• Puffmamma

    Decemberbebis 2010 i stockholm!

    Hej!
    Tänkte starta en tråd för oss stockholmare som väntar barn i december eller däromkring. Själv vänar jag mitt andra barn!

  • Svar på tråden Decemberbebis 2010 i stockholm!
  • Tilma
    TvåBlir3 skrev 2010-04-27 15:01:19 följande:
    Jaha där ser man. Jag är född 87 jag med. Gick i Hallonbergsskolan. Vilken skola gick du i?


    Jag gick i Rissneskolan. Tror inte att jag känner några som gått i Hallonbergsskolan i din årskurs. Dansade showdans under hela grundskolan och några utav tjejerna i min grupp gick i Hallonbegen.. men de var nog något år yngre.

    Hur mår du nu? Har illamåendet börjar ge med sig lite?
    Live to win.
  • TvåBlir3
    Tilma skrev 2010-04-27 18:38:49 följande:
    Jag gick i Rissneskolan. Tror inte att jag känner några som gått i Hallonbergsskolan i din årskurs. Dansade showdans under hela grundskolan och några utav tjejerna i min grupp gick i Hallonbegen.. men de var nog något år yngre. Hur mår du nu? Har illamåendet börjar ge med sig lite?
    Jaha där ser man, jag känner ett par stycken som gick i rissneskolan.
    Har du någon kontakt me tjejerna från hallonbergsskolan än idag något?

    Jag mådde nog som värst hela fredagen, blev värst frammåt kvällen och fick inte en blund på hela natten till lördagen, sen tillslut så kunde jag somna. Men det har blivit en aning bättre. Hur mår du själv?
  • Puffmamma

    Hej tjejer!
    Jag verkligen längtar tills dess att magen kommer att synas, jag har inte så mycket symptom just nu så man går ju och oroar sig lite i onödan... Vill att det ska gå lite snabbt nu i början så man når v.12 och kan berätta för alla nära och kära om nyheten! Hur har ni gjort? har ni berättat än? Jag har aldrig haft MF men man vet ju aldrig, vad som helst kan ju hända.
    Annars tycker jag dagarna flyter på bra, försöker aktivera min 13 månaders son om dagarna. {#lang_emotions_laughing}


    Elias 090313
  • Tilma
    TvåBlir3 skrev 2010-04-27 23:57:14 följande:
    Jaha där ser man, jag känner ett par stycken som gick i rissneskolan. Har du någon kontakt me tjejerna från hallonbergsskolan än idag något? Jag mådde nog som värst hela fredagen, blev värst frammåt kvällen och fick inte en blund på hela natten till lördagen, sen tillslut så kunde jag somna. Men det har blivit en aning bättre. Hur mår du själv?
    Jasså minsann? Vad kul!
    Jag har dessvärre ingen kontakt med tjejerna från Hallonbergen längre. Den bröts i samband med att vi alla slutade dansa.

    Det varierar från dag till dag, tycker jag. Ibland är det bättre... och ibland vill jag bara dra täcket över huvudet och slippa vakna Igår var en HEMSK förmiddag då jag kände mig grön i ansiktet. Var även på Mama Mia i Kista och ptja, barnmorskan där tyckte att jag såg lite blek ut.
    Puffmamma skrev 2010-04-28 13:02:25 följande:
    Hej tjejer! Jag verkligen längtar tills dess att magen kommer att synas, jag har inte så mycket symptom just nu så man går ju och oroar sig lite i onödan... Vill att det ska gå lite snabbt nu i början så man når v.12 och kan berätta för alla nära och kära om nyheten! Hur har ni gjort? har ni berättat än? Jag har aldrig haft MF men man vet ju aldrig, vad som helst kan ju hända. Annars tycker jag dagarna flyter på bra, försöker aktivera min 13 månaders son om dagarna.
    Visst längtar man! Jag hoppas att magen syns i samband med att man "måste" ta på sig bikinin och vistas på stranden. Skulle vara skönt om man inte bara såg fet ut då liksom

    Jag hade ett MF precis innan den här graviditeten, så nu har vi valt att inte berätta för någon. Min bästa väninna samt en vän till min kille vet om graviditeten. Mina ex-kollegor (fyra st) som jag var ute och åt med, lyckades och klura ut det. But that's it. Börjar dock bli knöligt att dölja för andra vänner som vill att man ska med ut på middagar eller fest. Känns som att det enklaste är att tacka nej till allt sånt och skylla på dålig ekonomi eller att man är sjuk... det skapar liksom inte lika många tankar om en ev. graviditet som "nej, jag dricker inte dag" gör Men samtidigt är det så trist att missa saker. Dilemma, det där!

