forsätter vi diskussionerna....

2009
    Catharina 80: BF 27 maj, 1/6 föddes Theo
    Björneochsnigel:BF 30 maj
    Tvillingmamma: BF 28 Juni (twins), 4 juni föddes Liam och Linnea
    Padelin: BF 15 juli, 21 juli föddes Tage
    Fikia: BF 8 augusti
    Johan 80: BF 10 september
    Karla: BF 8 oktober, 13 oktober föddes vår älskade Tyra!!
    Lydisen: BF 12 okt, 4 okt föddes Viggo
    Livia76: BF 21 oktober, 7/10 föddes vår älskade OTTO!
    Lini: BF 8 november
    SMS; BF 5 December; 17 nov föddes Charlie
    Koalababy: BF 22 december
    2010
    Zenhobia: BF 11 jan
    Prästkrage: BF 17 januari, 29 jan föddes en pojke
    Vanillie: BF 31 Januari 2010, 9 febr föddes Alice 
    Popconpysen: BF 15 februari 2010, tvillingar, 18 dec 2009 föddes Bea och Ella
    bTigger: BF 20 mars 2010, 20 mars föddes Arvid
    AnnaMG: BF 15 april, tvillingar
    AnnaMG: BF 29 april, också tvillingar
    Sommarlängtan76: BF 27 Maj 2010
    81Anna: BF 5 maj 2010
    TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-04-22 14:39
    Prästkrage: BF 17 januari, 29 jan föddes Teo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-07-19 20:49
    81Anna: BF 5 maj 2010, 15 april föddes Ulrika
  • Svar på tråden Vi Gravida från RMC Malmö del 9
  • Tvillingmamma

Hej alla  är inne så offta, dagarna bara försvinner..... nu har våra "små" tvillingar hunnit bli 2,5år 
    och önskar er God Jul och Gott Nytt År!!!!

• SMS

Men åhh vilka godingar, såååå fina :)

Nu var de bra med länge sedan jag var här inne. haft mkt sista tiden :(
    men men känns som de går åt rätt håll nu så hoppas ska orka med mer att uppdat om vår vardag..
    Vår lille Charlie är nu 2 år, tiden går såå snabbt. han pysslar, dansar o stojar hela dagarna.. Lugn liten kille men kan minsann vara i farten han med. Lång är han och smalnat av ganska mkt nu sen han började dagis, va iförsig i aug som han började. Han stormtrivs på dagis, känns så skönt i mamma hjärtat att han gär de. Är ett litet personalkomerativt dagis med ca 20 barn och de lagar egen mat o uppdelade i små grupper som anpassade efter deras ålder lite mer annars så är de dagis som är från 1-6år. Så blandade åldrar på alla barnen..

Hur är de med er alla???

God jul önskar vi er...

Många kramar från oss         

• BounceT

Hej alla,
    Så härligt att höra från er. God fortsättning!!

Tvillingmamma: vilka sötnosar!!!  så fin bild!

Vanillie: det går inte så bra än, inte gravid, men min mens är regelbunden så jag hoppas.....och tar en sak i taget.  :)
    håller tummarna för er!!!

SMS: kul att höra hur ni har det. vi har sonen på ett föräldrarkooperativ. det funkar väldigt bra och han stortrivs också. det är verkligen viktigt för att man ska känna sig trygg när man lämnar sitt barn i andras händer.

hoppas alla fått en bra början på det nya året!! nya utmaningar väntar och fler dagar med våra goa barn!!
    kram på er  

• SMS

Hej på er alla

Hur är det med er såhär på de nya året???

Här är det bra med oss. Har varit endel förkyldningar av och till känns de som. Går runt och runt i familjen. Känns som var och varannan som förkylda nu så de väl inget ovanligt i dessa tider. Blev mindre glad när såg all snö falla härom dagen, buuuuhuuu. GILLAS inte. Vill ju ha vår nu och sköna långa promenader. Och sol, sol och mera sol. En sol semester hade inte skadat nu så här i dessa tider. 

Lille Charlie känns ju inte så liten längre. Fattar ffr inte att han blir 3 år iår. Visst det är till hösten men jisses 3 år, känns så stort. Händer hela tiden så mkt med honom. Nya ord och bus som hittas på. Han har innan varit en lugn och stillsam liten kille men nu minsann är som en liten duracell kanin, hahahah :)
    Han blir lite tyst och lite att han ska inspektera när han med andra barn, för att sen hitta på samma saker som nyss hände. Första natten i stor säng inatt för Charlie, försökte vid middagstid att lägga honom när han skulle vila en stund men de vart tvärt nej nej nej som de kom från lilla busen och låg minsann inte kvar. Nu är det tyst där uppe så tror detta kommer bli bra, bara ge det lite tid. Har inte flyttat över honom till vanlig säng innan pga av vi hållt på att renovera vårt sovrum och endel i hans med. Nu är vårt färdigt och endel detaljer kvar och lille mans klart, känns sååå skönt.
    Hua om man bara hade mer tid och pengar skulle man ju kunna pyssla hur mkt som helst. Men ja en sak i taget försöker jag leva efter nu som motto. Smartast så med tanke på hur jag mått. Jag har kommit lång väg känns de som.

