Anders Eklund får permission...
Bam skrev 2010-04-18 02:43:56 följande:
Du kan verkligen inte tänka utanför lådan? Nån har mördat ditt barn och denne person ska "rehabiliteras" ut i samhället. Köpa ett par solbrillor. Ditt barn kommer aldrig köpa solbrillor för hon är MÖRDAD av detta äckel.Mitt barn kommer inte att komma tillbaka bara för att förövaren får dödsstraff eller ingen möjlighet till rehabilitering. Min sorg kommer inte att försvinna och inte heller bli bättra av att han sitter på vatten och bröd. INGET som har med förövaren kommer att hjälpa. Förutom att media slutar skriva om honom såklart så jag slipper läsa om vad han gör och inte.
Tänka utan för lådan? Bara för att jag inte delar din syn på intagnas rehabilitering, eller i ditt fall avsaknaden av den?
Bara för att jag anser att fångar ska ha en möjlighet till rehabilitering betyder inte det att jag på något sätt rättfärdigar deras brott, inte tycker synd om offrena med deras familj eller vill att min dotter ska våldtas och mördas. Det är ju bara dumt och såhär tre på natten är det jävligt tröttsamt att sitta och om och om igen förklara skillnaden på förövarens vård och offrets vård.
Skulle jag eller någon i min närhet skadas eller mördas skulle jag inte förhålla mig objektiv, naturligtvis inte det kan igen förvänta sig att jag ska. Och i den stund av sorg och ilska skulle jag säkert tänka både det ena och det andra. Saker jag hoppas att jag inte gör till handling och saker som jag hoppas sluta tänka efter ett tag. För mitt eget välbefinnande.