Inlägg från: castillo |Visa alla inlägg
  • castillo

Pojke vill ha en klänning

linas fina skrev 2010-05-17 10:35:02 följande:
    Har läst några fler inlägg här mot slutet. Mommii vill inte att man tycker synd om hennes barn, men jag har svårt att göra annat när jag läser hur hon resonerar. Slänga ut sitt barn för att den blir kär i någon. Det strider mot islam att vara homo. Men han kanske inte ens vill vara muslim, han har väl rätt att tro på vad han vill, eller?  Vad hände med att älska sina barn no matter what? Eller älskar man dem bara så länge de gör som man själv säger. Nej, jag kan bara inte förstå varför man inte vill se sina barn lyckliga, om det så är i klänning eller som homosexuell. Kan inte hjälpa att jag tycker synd om barn med såna inskränkta föräldrar. Vill bara rädda dem därifrån och visa dem att de är värdefulla precis som de är!
    rättar till här, jag skrev att jag hade tyckt att det skulle vara otroligt respekt löst att min son skulle ta hem sin kille då han vet att vi tycker att homosexuela handlingar är förbjudet och vi vill inte ha det i vårt hem , jag skrev att jag hade slängt ut killen och inte min son . gå tillbakca och läs. jag skrev också att jag ahde föredragit att min son prata med mig om det först och itne bra dycker upp i vårt hem med sin kille .

frågan va vad jag skulle göra om han helt plötsligt en dag dök upp med en kille och sa att det va hans kille.
    det här skulle vara min reaktion . men jag hade inte slängt ut mitt barn och jag hade itne hatat mitt barn heller . det har jag aldrig påståt . jag älsakr mitt barn vilkorslöst men för det intebär det itne att jag accepterar allt.
  • castillo
    linas fina skrev 2010-05-17 22:50:54 följande:
    Nu är det ju knappast relevant huruvida jag tycker min son skulle se sexig ut i klänning. Lyfter man blicken och tänker att om det var accepterat att alla klädde sig som de ville skulle man inte heller reagera om en man hade kjol, det är ju bara en bit tyg egentligen. Och för att bemöta din fråga. Vill min sambo sminka sig så får han väl det. Jag får ju för honom så varför skulle inte han få det för mig? Skulle inte röra mig i ryggen om han ville använda maskara. Han är förövrigt den som har flest kläder och skor och större klädintresse än jag, något jag antar du tycker är helt fel..
    att har men intresser för kläder inebär inte att han har tjej kläder. och du svara inte isåfall på min fråga, vad skulle du tycka om din man låna lite kläder i din garderob eller bestämemr sig för att börja andvända kvinnokläder ochhandlar bar apå kvinnoavd, altlså kläning högklakat osv. inte så att en maskara gör en stor skilnad som en kläning gör.

nej klar du inte tycker att din son är sexig,. men din son blir så småning om vuxen och det kommer att finnas andra kvinnor som tycker han är sexig.
    skulle du som kvinna acceptera och vilja vara gift och ha familj med en man som bär endast kvinnokläder ?? för du lär juh i så fall din son att det e helt ok. och tjejernkanske inte tänker långt ifårn hur du ser på saken .
  • castillo
    linas fina skrev 2010-05-17 23:10:36 följande:
    Ja men de kvinnor som väljer att bli ihop med en man som använder klänning har förmodligen inget problem med det, eftersom de väljer att vara tillsammans med honom. Om min son vill ha klänning och smink för att det är så han känner att han vill se ut, känns det mer viktigt att respektera än att jag ska lära honom att då vill kanske ingen kvinna ha honom.. Jag vill att min sambo ska klä sig och vara som han själv vill. Jag äger inte honom. Hans klädsmak får han bestämma själv helt enkelt. Det vill jag att alla ska få göra. Så enkel är min ståndpunkt.
    jo sant att dem ska välja sin egen kläddsil som vuxen ,
    jag personligen skulle inte vilja att min man klädde sig i kvinnokläder hade troligen srtatat ihjäl mig inte för att vara taskig skulle bli chokad och tro att han drev med mig,
    och jag skulle inte vilja att min son väljer kvinnokläder som vuxen ,

