Inlägg från: castillo |Visa alla inlägg
  • castillo

Pojke vill ha en klänning

SaramedM skrev 2010-05-16 18:46:54 följande:
    Något säger mig att det inte är Jonas Gardell som mommii har som förebild för sin son...
    haha nej inte direkt.
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 18:52:08 följande:
    du vet mycket väl att det inte var det jag menade Nej det är inte mannens ansvar att försörja mig! det klarar jag själv tackOch nej min man HJÄLPER  inte till, jag htycker jämställdhelt är betydligt seexiagre
    din åsikt.

jag klara mig själv också men det intebär inte att min maninte ar det ytersta ansvaret. vi har valt att leva hur vi tycker och vi uppfostrar vår son efter våra värderingar och inte någon annans.
  • castillo
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-16 18:53:17 följande:
    Aha. Så kvinnor som inte kan bli gravida är män?
    kvinnor som inte kan bli gravida har en missbildning eller skada på sin livmoder.

man kan juh inte säga att män som skutter lösa skott är kvinnor, :P
  • castillo
    Helene OSV skrev 2010-05-16 18:59:46 följande:
    Men berätta då hur du "uppfostrar honom till en pojke" om du skulle göra likandant med en flicka i just det exemplet du tog upp.
    jag vet itne hur jag ska förklara eftersom in son är så liten. men exempel skulle min son vilja ha nagelack som sina kusiner skulle jag säga nej det är bara flickor som har det.
    jag köper inte dockvagn eller dockor till honom. inte hller ponnyhästar som man ska kamma osv.
    min son har kort hår och behöver inte lära sig kamma sig.

köper leksaker som är anpassade för pojkar, som exempel verktyg,bilar,garage osv. men sen har han även unisex leksaker som leksakskök talrikar ,koppar osv. min man lagar mat så arför ska inte min son kuna leka laga mat.

jag och min man exemepl prata igår om att köpa leksaks affär till honom eftersom han tycker det är roligt ,unisex.

men han får inte dockor han ska byta blöja på osv, han leker isåfall med sin nalle som han sätter på strumpor och blöja på som för några månader sen.

jag uppnmuntrar inte honom att leka med leksaker anpassat för flickor eller på flickavd,
  • castillo
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-16 18:59:49 följande:
    Män KAN ge bröstmjölk. Det är, med tanke på hur stor mödradödligheten torde varit innan modern medicin, en rätt fiffig liten grej av naturen det.Jasså? Då kanske du kan förklara för mig hur "män" är, hur "män" "beter sig" som du säger.
    när kvinno dödligheten va stor hade man ammor eller ammerska som det kallades för , alltså grananar,släktingar som ammade varadnras barn även slavar ammade barnen om kvinnan inte kunde,

inga män ammade iallfall
  • castillo
    Dorian Ertymexx skrev 2010-05-16 19:02:11 följande:
    Fel. Män har precis lika mycket hormonsvängar, det bara pratas inte lika mycket om det.
    är du vård utbildad eller forskare??

manen har inte lika mycket.
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 19:10:09 följande:
    Dumheter och inskräkthet maoTragiskt, men förhoppningsvis så får barnen annan input också på förskolan och i skolanoch lär sig att kvinnor inte behöver tas om hand eller att det är skamligt att gå hem med sin tjej!
    nej det är inte skamligt att gå hem med sin tjej.

och du behöver itne vara personlig och komma med kränkade komentarer.

du har din åsikt och jag min , vi uppfostrar hur vi tycker bäst som är helt oliak från person till person och har sin grund från sin egen livserfarenhet och uppfostran och vad som har gjort oss till den vi är .

jag sitter itne och skriver stakars  era söner som bär klänning , ser ni inte att dem ser fåniga ut och ser ut som homosexuela osv eller något annat dumt och kränkade emot er som föräldrar,
    vi sitter och pratar om olika åsikter inte personangrep eller till en omogen nivå.

jag låter er ha eran uppfostran , vi diskuterar olika åsikter inte sitter och ska komma med dumma komentarer till varandra om hur vi väljer att uppfostra våra barn.

lite mer respekt och mogenhet i tråden .
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 19:10:39 följande:
    varför skulle det vara fel? Vad gör du om din son visar sig ha Jonas som förebild?
    jag vet inte, tror inte att han ska komma till mig och säga att han har han som förebild.
    jag hoppas bara att han har sin pappa som manliga förebild som dem flesta barn har som har sin pappa i närheten.
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 19:12:55 följande:
    ok så män ska slås,röva och ha ihjäl varandra för att sen släppa hem kvinnan till grottan?
    haha. nej det va nog ingen bra moral eller etik det.

man kan lösa saker utan våld och man ska inte ta något som inte tillhör en och man ska absolut inte mörda och inte slå sin kvinna .
  • castillo
    Aminah skrev 2010-05-16 19:13:25 följande:
    Om du måste ha ett exempel så tycker jag att det är betydligt manligare när en man håller upp dörren för mig och uppträder som en gentleman än en man som bär en rosa klänning och pratar om bröstpumpar
    HAHAHA håller fullståndigt med
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning