Inlägg från: castillo |Visa alla inlägg
  • castillo

Pojke vill ha en klänning

Hannah76 skrev 2010-05-16 19:19:46 följande:
    Din parter - har han tagit hand om ert barn? Med det menar jag byta blöja, mat, lägga osv osv osv.
    ja han har gjort allt. varför ska han inte det. klart han måste kunna hur skulle han göra om jag inte skulle finnas. ??

och jag behöver väll också egen tid till att bara vila upp mig och ta hand om mig själv en att ha våran son 24 7 eller??
  • castillo
    konstruktioner skrev 2010-05-16 19:24:14 följande:
    Varför män stundtals är sämre på att hantera barn ligger inte i generna, utan det har väl snarare att göra med att de inte får lära sig hur man hanterar barn från början? En kille som inte får gråta utan ska visa styrka, kommer i sin tur bli aggressiv, få kortare stubin. Det är vetenskapligt bevisat att en människa som inte får agera ut sin sorg eller sin ledsenhet oftare tar ut det på ett annat sätt - våld, antingen mot sig själv eller andra. En kille som bara får lära sig kroppsarbete och att försvara sig, men inte blir uppmuntrad att ta fram sin empatiska och omhändertagande sida, kommer säkerligen ha svårare att känna empati och i stort sett ta hand om andra människor.Jag påstår inte att kvinnokroppen och manskroppen ser likadana ut, jag förstår bara inte varför dess olika funktioner förutsätter att man måste bete sig olika eller att det ska förväntas olika saker av en. Att jag kan producera mjölk måste väl ändå inte betyda att jag gillar att vara mjuk och följsam? Att jag föredrar hushållsarbete framför att hugga ved?
    nu kom du in på en djupare nivå.

alltså klart att man ska utagera sina känslor. jag lär inte min son att hålla tillbacka sina känslor men för det lär jag inte honom att gråta över spild mjölk,
    och vi lär vår son och ger vår son all kärlek och kramar pussar osv. vi vill itne att han ska bli iskall av sig och ha svårt att vara öm och kärleksfull av sig.
    sen har vi alla olika intressen och olika begåvningar.
    jag skulle absolut inte hindra min son att danska exemepl om han tycker om det och vill gå på dans och inte heller skulle jag hindra om jag hade en dotter att gå på fotboll om hon tycker om det.

vi alla har olika intressen , men det jag anser är manligt och kvinnligt är grundstenar som att manen försörjer och kvinnan födder barn,
    men sen när man bor tillsmanas som man och hustru så väljer man själv hur man vill dela upp allt men min son ska ha i grund att det är hans ansvar att ta hand om sin familj och försörja dem sen om han diskar och tvättar medasn hasn fru byter däcken på bilen är helt deras egna val. inget jag skulle lägga mig i eller anse att dem gör fel,
  • castillo
    konstruktioner skrev 2010-05-16 19:27:35 följande:
    Om vi vänder på det: Varför ska kvinnor ha klänning? Och långt hår? Och smink?
    ja det kan man fråga sig.

pojkar kan också ha långt hår presic som kvinnor kan ha kort.
    kläning ja det är kvinnor som har klänning män har byxor. troligen kommer det från att manen gör mer kroppsarbete en kvinnan och behöver bekvämare klädder. och att kläning döljer med kvinnasn kropp och sen kan hon både gå upp och ner i vikt och kläningen passar fortfaraden  :P
    smiink ja kvinnor vill göra sig finnare och atraktivare, mannen har haft smink genom tiderna med specielt i öknen för att skydda ögonen emot solen
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 19:30:20 följande:
    vilka kulture menar du är förebilder då?Den islamska som säger att mannen  står över kvinnan?
    min kultur. min pappa är från chile från landet och min man från mellanöstern.

vi tror inte på att allt ska vara jämt lika och vi lider inte av att vi har allt delat på lika , vi trivs bra med våra könsroller . och våra plikter.

