• lisalisalisa

    KILLAR! HUR ska man signalera

    om man nu vill fånga en man, alltså ragga på honom, när man inte känner varann utan bara har kollat in varandra, 1) HUR signalerar man att; kom fram och fråga om mitt nummer? Jag tycker jag gör allt, besvarar leenden osv, men inget hjälper.
    2) Eller om det är en man som man känner litegrann så att man står och snackar ibland, hur gör man då, det är samma där, jag vet att han kollar in mig, men vi kommer aldrig över den där prata som kompisar gränsen. Killar ge mig seriösa tips!

  • Svar på tråden KILLAR! HUR ska man signalera
  • lisalisalisa
    Nixx skrev 2010-04-21 11:11:18 följande:
    Precis, men jag förstår inte riktigt varför du förväntar dig att det är han som ska ta steget?
    du har rätt! Men jag tycker liksom att jag dragit det så långt som jag vågar och tycker på nåt sätt att det är lättare att lägga över resten på honom,samtidigt som jag tycker det skulle vara sååå tråkigt om det rann ut i sanden, så det känns som om jag måste göra nåt SNART
    OlaPersson skrev 2010-04-21 12:07:52 följande:
    det går nog knappt va övertydlig mot en kille..... min fru säger till mig ibland att ser du inte att den där tjejen stöter som fan på dig..... nä....:( vi killar är nog lite tröga på den fronten, när en tjej stöter på mig så får ja uppfattningen att, hon vill nog bara va trevlig.... inge mer...händer ofta att tjejer tittar mig i ögonen och ler, men det betyder väl inte så mycket...? men du kan aldrig göra bort dig (fall du inte är övertydlig dvs ska vi knulla,.....) även som upptagen kille så uppskattar vi uppmärksamhet och ja skulle aldrig se en tjej "bortgjord" om hon tala om för mig att hon va intresserad.
    .din sista mening ska jag verkligen försöka pränta in {#lang_emotions_kiss}
    Hej hopp i blåbärsskogen skrev 2010-04-21 12:57:09 följande:
    För att tjejer nekar fler killar än vad killar nekar tjejer. Om du verkligen är allvarlig med att detta innebär att en tjej raggar på mig så ska jag nog gå och begå självmord för alla tjejer jag har missat. Kolla här, de flesta killarna har nog aldrig blivit raggade på, eller inte vad de vet iaf. En tjej som är trevlig och pratar med dem betyder (för mig iaf) bara ännu en tjej som är och vill framstå som trevlig. Jag förutsätter alltid att en tjej som pratar med mig är totalt ointresserad, hur trevlig hon än är och hur mycket hon än kollar mig i ögonen osv. För det är vad många av oss killar fått lära oss helt enkelt "tjejer är överlag inte intresserade av killar", "tjejer klär mest upp sig för andra tjejer och inte för att killar ska titta", "tjejer är mer sociala än killar, det är därför hon pratar med mig, inbilla dig inget, hon är inte intresserad", the list goes on. Hur tror du att en snäll och inte alltför framåt kille raggar på en tjej? Antagligen på samma sätt som du, är trevlig och ger komplimanger. Hur ofta leder det till något? Answer: NEVER.Vill man få något gjort får man ta saken i egna händer, så är det.
    Guuud vad bra ni svarar allihopa!!! Det känns som om jag börjar fatta killar lite bättre!!{#lang_emotions_smile} Jag tror faktiskt att det du skriver stämmer; att de flesta killar förutsätter att tjejen är ointresserad, när jag nån gång har besvarat en flört på riktigt så har killen kunnat bli nästan förvånad..men jag har också varit med om killar som gjort allt för att jag ska bli intresserad sen när jag blir det , så finns de som liksom inte är intresserade längre..kanske därför  jag inte vågar testa..Men det är störande med att jag inte kommer förbi trevlighetsgrejen..blåbärsskogen, vad skulle du ha sagt för att bryta trevlighetssnacket??? Nixx; hoppas att jag snart kan berätta hur det gick pch att det händer nåt{#lang_emotions_embarassed}
  • Hej hopp i blåbärsskogen

    lisalisalisa:
    Asså det är ju skitsvårt för oss som inte känner någon av er att säga. Hade jag varit dig så hade jag väl frågat om vi skulle hitta på något, beroende på hur aktiv tjejen jag raggat på var hade jag valt olika aktiviteter. Fika eller dylikt hade dock gått bort direkt. Det där med caféer är inte riktigt min grej, känns så konstlat :P  Några gånger när tjejer frågat mig om jag vill ta en fika eller en glass på stan så har jag styrt om det och själv har jag bjudit med tjejer på t ex:
    golf, jag spelar golf själv, de har fått låna klubbor och så har vi stått på ranchen och slått lite, perfekt tillfälle att komma nära henne när man ska visa hur man svingar hehehehe ;)
    åka pulka
    löpträning, jag löper rätt mycket själv och hon var en riktigt inbiten typ :)
    film, aldrig lyckats med det här riktigt dock, en gång la jag min arm om tjejen i mitten av filmen, det visade sig att hon absolut inte var intresserad haha {#lang_emotions_laughing} jag bara skämtade bort det och sa typ att "aja, bättre att veta än att inte veta".
    någon gång har jag väl gått en runda

    Jag brukar välja något som jag tror att båda kommer tycka är roligt så att det blir ett naturligt samtalsämne kring det helt enkelt.

