linas fina skrev 2010-05-17 23:10:36 följande:
Ja men de kvinnor som väljer att bli ihop med en man som använder klänning har förmodligen inget problem med det, eftersom de väljer att vara tillsammans med honom. Om min son vill ha klänning och smink för att det är så han känner att han vill se ut, känns det mer viktigt att respektera än att jag ska lära honom att då vill kanske ingen kvinna ha honom.. Jag vill att min sambo ska klä sig och vara som han själv vill. Jag äger inte honom. Hans klädsmak får han bestämma själv helt enkelt. Det vill jag att alla ska få göra. Så enkel är min ståndpunkt.
jo sant att dem ska välja sin egen kläddsil som vuxen ,
jag personligen skulle inte vilja att min man klädde sig i kvinnokläder hade troligen srtatat ihjäl mig inte för att vara taskig skulle bli chokad och tro att han drev med mig,
och jag skulle inte vilja att min son väljer kvinnokläder som vuxen ,
men om min son skulle det som vuxen är det hans val.
men så länge han är barn är det jag som bestämer och jag vill inte att han har flickkläder därför får han ha pojkkläder,
jag anser att barn är barn och föräldrarna bestämer. barnen kan bestämma en vis del men om det skulle komma till att han vill ha tjej kläder där går min gräns. jag tror inte på genus grejen som är populär nu det gör jag inte och väljer att itne uppfostra honom så.,
därför skulle jag inte köpa en klänning till honom.
jag bryr mig inte om vad andra föräldrar gör när det gäller uppfostran så länge dem inte slår sina barn och inte ger dem mat och dem går smutsiga och inte har några rena kläder.
men annars tycker jag att det är jätte intressant att få veta hur andra tänker kring uppfostran , man lär sig alltid något nytt och lär sig se saker från andra synsätt. men jag gillar inte när det kommer itll på hopp och respektlöshet eller att någon ska påstå att jag är en dålig mamma. för det är jag inte, min son får all kärlek i värden, mat ,klädder,går aldrig lortig och smuttsig eller hungrig, vi misshandlar inte honom varken psy eller fys, han får all kärlek hemma ochvi lär han respekt och allt annat han behöver för att klara sig sedan som vuxen . att kalla mig dålig mamma för att jag inte tror på genus och inte köper en kläning till min son eller tycke inte att han ska ha sin pojkvän hemma i mitt hus inebär inte att jag är en dålig mamma som inte kan uppfostra sitt barn eller att jag inte älskar mitt barn .
sådana föräldrar tappar jag snabbt respekten för när man skriver så till en annan mamma. jag tror mig inte absolut inte som en bättre mamma en den som köper kläning till sin son , och skulel aldrig kalla den för dålig mamma för det, även fast jag tycekr det e lite lustigt så paserar jag itne den gränsen eller skriver stakars barn =dålig mamma.
jag skulle inte få för mig att kränka en annan mamma . det räker med män som kränker och förtycker kvinnan i värden över vi kvinnor ska inte sjunka till den nivån.
man behöve rinte tycka liakdant och acceptera allt men man respekterar varadra. ¨