• Lilla Smurfan

Luft i halsen...

Ja som rubriken säger... har jag efter varje måltid nå slags luft som knorrar i halsen... mycket obehagligt och pinsamt på t.ex lektion eller vid telefonsamtal. Helt ofrivilligt låter nästan som rapar men är inga rapar... nån annan som varit med om det? och finns det något att göra åt saken? vad kan det bero på? Det håller på i ca 1-2 timmar efter varje måltid. Mycket irriterande!

• Svar på tråden Luft i halsen...
  • Lilla Smurfan

Idag slapp jag den för ett tag... åt inget från frukost fram tills middagen... lät bli att dricka också under dagen i skolan... då slapp jag åkomman. Men nu sitter jag här igen och halsen knorrar fortfarande efter maten! Usch jag vill bli av med det här. Befarar att jag snart kommer att få tillbaka halsbrännan som var pest och plåga förra graviditeten.
    Har även jag känt av det och fått ont nån gång när jag legat ner. Men nu blir det faktiskt bättre av att jag lägger mig en stund. I början när jag vilar efter maten kommer det mycket luft i ca 10-20 minuter men sen lägger det av istället för att jag dras med det i flera timmar som nu.... Näe det här får räcka vill bli av med åkomman NUUUUUU!

• Lilla Smurfan

Inga fler? har haft en av de bättre dagarna idag... fast än har jag ju inte ätit middag...

• andypandy

när jag går och lägger mig på kvällen får jag så. asjobbigt ! och lite lätt halsbränna och sura uppstötningar.

• Laisa

Jag har ingen halsbränna ( alltid något!) men idag har jag också haft en väldigt "knorrig"dag... Suttit på kurs hela dagen och då är det mindre kul när det låter som om man gör allt möjligt vid sin lilla bänk! Och hela dagen, spelar ingen roll om jag så är hungrig så jag håller på trilla av stolen så knorrar det ändå. Lilla Smurfan, OM du kommer på nån lösning på det här så hoppas jag du meddelar....

• solen

Jag har också så, det är jättejobbigt! käns som om jag ska kvävas och kan inte ligga platt ned med huvudet. Har halsbränna också, tror som Mickus säger att det är att babis trucker på något sätt!

• Lilla Smurfan

Ja självklart Laisa! Fick det skitjobbigt efter maten. Gick o la mig och då fick jag ont av trycket i mitten av bröstet så jag blev tvungen att kliva upp igen. Nu äntligen har det slutat för ikväll. Tänker inte äta eller dricka nåt mera idag. Fyyy inte kuligt!

• Lilla Smurfan

Har varit samma sak igår... hela dagen och nu har jag ätit frukost och har inget knorr... undrar varför eg... skumt...

• Lilla Smurfan

Hur går det för er andra? Har ni frågat på MVC? Har ingen tid förrns i december så om ni hinner dit före så fråga gärna och skriv här. Tackar! Smurfkramiz!

• Lilla Smurfan

Idag är en av de värsta dagarna hittills! Usch jag kan inte andas in en endaste gång utan att det låter....

• Lieb

Å vad jag känner igen mig i det som ni skriver. Trodde att jag var ensam om detta. Har alltid haft det så så länge jag kan minnas och det är bara efter att jag har ätit. Ligger jag ner blir det värre. Har aldrig haft halsbränna utan bara att det låtit i halsen. Nu är jag gravid i vecka 31 och då har det blivit värre när jag ligger ner. Jag har märkt att jag inte kan ligga på vänster sida för då morrar jag hela tiden. Höger går bra för då låter det inget.

Det är så jobbigt och så pinsamt, speciellt när man är med folk som man inte känner. De som brukar umgås med mig är väl vana vid det här laget. Blev så glad när jag såg den här tråden, för fram tills nu har jag alltid trott att jag var helt själv om detta. Tråkigt att höra att fler har det så här men skönt att se att man inte är ensam.

Svar på tråden Luft i halsen...