    Vid vecka 12 tänker jag i alla fall berätta för mina föräldrar, nära släktningar och vänner. De resterande får väl veta det ändå.. Djungeltrumman brukar gå rätt snabbt när den här typen av nyhet kommer ut
    Live to win.
  • TvåBlir3
    Tilma skrev 2010-04-28 13:43:49 följande:
    Jasså minsann? Vad kul! Jag har dessvärre ingen kontakt med tjejerna från Hallonbergen längre. Den bröts i samband med att vi alla slutade dansa. Det varierar från dag till dag, tycker jag. Ibland är det bättre... och ibland vill jag bara dra täcket över huvudet och slippa vakna Igår var en HEMSK förmiddag då jag kände mig grön i ansiktet. Var även på Mama Mia i Kista och ptja, barnmorskan där tyckte att jag såg lite blek ut. Visst längtar man! Jag hoppas att magen syns i samband med att man "måste" ta på sig bikinin och vistas på stranden. Skulle vara skönt om man inte bara såg fet ut då liksom Jag hade ett MF precis innan den här graviditeten, så nu har vi valt att inte berätta för någon. Min bästa väninna samt en vän till min kille vet om graviditeten. Mina ex-kollegor (fyra st) som jag var ute och åt med, lyckades och klura ut det. But that's it. Börjar dock bli knöligt att dölja för andra vänner som vill att man ska med ut på middagar eller fest. Känns som att det enklaste är att tacka nej till allt sånt och skylla på dålig ekonomi eller att man är sjuk... det skapar liksom inte lika många tankar om en ev. graviditet som "nej, jag dricker inte dag" gör Men samtidigt är det så trist att missa saker. Dilemma, det där! Vid vecka 12 tänker jag i alla fall berätta för mina föräldrar, nära släktningar och vänner. De resterande får väl veta det ändå.. Djungeltrumman brukar gå rätt snabbt när den här typen av nyhet kommer ut
    Puffmamma skrev 2010-04-28 13:02:25 följande:
    Hej tjejer!Jag verkligen längtar tills dess att magen kommer att synas, jag har inte så mycket symptom just nu så man går ju och oroar sig lite i onödan... Vill att det ska gå lite snabbt nu i början så man når v.12 och kan berätta för alla nära och kära om nyheten! Hur har ni gjort? har ni berättat än? Jag har aldrig haft MF men man vet ju aldrig, vad som helst kan ju hända. Annars tycker jag dagarna flyter på bra, försöker aktivera min 13 månaders son om dagarna.
    Jobbigt det där med illamåendet, man får inte lust till att göra någonting alls. Vill inte att killen ska tycka att jag är tråkig och lat men det är så jag känner just nu :(

    Jo, tänk när magen börjar synas. vad kul det ska bli. Ser verkligen fram emot det {#lang_emotions_smile} Hoppas bara att man kan njuta av det då också och inte bara vara sängliggande. :(

    Puffmamma, du har inte haft någon illamåendekänsla alls? Och pm du haft, kan det gå över ju längre in i gravditeten man kommer? Läste lite här på familjeliv så är lite nyfiken över det.
  • Tilma
    TvåBlir3 skrev 2010-04-28 16:27:29 följande:
    Jobbigt det där med illamåendet, man får inte lust till att göra någonting alls. Vill inte att killen ska tycka att jag är tråkig och lat men det är så jag känner just nu :(
    Jag känner också sådär! Att man inte vill att ens partner ska tycka att man är en hopplöst tråkig skit som inte orkar/vill göra något. Vi har dessutom inte alls varit ihop länge så då känns det nästan ännu viktigare att orka och fortsätta ha den där nykära-känslan kvar i förhållandet. Funkar sådär när den ena av oss (jag) mest mår illa och vill sova. Som tur är, är han stöttande och förstående. Nog rätt glad över att vara kille när han ser mig hänga över toastolen
    Live to win.
  • Tilma

    Förresten!

    Jag gjorde det här testet idag för att se vad för kön vår bebis får... www.familjeliv.se/Vantar_barn/Kalender/flicka-eller-pojke.php Så klart är det bara på kul och inget man bör ta på största allvar, men det vore ändå kul att se sedan om det stämmer eller inte. Kan inte ni också göra det? I december får vi sedan förhoppningsvis svar på om det stämde eller inte

    Jag fick FLICKA iaf. Något som även min magkänsla säger, men den kan ju ändras längre in i graviditeten


    Live to win.
  • onesize

    Nu har jag oxå hittat hit =) är i vecka 7. Bor söder om sthlm & väntar första barnet i mina allra första graviditet =)

  • Tilma
    onesize skrev 2010-04-28 18:11:25 följande:
    Nu har jag oxå hittat hit =) är i vecka 7. Bor söder om sthlm & väntar första barnet i mina allra första graviditet =)

    Välkommen! Kul med flera!
    Live to win.
  • LyckligaGatan

    Jag hoppar in här också. Är beräknad till 24/11 enl SM men VUL sa 1/12. Har en liten donna på 9 mån, dvs född juli-09.

    Är 25 år gammal, med sambo lägenhet i Åkersberga. Jag är uppväxt här med när vi flyttade ihop bodde vi i Sollentuna. Flyttade ut hit igen i december.

    Min mage är skitsvullen, ser ut som jag är i fjärde månaden. Sådär halvkul såhär tidigt..

Svar på tråden Decemberbebis 2010 i stockholm!