1Barn skrev 2010-05-09 09:36:00 följande:
Så kolla upp om de kanske beror på läraren att din dotter inte gör läxor, de tror jag är en stor sannolikhet!
Jo, att det beror på läraren är helt sant. Hon säger att just denna läraren inte kan lära ut på ett sätt så hon lär sig. Men hon är inte heller villig att låta mig hjälpa henne att lära på ett sätt som hon kan förstå. Böckerna är inte med hem och jag påminner men ändå inget så hon har en del i det med.
Jag intervjuade just denna läraren (bland flera) för några år sedan och undrade då om dennes arbetssätt och möjlihgeter att integrera olika ämnen i skolan, för ett projekt i samband med "en skola för alla" här i komunen och just denna läraren såg problem, problem och inga möjligheter. Jag tror inte det handlar om favorisering eller så direkt utan snarare en inställning till undervisningen här. Läraren var slukskriven medan min dotter gick i 7an så då hade de en annan lärare och då gick det rätt ok, det var inte bästa ämnet men alla kan inte vara det.
Min dotter har ju haft otur som fått denna läraren men det som bekymrar mig mest är att hon gått och ljugit om läxor och att ingen på skolan tagit kontakt med mig tidigare under terminen när den ena inlämninen efter den andra inte kommit in. Läraren har inte ens behövt ta det personligen eftersom det finns ett mentorssystem på skolan och vi har en annan lärare som mentor. Det är så kasst!
Idag har hon faktiskt pluggat men hon har mycket kvar innan det är i land med ma/no ämnena. Känner ändå att mitt problem är rätt litet nu när jag läst hur några andra här har det.