-
Jag vet inte varför folk röstar på sd.... Jag gör det inte. Vi får väl hoppas på att alliansen för fortsätta och att dom använder kraft i denna fråga dom nästkommande 4 åren.Nice Girl Wrong Place skrev 2010-05-19 09:17:13 följande:Det framgår tydligt att skribenterna tycker att det är just här vi ska satsa, på integrationen.Men SD förespråkar inte integration, så därför röstar man inte på dem om det är en fungerande integration man är ute efter.
-
www.google.seRoze skrev 2010-05-19 10:56:37 följande:Vad betyder ordet svensk? Vad menas med etnisk svensk? Vilka är etniska svenska? Är kungen svensk? Är drottningen svensk? Är valloner svenskar? Varför i så fall? Vad menas med svenska traditioner?!
-
Svenskar är inte speciellt kända för att planera eller utföra terrordåd. Eller är det din uppfattning? Visa mig gärna en källa på det.Roze skrev 2010-05-20 09:47:45 följande:Que? Planerar svenskar terrordåd? Måste ha missat det...Var/hur/när?
-
Tja... Ta dom som grips för mordbrand mot Lars Wilks. Kan sätta nåt på att dom är nykteristerRoze skrev 2010-05-20 09:52:44 följande:Vad menade du med det du skrev i inlägg #1284? Menar du att svenskar saknar koncentration?!
-
Finns det inga svenskar som kan ta efter 40-talisterna? Och varför Sverige inte bör ta emot så mycket invandrare/flyktingar just nu borde Du veta.Roze skrev 2010-06-03 10:20:52 följande:
Plajaderna
Om inte Du eller resten av den svenska folket ser en som en svensk varför ska jag lura mig själv och tro att jag är svensk? Varför ska jag tuta i mina söner att dom ÄR svenskar?! Nej, förstår fortfarande inte.
Menar du att man bara kan känna samhörighet med den svenska samhället om man Är/känner sig som en svensk?Nej, det tycker jag inte. Jag jobbar, betalar skatt och gör mina plikter gentemot staten och den svenska samhället som en medborgare INTE som en Wannabe svensk.
Jag bryr mig inte om afrikaner/Irakier m.m. Jag är iranier och kämpar för min egen grupp etnicitet och dom fleeeeeeesta iranier jag känner och har kännedom om Jobbar och ÄR välutbildade. Du vet utlänningar ÄR inte en homogen klump men det är som att tala till en .........
Vad har du för belägg att minoriteten av utlänningar jobbar?!
Varför skulle inte Sverige ta emot invandrare? Vilka tycker skulle/ska bygga upp Sverige? Om några år så går alla 40-talister i pension. VILKA ska jobba tycker du? Kristna irakier?! Yeah right...
Sen vill jag veta vad du menar med ( NI )?! Förklara gärna.
-
Varför skall du alltid vara så nedlåtande? Ska jag börja gnälla över din stavning idag? Den är inte på topp har jag sett.Roze skrev 2010-06-03 10:47:46 följande:
Läs om min fråga Joppan. Varför SKULLE inte Sverige ta emot utlänningar? Eller något rättare svenska ( Varför SKULLE Sverige inte ha tagit emot utlänningar? ) Fick lära oss i skolan att Skulle är dåtid SKA är nutid. Förstår du min fråga nu? ;)
Frågan var ställd till Plajaderna och henoms uttalande om utlänningar.
Angående 40-talister så vill ni att svenskar ska ta över 40-talister så får ni se till att kycklingfabrikerna där hemma jobbar för fullt annars blir det knepigt om ni inte tänker klona folk.
-
Kanske bättre att du koncentrerar dig på ditt jobb ist för att sitta på FL.Roze skrev 2010-06-03 11:01:38 följande:Jag känner ju dig Joppan. Dina åsikter om mig och utlänningar har jag i åtanke när jag skriver inlägg till dig.
Svenska Är inte min modersmål och sist jag öppnade en svensk kursbok var för över 10år sen. Är just nu på jobbet och här gäller inte svenskan. När jag mitt i allt ska in här och skriva inlägg på svenska så får jag kortslutning ibland. ( En liten förklaring. Inte för jag behöver det men bara så du vet. Har inte tappat hoppet om dig än. ) Välkommen tillbaks. Började undra vart du hade tagit vägen. :) -
Svenska 80 och 90-talister....Roze skrev 2010-06-03 11:15:09 följande:Gör ju det :) Vaktar telefonen här. Har precis kammat mig och rättat till läppstiftet. Sitter och ser glad och trevlig ut ifall nån kommer in...
Så vad har du för lösning till 40-talisterna?! -
Fjortisar? Kan du räkna? Dessutom glömmer du en väsentlig sak. Under arbetskraftsinvandringen på 60-talet hade vi en FUNGERADE integration. Idag är den som du vet katastrofal.Roze skrev 2010-06-03 11:25:20 följande:Så en massa fjortisar med kassa lönevillkorer?! Så som svenska skolan har sett ut så är dom verkligen kapabla att ta över dessa jobb. Visst, sure.
Läs BigDaddys engelska ordspråk. Du kan verkligen lära dig nåt av det. Tror han skrev det igår.
www.foretagarna.se/Aktuellt-och-opinion/Rappo.../ -
Kräsna och krävande ja.. Då kan dom ta toppjobben så kan vi arbetskraftinvandra lite när det gäller skitjobben