Inlägg från: oOoKärlekoOo |Visa alla inlägg
  • oOoKärlekoOo

    Ni som är föräldralediga!?

    Hejsan!


    Är lite nyfiken på hur det skulle kunna se ut den dag man skall vara föräldraledig... SKulle därför uppskatta svar på nedanstående frågor:
    1) Hur länge skall du vara ledig?
    2) Hur många dagar tar du ut sammanlagt?
    3) Tar du ut hela dagar/alla månadens dagar?
    4) Hur mycket har ni netto i månaden (för er som lever med någon, räkna även in hans inkomst)
    TACK på förhand!
  • Svar på tråden Ni som är föräldralediga!?
  • oOoKärlekoOo
    Fabiola skrev 2010-04-20 20:15:08 följande:
    Hej! Du har lagt din fråga under "Svårt att få barn/ekonomi". Jag tror det är bättre att du frågar inne på de fora där man redan har barn. Här avhandlas kanske mer frågor om hur man finansierar sina behandlingar o dyl. Kan tänkas!
    Tack för tipset:)
  • oOoKärlekoOo
    Verkligen skrev 2010-04-20 20:18:44 följande:
    1) Hur länge skall du vara ledig? Tills hösten 2011, men jag har ingen aning hur ekonimin ska räcka till. 2) Hur många dagar tar du ut sammanlagt? 3 dagar/vecka 3) Tar du ut hela dagar/alla månadens dagar? Hela dagar 4) Hur mycket har ni netto i månaden (för er som lever med någon, räkna även in hans inkomst) ca 18-22 000 kr.
    Tack för ditt svar! 3 dagar i veckan kan ju inte bli mycket.. skall du jobba något?
  • oOoKärlekoOo
    Verkligen skrev 2010-04-20 20:24:31 följande:
    Nää, jag får 4 800/månad. Nä, kommer inte jobba än på ett tag iaf. Ska börja plugga i Juni på distans och sen kanske börja jobba lite extra nästa år runt vår/sommar. Har inte planerat så noga än.
    Ok, låter härligt ändå:)
  • oOoKärlekoOo
    lutetia skrev 2010-04-20 20:26:27 följande:
    Hej,  1. Tills i augusti 2010 2. 5 dagar vecka (blir nog lite sparade semesterdagar i sommar dock) 3. Hela dagar 4. ca 35-40 000
    Tack för ditt svar!
  • oOoKärlekoOo
    Verkligen skrev 2010-04-20 20:32:42 följande:
    Ja det får gå.. Tänkte att jag säkert kan fixa ett extrajobb så fort jag kommit in lite i utbildningen. Jag tar det dag för dag. Vill ju gärna vara hemma med dottern så länge som möjligt..=)
    Ja, det förstår jag, vill också kunna vara hemma minst 1,5 år.. men då får man nog räkna med att det blir lite knapert...
  • oOoKärlekoOo
    Lydisen skrev 2010-04-20 20:45:00 följande:
    1: Är hemma till slutet maj -10 (sambon tar då över och är hemma tom dec -10) 2: Jag tar ut 5 dagar/vecka. 3: Jag tar ut hela dagar (mån-fre). 4: 24-25000 kr.
    Tack för ditt svar! Får jag fråga om ni har höga fasta utgifter?
  • oOoKärlekoOo
    Lydisen skrev 2010-04-21 08:26:08 följande:
    Vi bor i hyreslägenhet men har rätt så dyr hyra, vi har annars billån och lite annat. Bara genom att jag är hemma med föräldrapeng så "förlorar" jag mellan 5000-6000 kr/månad om jag hade jobbat vilket är rätt mycket pengar. Vissa månader (speciellt de månader inbetalningen för studielån kommer) kan vara lite kämpiga men det går. Man måste bara planera lite och hålla i pengarna =) När sambon kommer vara föräldraledig from juni och fram till december så kommer han få jobba varannan helg (förutom att han då tar ut 5 dagar/vecka) för att vi ska få det att gå runt någorlunda. Visst är det tufft. Men att få vara hemma med sitt barn är verkligen en lyx. Vi i Sverige har det nog rätt så bra ändå =)
    Kommer också förlora massvis med pengar när jag går hemma... Blir en 6-7000/månad om jag tar ut såsom jag tänkt mig...
Svar på tråden Ni som är föräldralediga!?