Förlängt underhållsstöd?
Min man betalar underhåll för sin dotter som är 18 år. Hon har alltså fått förlängt eftersom hon har gått i skolan. Men nu vet vi att hon inte går i skolan längre så vi ringde till försäkringskassan och påpekade detta. För går inte ett barn som blivit 18 år inte i skolan så har föräldern ingen skyldighet att längre betala underhåll. Men nu påstår dottern att hon har haft en överenskommelse med skolan om att hon ska få pengar iaf? Hon påstår att hon har ringt och pratat med försäkringskassan och att hennes rektor har talat med försäkringskassan och förklarat hur det ligger till och att min man ska få betala underhåll ändå FAST tjejen inte går i skolan.
Eeh, så här går det väl ändå inte till? Man kan väl inte ha egna överenskommelser som gäller förlängt underhållsstöd hur som helst?
Jag blir förbannad för det står tom. på f.kassans egen sida att barnet SKA gå HELTID i skolan för att något förlängt underhållsstöd ska betalas ut!
Vi ska ringa och kolla upp detta imorgon men ville bara kolla ifall det fanns nån här som visste något.
Tacksam för svar.