men om min son skulle det som vuxen är det hans val.
    men så länge han är barn är det jag som bestämer och jag vill inte att han har flickkläder därför får han ha pojkkläder,
    jag anser att barn är barn och föräldrarna bestämer. barnen kan bestämma en vis del men om det skulle komma till att han vill ha tjej kläder där går min gräns. jag tror inte på genus grejen som är populär nu det gör jag inte och väljer att itne uppfostra honom så.,
    därför skulle jag inte köpa en klänning till honom.
    jag bryr mig inte om vad andra föräldrar gör när det gäller uppfostran så länge dem inte slår sina barn och inte ger dem mat och dem går smutsiga och inte har några rena kläder.
    men annars tycker jag att det är jätte intressant att få veta hur andra tänker kring uppfostran , man lär sig alltid något nytt och lär sig se saker från andra synsätt. men jag gillar inte när det kommer itll på hopp och respektlöshet eller att någon ska påstå att jag är en dålig mamma. för det är jag inte, min son får all kärlek i värden, mat ,klädder,går aldrig lortig och smuttsig eller hungrig, vi misshandlar inte honom varken psy eller fys, han får all kärlek hemma ochvi lär han respekt och allt annat han behöver för att klara sig sedan som vuxen . att kalla mig dålig mamma för att jag inte tror på genus och inte köper en kläning till min son eller tycke inte att han ska ha sin pojkvän hemma i mitt hus inebär inte att jag är en dålig mamma som inte kan uppfostra sitt barn eller att jag inte älskar mitt barn .

sådana föräldrar tappar jag snabbt respekten för när man skriver så till en annan mamma. jag tror mig inte absolut inte som en bättre mamma en den som köper kläning till sin son , och skulel aldrig kalla den för dålig mamma för det, även fast jag tycekr det e lite lustigt så paserar jag itne den gränsen eller skriver stakars barn =dålig mamma.
    jag skulle inte få för mig att kränka en annan mamma . det räker med män som kränker och förtycker kvinnan i värden över vi kvinnor ska inte sjunka till den nivån.
    man behöve rinte tycka liakdant och acceptera allt men man respekterar varadra. ¨
  • castillo
    konstruktioner skrev 2010-05-17 23:17:46 följande:
    Min kille klär sig i kvinnorkläder. Han har fem-sex klänningar i garderoben, högklackat, en päls m.m. Han lånar mer än gärna min kläder, de gånger han kommer i dem. Jag tycker han är jäkligt sexig i sin strikta hemmafru klänning, rött läppstift och de höga klackarna.
    ja vi alla är olika.

:P

andlednignen vaör jag frågar är att jag tänker så att jag vill inte att min man har kvinnokläder varför ska jag då vilja att min son har det, men tycker man att det e ok så har man juh annat tänkesätt.

ska sova nu ska upp tidigt imorgon , god natt på er
  • castillo
    ondar skrev 2010-05-19 16:20:02 följande:
    Det mest skrämmande är ju just det, att folk inte förstår att deras egna negativa åsikter, elaka kommentarer och skitsnack ärvs till deras barn som ju oftast faktiskt inte vet vad som är rätt eller fel förrän någon berättar det för dem.Att lära sina barn att det är fel om man inte är exakt som alla andra är helt galet!
    presis folks dåliga och dumma komentarer. flera stycken av er föräldrar som tycker det e ok att bära kläning som pojke har skrivit duma kommentarer till dem som exemepl jag inte tycker det, medans jag inte har sett en enda här på den här tråden som är emot kläning på pojkar skriva någon dum eller kränkade komentar till dem som väljer att ha kläning på pojkar och bara diskuterat sin åsikt kring det inte kommit med dum komentar om stackars barn osv.

så oavsätt om man tycker att det e ok eller inte så kan man vara en dålig förebild för sina barn . man kan juh inte sitta och säga stackars pojkar sominte får ha kläning och vilka inkräbnkta och trångsynta föräldrar dem har är juh inte direkt den bästa förebilden heller. det är juh att lära barnen att sådana som itne tycker som vi är det fel på . så i prenscip inte bättre själva. men det är det ingen på den här tråden som har fattat.

som jag exemepl har bara diskuterat min åsikt om att jag personligen inte hade tyckt att det e ok att ha kläning på min son obs. min son inte andras barn. pga religösa, och kulturela själ och min syn på saker och ting. men då får man påhopp av så kallade dem bättre föräldrar med bättre förebild att jag minsan är en dålig mamma och tillåter kvinnoföryck och att jag e helt på medeltidens tid och trångsynt osv. osv. 
    och då jag jag inte sagt något dumt om hur andra väljer att ha eller inte ha kläning på sina barn . jag skrev endast om mitt eget barn och hur jag väljer att uppfostra mitt eget barn.