och jag lider inte heller av att inom islam så har manen sista ordet.
    det inebär inte att kvinnan inte har en talan det inebär att manen tar dem stora besluten som kvinnan slipper då hon har annta att tänka på .
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 19:32:24 följande:
    homosexualitet uppfostrar man inte framOm din son är gay är han det redan nu
    olika åsikter om det. finns ingen vetenskaplig bevis på att man ska vara född att atraheras av samma kön.

tror att man blir kär i en person och inte ett kön. och tror att homosexualitet är förbjudet och därför om vi får sådana känslor som vi inte kan rå för ska vi avstå från att göra synden och fokusera oss på annat som att prisa vår gud och be och fasta.
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 19:44:25 följande:
    nej jag tar för givet att du har mer kunskap än vad jag harEr profet gifte sig också med ett barn!Under vikingatiden så hade kvinnor i Sverige en ganska starkt ställning
    profeten gifte sig inte med ett barn .

ett barn är inte moget till ett äktenskap eller att ta ett sådant beslut och inom islam så tillåts inte barnäktenskap eller tvång så där har du fel.

det finns inga bevis på att profeten va gift med ett barn däremot vet man att han var gift med en väldigt ung kvinna men finns inget fel med det . kärleken har ingen ålder och profeten predikade islam och islamsk lära och inom islamsk lära är det inte ok med att äkta barn som inte har mognad att förstå äktenskapets inebörd , barn är ett barn och inte ett sexobjekt eller nått man ger bord ellet säljer .
  • castillo
    linas fina skrev 2010-05-16 19:51:06 följande:
    Fats det är väl onödigt att ljuga för din son och säga att det bara är flickor som har nagellack. Det kan ju mycket väl finnas pojkar som har nagellack. Det är väl bättre att du säger att du inte vill att han ska ha nagellack och inte tala om hur saker ligger till när det kanske inte alls ser ut på det viset..
    kanske fel formulerat. jag hade nog sagt att det är till för flickor
  • castillo
    linas fina skrev 2010-05-16 20:13:04 följande:
    Det som är synd med en sån attityd är att du bidrar till att de barn som pojkar som har nagellack kanske får höra elakheter från bland annat din son. Tänk om jag skulle pränta in i min dotter att mörkhyade inte bör använda röda kläder tex.  Jag anser att din attityd är respektlös, dels mot din son, dels mot andra människor.
    jaså det tycker du . så du menar att jag inte kan lära min son heller att respektera andra människor.

om du kollar lite av det som har skrivits så skrev jag nys till en person att säga att det är synd om mitt barn osv, va fel och respekt löst av henne/honom. jag sitter inte och säger till dem mammorna som har klänningar på sina barn att det är synd om dem barnen och att dem ser ut som det ena från det andra elakheten , bara för att andra itne tycker som jag betyder det itne att jag inte kan reskeptera det och det betyder itneh eller att jag inte lär min son att respektera andra människor .

jag accepterar inte att min son mobbar eller inte visar respekt för andra barn .
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 20:19:13 följande:
    eh jo det finns detKärlek är inte synd
    kärlek är inte synd men visa hadlingar inom islam är det och jag tror på koranen och förljer islam och då tror jag att homoseuella halndlingar är en synd, inte att två kvinnor älskar varandra och delar visa känslor hos vardra eller känner sig attrraherade av varandra.
  • castillo
    SaramedM skrev 2010-05-16 20:20:28 följande:
    det påstås att hon va 9 år. ingen vet exakt att hon va 9 år. har hört flera påstå att hon va 4 år 5 år ja alla möjliga åldrar, i dem texterna det står om hennes ålder har inte gud lovat att hålla sanna. alltså koranen har gud lovat att det inte kommer att ändras att folket som försöker förfalska inte ska kuna göra det och manipulera koranen men han har inte lovat samma sak för olika haditer och olika skrifter om där det står hur proffeten levde.
    alltså så är hennes ålder inte något vi vet det är något vi tror och vi ska ta med en nypa salt då i visa texter kan vara fel och folk som har försökt att ljuga om islam.
    men att hon va ung ja det vet vi .
    har hon exemepl fått mens är hon inte ett barn längre,
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning