artax skrev 2010-04-21 22:16:41 följande:
Bra tips ni kommer med alltså! och kul att så många har starka åsikter! :D jag tänker på detta med platsen som är det väsentliga liksom.. om man har som fanns i vår förra lägenhet ett barnvagnsrum i trappuppgången tar ju den ingen plats hemma hos oss, eller om man har ett förråd som är lätt tillgängligt där man kan ha den. Skötbord kommer vi ha i badrummet (kommer välja en lägenhet med stortbadrum där vi kan ha egen tvättmaskin och helst badkar) så det tar ju (ingen) plats, spjälsängen kommer ju stå bredvid vår säng iallafall sen är det ju inte så mkt saker man använder samtidigt? jag menar först är det ju typ babysitter och babygym och sen lagom till att man plockar fram gåstol plockar man väl ändå oftast bort de sakerna? en stol i köket tar ju inte mer eller mindre plats beroende på hur många sovrum vi har. en byrå till bebisens/barnets kläder behövs ju helt klart men att köpa en rymmlig sådan direkt och hitta en bra plats för känns ganska lätt för oss för vi har inte jätte mkt möbler eller grejer för den delen. Sen är det leksaker som jag var inne på tidigare så kommer en ny stor grej är det väl ändå dags att plocka bort den förra? så kan vi ha typ en stor lekkista eller liknande till barnets mindre leksaker? och en hylla med böcker mm.. hur mkt plats tar det egentligen? *undrar* Att ha barnet i vardagsrummet är nog inte det bästa om man har gäster men då kan vi ju ha barnet i vårt rum den natten när det är så stort att det inte skulle sova hos oss jämt? Annars så kan ju vi ha tv i vårt sovrum oxå (vill vi ändå ha) och det är liksom tv vi gör på kvällarna när vi är hemma.. eller läser eller datan.. om jag pysslar med något som jag gillar sitter jag ju tyst och pillar annars.. Fler tips och trix!! :)
Hos oss funkar det jättebra med en tvåa! vi har satsat på förvaring och samsovning enda gången som det är halvjobbigt är när dottern välter ut legobacken och vi har folk hemma haha vi har många hyllor där vi ställer saker vilket frigör golvyta och sen har vi satsat på gamla skänkar att vräka in saker i! vi har en skänk i vardagsrummet som vår stereo står på och i skåpet är alla videofilmer, lp- skivor Cd- skivor och böcker samt småplock och en tv- bänk som rymmer dvd- filmer dvd spelare video tv- spelet och tv såklart! satsa på förvaring på höjden till er vuxna och till barnet låga djupa möbler (kolla så de inte vippar när lådorna är utdragna och man hänger på den) och backar! nät- pop up korgar är också väldigt bra till gosedjur och sånt!
Men vår tvåa är som sagt 69kvm men den är ganska stor och vi har aldrig känt oss trångbodda!