Funderar endel kring om syskon till C. Håller ju på med utredning för pcos, håller på med medicin som jag ska ta nu i 3 omgångar som ska stabilisera min mens och sen därefter gå vidare. Vet att de sagt att de kan bli svårare att försöka få barn när man fått pcos, och där går ju tankarna vidare på om man ska till Malmö RMC igen elr hur de kommer se ut. Ngn som ver hur det fungerar med FET??? Vad de kostar???     

BounceT; Ja men toppen då har ni som föräldrar ganska mkt att säga till om va?? Hur fungerar de när ni ska gå in extra?? Elr ni kanske inte behöver det. Vet min granne har ett av barnen på föräldrarkoperativt och när ngn personal ngn gång är sjuka så kan föräldrarna få ryka in och sen att de har 2 v om året som de sköter städningen.

KRAM om er alla

• BounceT

SMS: vi städar 2 veckor per termin samt städ ute i trädgården och annat. Men än så länge vet jag ingen förälder som behövt gå in och ersätta personal...men det skulle ju kunna hända.

Just nu är det kalashelg här då A fyller 2 år på tisdag. Fattar inte att det går så fort! vi vill gärna också ha syskon och försökt 1 år nu. får se hur vi gör men än så länge har vi inte kontaktat RMC: vet inte hur det funkar och vad det kostar men skulle tippa på ca 15000 för FET.

A är också väldigt trotsig nu och har ett humör som man kan bli så trött på....skönt att han är på förskolan för det behöver han verkligen. Där gör han av med mycket energi.
    Vi har varit en del sjuka också här i början på året men nu börjar det ju bli vår och allt känns som det går åt rätt håll.

Hoppas allt är  bra ed er andra. Vad händer?

VANILLIE: hur går det för er med syskonförsök?
    kram på er        

• Kvitter

Hej! Vanillie hör som bytt nick!

Jodå vi gjorde ett försök i januari. Av sex utplockade ägg befruktades ett!!

Åkte till malmö på ETdagen och fick där höra att det inte blev något ET. Ägget var alldeles för dåligt sa dom. Vi fick nya recept och bestämde att vi skulle börka om på nytt i feb/mars.

Men ägget skulle ändå odlas vidare över helgen. Gissa om vi blev förvånade när dom ringde på måndagen och sa att vårt dåliga ägg utvecklats till en fin blasto!!!!

Är idag i vecka 11!! Ska göra ännu ett vul v 13 och innan dess vågar jag inte riktigt glädjas och våga hoppas! Men det känns rätt bra ändå!

Kul att ni fortfarande kikar in i denna tråden!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • BounceT

KVITTER:  O så underbart för er!!! stort grattis! förstår er förvåning!!!  :)  hur mår du? är det annorluda än första gången?
     du kanske vet vad ett FET kostar ungefär??? kram på er och all lycka. hade varit kul att höra hur det går framöver.....

• Nina76

Hej tjejer!

Jag hängde i den här tråden för läääänge sedan... Vår RMC-dotter blir 4 år nu i maj. Skrattande Jisses, vad tiden den går undan. Vi var nyligen nere på RMC för att göra ett FET för syskonförsök. Det kostar strax under 13.000:- genomfört. Vårt fick tyvärr avbrytas pga att embryona inte överlevde upptiningen. Men det är inget som ni ska bry er om, era kommer ju att lyckas.  Skrattande 

Vi har nu kontaktat Öresundskliniken för vidare IVF. Daga att sätta igång i April.

Lycka till alla!!

Kram från en gammal RMC:are.  Solig

• Kvitter

Nina: ledsamt med era ägg! Men nya tag snart då! Hur kommer det sig att ni valde öresund? Vi valde cura utan större eftertanke men när jag googlade recentioner hade öresund jättemånga mer positiva. Fast vi är helnöjda med cura. Frågar mest av nyfikenhet!

Ge aldrig upp -Helt plötsligt händer det!
  • Nina76

Kvitter: Vi har bekanta från förra försöket som gick på Öresundskliniken och de trivdes bra. Sen fastnade jag mer för deras presentation på hemsidan helt enkelt. En stor anledning är dessutom att jag absolut INTE vill bli nedsövd om jag inte absolut måste. Mår riktigt dåligt av narkos. Och på Cura söver de ner vid äggplock. 
    Annars tror jag att dessa olika kliniker är lika positiva allihop. De arbetar ju där för att de vill hjälpa och göra gott. Glad

Svar på tråden Vi Gravida från RMC Malmö del 9