Inlägg från: Majken |Visa alla inlägg
  • Majken

*Pimp my Husvagn*

Åh en tråd för mig!!!
    Nybliven husvagnsägare, Smålandia 521D -89 som pimpas för fullt just nu!!
    Har bytt handtag och knoppar, ska få nya gardiner, nya rullgardiner och på sikt nyklädda dynor. Vill också sätta vit mosaik melln skåp och diskbänk

Har haft den på vår "gårdsplan" sen i måndags då vi fick hem den och vi har suttit i den varje kväll och filosoferat över vårt framtida liv som husvagnscampare!

• Majken

Jo då, förutom att musiken vid dansbanan höll igång till ca 03-tiden samt att min käre make zzznarkade som en tok efter midsommarsnapsarna. Hoppas på bättre sömn nästa gång?

• Majken

Vi köpte mörkläggande (fast vita) nya rullgardiner på Jysk. Min händige man skar bort dom från plastrullen, måttade med de gamla och bytte bara ut själva "tyget". Vi ville behålla den gamla anordningen med fjädring och han limmade fast det nya med nåt bra lim. Det hela blev klockrent och vilket lyft jämfört med de gamla bruna...

• Majken

Nu är "Chateau Smålandia" vårstädat och fint efter en vinter i ladan... Vi har även bokat in oss på premiär till Lysingsbadet, Västervik över Kristi Himmelsfärdshelgen - längtar!!
    I sommar blir det Gustavsvik ett par dgr och sen vidare för 1 v på Orsa Camping i Dalarna!

• Majken

Letar som en tok efter nån mosaikliknande plastmatta a'la våtrumsvägg/golv att sätta mellan diskbänken och skåp, nån som vet nåt ställe där man kan hitta det? Skulle vilja ha något liknande detta, tror ni man kan beställa en bit från reservdelslagret hos Polar?

Polar 680 BK 2010

Love my M-girls
  • Majken

Ha ha, jag chansade och ringde till Polar, de hade det på metervara och jag har nu beställt till vår vagn!

Love my M-girls
  • Majken
    Banzai skrev 2012-05-03 19:39:19 följande:
    Det var ju toppen

Japp, nu är även nya lampor beställda samt lite annat smått & gott - åhhh det är såå KUL och jag längtar ihjäl mig till premiärturen om 2 v. då vi drar till Västervik.
    Love my M-girls
Svar på tråden *Pimp my Husvagn*