• Lilla Smurfan

Luft i halsen...

Ja som rubriken säger... har jag efter varje måltid nå slags luft som knorrar i halsen... mycket obehagligt och pinsamt på t.ex lektion eller vid telefonsamtal. Helt ofrivilligt låter nästan som rapar men är inga rapar... nån annan som varit med om det? och finns det något att göra åt saken? vad kan det bero på? Det håller på i ca 1-2 timmar efter varje måltid. Mycket irriterande!

• Svar på tråden Luft i halsen...
  • Laisa

Ja, jag håller med dig Lieb! Jag trodde också man var ensam om detta, så även om jag tycker det är tråkigt för er andra att ha det också så är det trevligt att inte vara ensam Jag ska till BM nästa måndag, då ska jag försöka komma ihåg att fråga henne om det här så får vi se om jag¨får nåt bra svar att förmedla er andra...

• Hildis

Men på pricken! Jag startade en egen tråd, såg inte denna, men då ÄR jag inte ensam om det då! Alltid något positivt. Klipper in det jag skrev. Kanske också ska försöka komma ihåg att fråga BM nästa gång.

Vad är det för fel på mig?? Så fort jag ätit eller druckit något så blir jag så rapig och gasig så det är inte klokt. Och det är liksom inte en rap och så är det bra. Jag går och har knäppa "halsläten" i flera timmar efter. Luft upp, svälja lite luft, kontig grymtning, luft upp... Min sambo tror snart att han bor med en valross eller nåt. Det är ju pinsamt, både på jobbet och hemma. Jag har nog haft lite såna här tendenser innan också men inte SÅ HÄR!

• Hildis

Lieb: Samma här! Vänster sida kan jag inte ligga på efter maten, för då knorrar jag. Höger går bättre.

Oj, det är nästan skönt att höra att det funkar lika för andra. Ett tag trodde jag att jag var en utomjording eller så!

• Lilla Smurfan

Tack för era svar! Jag trodde nästan jag var ensam om problemet. Det verkar ändå inte alltför vanligt. Ingen jag känner har något sådant här! Jättejobbigt folk frågar om jag är hungrig på lektion osv. Låter kanske så en bit bort.... Vill bli av med det här NU omedelbart, skitjobbigt! Smurfkramiz!

• Laisa

Jag glömde ju förstås att fråga min BM i måndags när jag var dit... Typiskt... Hade väl en "bra" stund just den dan så jag färträngde allt!! Men det är ju verkligen skönt att man inte är helt ensam, även om det inte gör besvären mindre, men uthärdligare på nåt vis!!

• Laisa

Jag glömde ju förstås att fråga min BM i måndags när jag var dit... Typiskt... Hade väl en "bra" stund just den dan så jag färträngde allt!! Men det är ju verkligen skönt att man inte är helt ensam, även om det inte gör besvären mindre, men uthärdligare på nåt vis!!

• Lilla Smurfan

Idag har det varit värre än värst!!!! Vill inte ha den här åkomman mera! Ska söka läkare så fort jag har tid över... de får kapa bort halsen isåfall... onödig del som bara låter pinsamt och leder till obehag...

• mette

Japp, jag håller på att bli gaaaalen av detta! Middagen rapar upp flera timmar efter intag! Jätte äckligt! Vill inte äta nåt alls längre så slipper jag smaka korven om o om igen!

• Lilla Smurfan

Håller med fullständigt! Hatar den här åkomman!

• Lilla Smurfan

Förresten en kompis hade hört om en amöba som drabbat en patient i halsen som gjorde att han rapade nåt enormt mycket... kanske det man råkat ut för... amöba i halsen!!!!

Svar på tråden Luft i halsen...