så vad olika vi är allihoppa. visa värkar tro att dem är bättre en andra och ha den perfekta uppfostran men i själva värket så lär dem samma sak sina barn som dem påstår att jag gör att inte respektera andra.
  • castillo
    ondar skrev 2010-05-20 10:46:14 följande:
    Det är inte förminskade ännu, men att lära sina barn att en kille är en "flicka" för att han gillar rosa kläder- det kändes fel. För det är ju  vad man gör när man öppet "retar" barn inför sina egna barn. Man visar vad som är okej och inte okej.Och även felaktigt att en färg skulle ha något med kön att göra.Snart kommer det kanske inte var okej längre just när de hamnar i en känslig ålder.
    ursäkta men som jag uppfatta det . är det fult att vara en flicka??

jag ör en flicka alltså en kvinna och en stålt en och anser mig inte allt mindre värd en en pojke.

och skulle någon som det händer ofta fast min son aldrig har flickklädder så frågar folk om han är en flicka. iallafall så komemr iallafalll jag lära mitt barn att flickor är lika värda so mpojkar och att det gör inget om han blir kallad flicka.
    varför skulle han känna sig mindre för att bli kallad flicka. är en flicka mindre värd eller interligent eller sött eller vad , jämställdhet tack.

flickor och pojkar är lika värda även fast min åsikt har dem inte samma uppgifter i livet och olika uppfostran så skulle jag inte låta min son känna sig förnedrad utan en sådan sak.

känslig ålder. då är det våran uppgift som förälder att lära våra barn att lika värde på båda könen.
  • castillo
    linas fina skrev 2010-05-20 17:57:46 följande:
    Tänkte snarast på att du menar att det är okej att klä sina flickor "pojkigt" men inte att klä pojkar "flickigt". Därmed visar du dina barn att det är sämre att blir betraktad som flicka än som en pojke. Det tycker jag är ganska allvarligt.
    va snakar du om. 
    snarare att man lär barnen olika roller. är det så himla farligt.
    bara för att ni är nutidens hipis betyder det inte att vi alla behöver vara hipisar.

inget fel med att vilja att pojkar ska vara tuffa och flikcor söta .
    och om du tycker att det e så fel kan man juh ta och kolla på samhl. kvinnor köper mer smink en killar, rakar benen, färgar håret, klär sig i ljusare och glittrigare kläder. jag antar att det är du i hemet som rakar benen , noppar ögonbrynen, sminkar dig och har feminina klädder. ochint din man. om ni ska lära era barn att vara så kallade jämställda eller vi ska alla vara lika borde ni vara ett bättre förebild.
    barn gör inte bara det vi säger dem gör även som vi gör-
  • castillo
    NoKnock Angleton skrev 2010-05-20 19:12:25 följande:
    Fast med den inställningen så förmedlar du ju att det är dåligt att vara tjejjig. Du placerar som du säger halva befolkningen under den andra, du degraderar alltså ner ditt eget kön så att det blir det andra könet.
    sluta nu med era duma kommentarer

STOLT KVINNA.
    feminist. och feminin.
    STÅ på er kvinnor och kämpa istället för att få behålla eran kvinnlighet och inte behöva bli en man för att få respekt.

jag tror att en kvinna ska kunna vara feminin och kvinnlig och ha kvinnliga kläder och uppgifter i livet och kvinnliga ansvar jobb osv och behanlad med lika mycket respekt som en man. en kvinna ska kunna vara söt och mjuk och hemmafru utan att betraktas som något mindre en mannen. varför ska kvinnan behöva bära tunga kassar,jobba heltid och bete sig mer som en man för ett ens få lite jämställdhet och respekt av samhl.

stå på er kvinnor istället.

och män ska kunna vara en riktig man manlig tuff stark försörja sin familj utan att bli betraktas som en från medeltiden utan som en man lika mycket värd en kvinna och bli behandlad med respekt.
  • castillo
    Veladis skrev 2010-05-20 19:16:24 följande:
    Jag tror inte så många tycker att pojkar ska vara flickor. jag tror att de flesta här tycker att barn helt enkelt är barn och att det känns tråkigt och dumt att dela in barn i fack med färdiga egenskaper redan i  vaggan.
    ja barn är barn och dem blir vuxna , och det är när dem är barn dem lär sig grunden .

varför ska man lära dem fel då??
  • castillo
    NoKnock Angleton skrev 2010-05-20 19:16:53 följande:
    nej, det handlar om att erbjuda dem hela bredden. ALLT. Det jag jag säger ok till min flicka säger jag också ok till min pojke. JAg skulle inte kunna motivera ett nej. Det går inte. Nej, du får inte den för att den är till för tjejer eller vaddå?
    haha. ja du .

och skulle jag ha en dotter får hon inte vara ute ensam när det är mörkt och hon får inte vara ute sent.
    men min son kommer få vara det.
    :P

sug på den du
Svar på tråden Pojke vill ha en klänning