    Annars kan du ju alltid satsa på en film och så bjuder på du vin i rikliga mängder ;)

    Jag vet inte hur givande det här var.. men tänk dig själv, finns det något magic word som hade fått dig att fatta vinken? Eller det är kanske inte jämförbart med tjejer som blir raggade på i parti och minut. Jag tror ju på att man måste lära känna varandra lite förutom på rasterna i skolan. But that's me...

  • lisalisalisa
    Hej hopp i blåbärsskogen skrev 2010-04-21 22:27:43 följande:
     men tänk dig själv, finns det något magic word som hade fått dig att fatta vinken? Eller det är kanske inte jämförbart med tjejer som blir raggade på i parti och minut. Jag tror ju på att man måste lära känna varandra lite förutom på rasterna i skolan. But that's me...
    haha magic word, tänk om det fanns? :P  jag skulle bli SÅ glad om han sa typ; det är kul att snacka med dig, men jag har starkare känslor än bara kompis för dig..
    smart med golfen förresten :) jag är inte heller så mycket för fika, bättre göra något tillsammans man kan prata om sen..
  • Grenache
    lisalisalisa skrev 2010-04-21 22:53:47 följande:
    haha magic word, tänk om det fanns? :P  jag skulle bli SÅ glad om han sa typ; det är kul att snacka med dig, men jag har starkare känslor än bara kompis för dig.. smart med golfen förresten :) jag är inte heller så mycket för fika, bättre göra något tillsammans man kan prata om sen..
    Jag tror det där med magic words är rätt. De finns. Jag tänker på några som skulle få mig att öppna ögonen. Hmm, Du är het nämnde du. Mkt bra! Skulle funka direkt om killen gillar dig. Vill du hitta på ... , är det blygaste du kan göra utan att skjuta över prestationskravet på honom som det blir om du ber honom ringa dig. Då vet han fatiskt fortfarande inte vart han har dig och det kan få honom att tveka. Bäst av allt är din line: det är kul att snacka med dig, men jag har starkare känslor än bara kompis för dig..

    Följden blir att du rubbar lite på balansen kille/tjej och vem som förväntas ditten och datten, men det kommer jämna ut sig och han kommer vara stolt över din approach resten av livet tror jag. Att som lura till sig en partner enligt de sätt som är enklast är inte alltid de sätt som känns bäst efteråt. Så ta chansen!

    Trevliga tjejer finns överallt och skulle det vara samma sak som att visa sitt intresse skulle det inte finnas många singelkillar kvar. :P Då skulle singelmarknaden, utbud/efterfrågan, vara totalt omvänd mot nuläget ;)
  • lisalisalisa
    Grenache skrev 2010-04-22 10:11:34 följande:
    Jag tror det där med magic words är rätt. De finns. Jag tänker på några som skulle få mig att öppna ögonen. Hmm, Du är het nämnde du. Mkt bra! Skulle funka direkt om killen gillar dig. Vill du hitta på ... , är det blygaste du kan göra utan att skjuta över prestationskravet på honom som det blir om du ber honom ringa dig. Då vet han fatiskt fortfarande inte vart han har dig och det kan få honom att tveka. Bäst av allt är din line: det är kul att snacka med dig, men jag har starkare känslor än bara kompis för dig..Följden blir att du rubbar lite på balansen kille/tjej och vem som förväntas ditten och datten, men det kommer jämna ut sig och han kommer vara stolt över din approach resten av livet tror jag. Att som lura till sig en partner enligt de sätt som är enklast är inte alltid de sätt som känns bäst efteråt. Så ta chansen! Trevliga tjejer finns överallt och skulle det vara samma sak som att visa sitt intresse skulle det inte finnas många singelkillar kvar. :P Då skulle singelmarknaden, utbud/efterfrågan, vara totalt omvänd mot nuläget ;)
    jag tror också på att säga att jag tycker han är het..en kille som kollat in mig sa det till mig för ett tag sen och det gav resultat {#lang_emotions_tongue_out}, vem tycker inte det är kul att få höra? Sen om han är upptagen eller inte intresserad får jag väl ta det då..
  • Hej hopp i blåbärsskogen
    Grenache skrev 2010-04-22 10:11:34 följande:
    Vill du hitta på ... , är det blygaste du kan göra utan att skjuta över prestationskravet på honom som det blir om du ber honom ringa dig. Då vet han fatiskt fortfarande inte vart han har dig och det kan få honom att tveka.
    Det där stämmer nog rätt bra egentligen. Aldrig tänkt så, point taken.
  • LyckligtSlut

    "Här är mitt nummer, ring mig om du vill ses igen" Ge ett lapp med ditt nummer på!

  • Anonym (sleepwalk)

    Ta fram brösten framför honom. Eller säg att du är nyfiken på hur välhängd han är.
    Skämt åsido.
    Många killar är rädda att missförstå om en tjej är trevlig och verkar gilla honom. Man har gjort bort sig tidigare.
    Var rak och ärlig, säg det bara.
    Vi behöver tydliga signaler, inga missförstånd. Ungefär som att du går fram och lägger handen på hans skrev. Då är man ur friend-zonen haha

  • Anonym (Förstå signaler)

    Är det många killar som inte kan tolka signaler från en tjej 

  • Anonym (kaffedraken2)
    Magnus Anderson skrev 2010-04-20 15:07:47 följande:
    Det där är sanning. Iaf med mig =P
    Jäpp, samma här Solig
Svar på tråden KILLAR! HUR ska man signalera